Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Jippie schreef:Met een tandem rij je geen tour de France
Met een McLaren rij je niet lekker over een bospad
Het kan allemaal wel maar ze zijn er niet voor gemaakt.
LDR is een methode gemaakt doorsportruiters gemaakt voor sportpaarden. Het is echt flauwekul te denken dat een systeem altijd en te allen tijde geschikt moet zijn voor ieder paard. En zo is het ook onzin om te denken dat ieder paard dressuur kan of moet kunnen lopen.
milo schreef:
dit vind ik toch wel het naarste plaatje wat ik ooit gezien heb.
die drang, neus op de borst, vreselijk
Yenneke schreef:horseyfries schreef:Q, gelukkig heb je meer verstand van foto's dan Goofy, die mijn opmerking onzin vind. Dus Goofy, als jij een mooie foto van jezelf en je paard wilt in galop dan kies jij dit moment in de galop?? Héél apart!
Ulevel, dat jij aan de kant zat en niet onder de indruk was terwijl je op een stoel zat in plaats van op een paard zegt meer over jou dan over de combinatie.
Sorry dat ik me er mee ga bemoeien, maar horseyfries, ik vind hier wel dat je mensen persoonlijk gaat aanvallen terwijl je helemaal niks van diegene afweet.
Jij hebt ook niet op dat moment op dat paard gezeten en hebt niet gevoeld hoe het paard op dat moment aanvoelde.
Iemand kan wel aan de kant indenken hoe het aan zal voelen op basis wat hij/zij te zien krijgt en op basis van zijn/haar eigen ervaringen en mag dat best zeggen.
En dat jij liever niet op dat moment op de foto genomen wilt worden, dat zegt dan misschien toch ook iets over jou, je vertrouwen/zekerheid over je eigen rijkunsten en als combinatie met je paard?
Ik zeg nu niet over mijzelf dat ik nou de sterren van de hemel rij en ik kan me wel een beetje voorstellen dat LDR mee kan helpen om het paard te stretchen, maar het moet niet overdone zijn. Paarden overstretchen.
Een paard kan je ook totaal durchlassig/losgelassig krijgen op een andere manier dan LDR rijden.
alano schreef:nou bij LDR weet ik in iedergeval zeker dat een paard langer als 1 of 2 sec. met de kin op de borst loopt. en ik heb mensen zien trainen met de LDR methode en die rijden in iedergeval bijna 1 uur zo.
Tyrza schreef:alano schreef:nou bij LDR weet ik in iedergeval zeker dat een paard langer als 1 of 2 sec. met de kin op de borst loopt. en ik heb mensen zien trainen met de LDR methode en die rijden in iedergeval bijna 1 uur zo.
Jah, natuurlijk worden ze meteen "koud" in de krul getrokken en het liefst zo jong mogelijk.
Ik weet niet wie je hebt zien rijden, maar er gaat toch heeeeel wat werk vooraf voor een paard op die manier gereden kan worden. Een paard die net zadelmak is laat je ook niet meteen een pirouette draaien....
alano schreef:en daarom ben ik tegen LDR omdat het er niet vriendelijk uitziet en het gewoon verkeerd gebruikt word.
iepsel schreef:Hmmm Tyrza, daar is DIT topic ook niet over dacht ik zo. Maar open er even één, misschien krijgen we dan net zoveel reaties als op dit topic. Alleen ben ik bang dat iedereen er dan het zelfde over denkt, en dat geeft geen discussie, en was dit niet een DISCUSSIE forum????
Tyrza schreef:alano schreef:en daarom ben ik tegen LDR omdat het er niet vriendelijk uitziet en het gewoon verkeerd gebruikt word.
Hmmm, dus omdat LDR verkeerd gebruikt wordt, mag het ook niet door de profi mensen gebruikt worden?
Niet vriendelijk eruit zien... tja.. de foto's die hier zijn geplaatst vind ik ook niet vriendelijk nee. Dat is nu eenmaal de moment opname. Maak maar eens een paar foto's van jezelf als je aan het praten bent. Gegarandeert dat er ook een paar rare momenten tussen zitten dat je bv je ogen raar dicht hebt ofzo. Ik noem maar wat. (Ik weet nog dat Theo Hanzon destijds vreselijk op zijn ziel getrapt was, omdat ik dacht St georg een foto van hem had geplaatst terwijl hij "LDR" aan het rijden was. Wat ze EIGENLIJK hadden moeten zeggen was dat het paard min of meer op hol sloeg en hij hem op de rem zetten. Moet wel eens gebeuren, toch? Enfin... je kunt je wel voorstellen hoe dat op de foto eruit zag...)
Ik vind bv de tuigpaarden niet echt vriendelijk eruit zien, met die opgekrikte halzen, weggedrukte ruggen en die onnatuurlijk verheven staarten. Paardenrennen vind ik er ook niet vriendelijk uitzien (die steeplechase... ieks!) Maar daar hoor ik niemand over.
Tyrza schreef:Of je er wel of niet voor kiest om deze methode te gebruiken is helemaal aan jouw zelf. En ik dring je daar ook helemaal niets bij op
Maar ik weerleg je mening door zelf een mening te vormen en weer te geven. Helaas wordt dit kennelijk persoonlijk opgevat...?