Buitenrijden met Sedalin?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Dilemma

Als het werkt is het goed?
6 (18%)
Sederen voor het rijden is not done
26 (81%)

Totaal aantal stemmen: 32

Billy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-06 21:50

Omdat ik het niet eens ben met Sedalin geven.
Kim en ik verschilden daarover van mening, en ik was benioeuwd hoe anderen daar over dachten.
Aan de andere kant weet ik hoe Kim verder met dr paard omgaat, en dat is prima. Ik ga dr zeg maar niet gelijk aangeven bij de dierenbescherming
Voor de rest kunnen Kim en ik erg goed door een deur, maar hier hebben we gewoon een andere mening over
Er zijn meer mensen waarvan ik een andere mening heb over het omgaan met paarden, maar dat betekent niet dat ik geen respect voor ze kan hebben.

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 21:51

QQQQ schreef:
Denk dat je 'm meer plezier zult doen met 2 extra uren met z'n vriendjes, dan een gedrogeerde buitenrit over de weg voor de variatie...

Je zegt hem wel te kunnen controleren, maar niet op de milimeter, wat met druk verkeer gevaarlijk kan zijn. Als je wilt buitenrijden -wat natuurlijk leuker is dan werk in de bak voor hem- dan zou ik toch de optie van Apple en Fitzroy prefereren: rijd hem ergens naartoe waar je veilig met 'm kan buitenrijden.

ik ga 7 juni met apple naar het strand

maar heel gek heb ik meer moeite met vervoeren dan een kruispunt

Vervoeren van mijn eigen paard vind ik doodeng .......... wordt valdispertje voor Kim

marleen_usar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 21:52

om te kijken hoe wij reageren?

flicka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 21:54

Moet je een blij en erg vrolijk paard sederen op buitenrit. Nee vind ik want je bent met kunstgrepen bezig.

Je had beter eerst Parelli kunnen gaan doen Kim en dan langzaam toewerken naar buitenritten. Vertrouwen krijgen van je paard zonder chemische middelen.

Ik rijd al ruim 40 jaar maar heb echt nog nooit gedacht een sedatie. En ik had ook wel springbommetjes vroeger.
Heb trouwens ook nooit met slof gereden, vind het nog steeds ondingen. Je dwingt alleen maar af en vraagt nergens om.

Alleen met springen soms een martingaal.

Ik schrik echt van dit topic en vraag me af of er meer bokkers zijn die ook sederen. Wordt er helemaal niet op gecontroleerd op wedstrijden en keuringen?

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 21:58

Precies Marleen! Om te weten of je niet de enige is die daar zo over denkt, en dat is ze niet....... en ze heeft nog gelijk ook! Normaal is het niet, en ook voor mij niet gangbaar...... Alleen ik vond het met DIT paard onder DEZE omstandigheden net even een betere "oplossing"

Dus ze heeft gelijk dat ze de vraag hier stelt, en iedereen in dit topic heeft zijn/haar mening gegeven........ en doet dit nog steeds, en daar kunnen we alleen maar "beter" van worden en van leren.

Ik heb er zelf voor gekozen om mezelf bekend te maken, had het ook niet kunnen doen maar zo zit ik niet in elkaar. Als ik zo een beslissing maak dan sta ik daar achter en ga ik me niet schamen, dan kom ik daar gewoon voor uit........ wat mensen dan ook van mij of mijn beslissing mogen vinden.

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 21:59

@ Flicka misschien doe ik dat al wel op mijn manier

marleen_usar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 22:08

je doet zelf wat je denkt dat goed is daar denkt iedereen verschillend over, gelukkig zijn we niet allemaal hetzelfde anders werd het wel erg saai.

QQQQ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 22:10

KiWiKo schreef:

KiWiKo schreef:

Vervoeren van mijn eigen paard vind ik doodeng .......... wordt valdispertje voor Kim

Komt vast wel goed .
(niet autorijden met 'n lik Sedalin, hè )

Apple

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 22:46

*drinkt zich alvast moed in*

(nee hoor valt wel mee, al voordat Kim dit paard op stal had staan riep ze al dat ze met hem langs zou komen voor een strandritje )

StalDoorstap

Re: Buitenrijden met Sedalin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 00:00

Quote Kim:

Ik heb er zelf voor gekozen om mezelf bekend te maken, had het ook niet kunnen doen maar zo zit ik niet in elkaar. Als ik zo een beslissing maak dan sta ik daar achter en ga ik me niet schamen, dan kom ik daar gewoon voor uit........ wat mensen dan ook van mij of mijn beslissing mogen vinden.

---------------

Ik vind dit zeer eerlijk en moedig van je!!!

Ik laat me niet uit over de vraag van TS maar ik wil een ding zeggen:

SUPER hoe koel je je steeds blijft verdedigen.Jij doet t met lachsmileys, klasse.
Daar wordt dan ook over gezeurd, maar ik kreeg eens van een mod te horen dat ik juist meer lachsmileys moest gebruiken, dat t verhaal dan anders over zou komen.
HET IS DUS NOOIT GOED

En dat is het ook niet, je kunt nooit iedereen tevreden stellen.

Ik kan heel wat leren van jouw omgang met kritiek, Kim.

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 07:23

De enige soort opmerkingen waar ik niks mee kan zijn dit soort

Huertecilla schreef:

Jij hebt echter nu een paard wat zó ongelukkig is dat je het moet verdoven om er mee buiten een omgheining te kunnen rijden.

Afbeelding

zijn ongelukkigheid straalt ervan af

Anoniem

Re: Buitenrijden met Sedalin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 07:35

Wat een mooie foto! Hij kijkt idd zwaar depressief

Ruga

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 07:39

KiWiKo schreef:

Los van het feit dat ik het een mooi paard vind kan ik hier alleen maar op zeggen dat ik zelf heel blij ben dat ik geen toegesnoerd schuimbekkend paard meer aan een martingaal heb lopen. Of hij hier gelukkig/ongelukkig kijkt zou ik niet kunnen zeggen, maar ik vind het geen mooi beeld.

SuperPepeijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 07:39

Kim je ging op die foto zeker een buitenritje maken ?

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 07:41

nee een oefenparcours, voor het eerst op vreemd terrein en voor de 6de keer onder de man springen

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 07:51

Bandida schreef:
KiWiKo schreef:

Los van het feit dat ik het een mooi paard vind kan ik hier alleen maar op zeggen dat ik zelf heel blij ben dat ik geen toegesnoerd schuimbekkend paard meer aan een martingaal heb lopen. Of hij hier gelukkig/ongelukkig kijkt zou ik niet kunnen zeggen, maar ik vind het geen mooi beeld.

voor jou deze dan

Afbeelding
Afbeelding

Ruga

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 08:01

KiWiKo schreef:
voor jou deze dan

Ooooh, die eerste is erg mooi

Pava

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 08:17

KiWiKo schreef:
QQQQ schreef:
Denk dat je 'm meer plezier zult doen met 2 extra uren met z'n vriendjes, dan een gedrogeerde buitenrit over de weg voor de variatie...

Je zegt hem wel te kunnen controleren, maar niet op de milimeter, wat met druk verkeer gevaarlijk kan zijn. Als je wilt buitenrijden -wat natuurlijk leuker is dan werk in de bak voor hem- dan zou ik toch de optie van Apple en Fitzroy prefereren: rijd hem ergens naartoe waar je veilig met 'm kan buitenrijden.

En ga je dan met of zonder Sedalin?

besita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 10:50

Bandida schreef:
KiWiKo schreef:

asjemenou ...weer zo ééntje die de oren als leidsels neemt zeker

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 10:52

Libke, respecteer gewoon ieders rijstijl dan toch.. hetzelfde geldt voor Bandida natuurlijk, maar die brengt haar reactie toch lang niet zo neerbuigend als jij dat doet.

Billy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-06 10:54

Ik kan Bandida's reactie ook niet bepaald subtiel vinden.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 10:55

Volgens mij was dat van Libke meer sarcastisch en als geintje bedoeld dan dat van Bandida

mobick

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 10:58

Ik heb ze wel voor minder naar de sedalin zien grijpen. Ik ben er zelf geen voorstander van maar ik ga ervanuit dat Kim best weet waar ze mee bezig is.
Daarnaast is dit een discussie waar je niet snel uitkomt, gezien ieders referentie-kader en de verschillen per paard!

Ruga

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 11:11

Billy schreef:
Ik kan Bandida's reactie ook niet bepaald subtiel vinden.

Dat is waar, dat was ze ook niet. Eigenlijk deed het ook niet ter zake wat ik van dat beeld vind. Het is ook helemaal niet persoonlijk aan Kim gericht, gezien ik hetzelfde op 3/4 van de foto's die hier op bokt gepost worden zou kunnen zeggen. Ik kom zelf trouwens ook van zo'n prentje hoor, zoniet nog erger (pelham met ketting), maar ik kan me nu wel voor de kop slaan dat ik dat zo lang normaal heb gevonden. Maar goed, deze discussie kunnen we misschien beter in een hoofdstel/bitloos topic voeren.

Ruga

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 11:14

libke schreef:
asjemenou ...weer zo ééntje die de oren als leidsels neemt zeker

Ik kan hier eigenlijk best om lachen. Misschien moet ik me voor het betere werk maar eens een ezel aanschaffen.