Laag Diep Rond

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

andafries

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 13:25

Yenneke en Goofy 44 ik ben het helemaal met jullie eens !!!

alano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 15:48

[/quote]

wie zegt dat een tinker of een shire geen sportpaard kan zijn? elk paard kan een sportpaard zijn!
[/quote]

Waar zie jij tinkers en shires GP lopen dan?[/quote]

het gaat er toch niet om op welk niveau het paard loopt! een tinker in de z1 of wat dan ook is ook een sportpaard.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 18:52

Jippie schreef:
Met een tandem rij je geen tour de France
Met een McLaren rij je niet lekker over een bospad
Het kan allemaal wel maar ze zijn er niet voor gemaakt.

LDR is een methode gemaakt doorsportruiters gemaakt voor sportpaarden. Het is echt flauwekul te denken dat een systeem altijd en te allen tijde geschikt moet zijn voor ieder paard. En zo is het ook onzin om te denken dat ieder paard dressuur kan of moet kunnen lopen.

Afbeelding

Tyrza

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 18:59

Zo, ik ben net terug van een heerlijk lesje LDR

Zo superfijn losgelaten, in balans en op de pinken te rijden! Paard was niet eens moe na dat uur en lijkt de les steeds leuker te vinden!

andafries

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 19:37

Tyrza rijdt jij ook zo extreem LDR als op de foto van de vorige pagina ?

Tyrza

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 20:29

Mijn paard is daar nog niet zover voor, maar we werken hem er rustig naartoe

Nee, alle gekheid op een stokje. Er zullen wel momenten zijn dat ie wat dieper komt, alleen ik ga echt niet constant in de spiegel kijken of ie zo loopt.

Wat gewoon belangrijk is, en dat wordt gewoon vergeten, is dat het paard vanuit het achterbeen naar de lage en diepe lijn toe wordt gereden. Als een boog die gespannen wordt. En er staat zeer zeker geen constante druk op, want dan kan ik meedoen met de miss bodybuilding wedstrijden. Juist door constant lucht te geven wordt het paard de ruimte gegeven om in deze "boog" (laat ik het zo maar even noemen) te komen. Voorwaarde is wel een onvoorwaardelijk aktief en ondertredend achterbeen.

I have to catch him, not pull him.

milo

Re: Laag Diep Rond

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 20:38

Afbeelding
dit vind ik toch wel het naarste plaatje wat ik ooit gezien heb.

die drang, neus op de borst, vreselijk

Tyrza

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 20:39

Nou zeker... drukt zijn rug helemaal weg, achterhand er niet onder.... schandalig!

alano

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 20:44

milo schreef:
Afbeelding
dit vind ik toch wel het naarste plaatje wat ik ooit gezien heb.

die drang, neus op de borst, vreselijk

dit paard doet dit misschien voor 1 of 2 sec. en niet een uur lang

Tyrza

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 20:45

Wie zegt dat een paard een uur lang op de borst gereden wordt?

alano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 20:47

nou bij LDR weet ik in iedergeval zeker dat een paard langer als 1 of 2 sec. met de kin op de borst loopt. en ik heb mensen zien trainen met de LDR methode en die rijden in iedergeval bijna 1 uur zo.

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 20:49

nou, nu ken ik een vrouw, die nu net een nieuwe instructeur heeft. ( ze stond bij ons op pension, jammer genoeg verhuisd) ze rijdt m2 met haar paard.

nu verlangt hij dus van haar dat ze haar paard dus wel helemaal op de borst rijdt. en volgens mij is dit niet voor 10 minuten.

ze heeft haar paard nooit zo getraind, dat dier loopt prachtig en fijn aan de hulpen, dus ik snap niet waarom hij ineens met zijn neus op zijn borst moet lopen?

we waren er een beetje van verontrust.

Ulevel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 20:53

Yenneke schreef:
horseyfries schreef:
Q, gelukkig heb je meer verstand van foto's dan Goofy, die mijn opmerking onzin vind. Dus Goofy, als jij een mooie foto van jezelf en je paard wilt in galop dan kies jij dit moment in de galop?? Héél apart!
Ulevel, dat jij aan de kant zat en niet onder de indruk was terwijl je op een stoel zat in plaats van op een paard zegt meer over jou dan over de combinatie.

Sorry dat ik me er mee ga bemoeien, maar horseyfries, ik vind hier wel dat je mensen persoonlijk gaat aanvallen terwijl je helemaal niks van diegene afweet.

Jij hebt ook niet op dat moment op dat paard gezeten en hebt niet gevoeld hoe het paard op dat moment aanvoelde.
Iemand kan wel aan de kant indenken hoe het aan zal voelen op basis wat hij/zij te zien krijgt en op basis van zijn/haar eigen ervaringen en mag dat best zeggen.

En dat jij liever niet op dat moment op de foto genomen wilt worden, dat zegt dan misschien toch ook iets over jou, je vertrouwen/zekerheid over je eigen rijkunsten en als combinatie met je paard?

Ik zeg nu niet over mijzelf dat ik nou de sterren van de hemel rij en ik kan me wel een beetje voorstellen dat LDR mee kan helpen om het paard te stretchen, maar het moet niet overdone zijn. Paarden overstretchen.
Een paard kan je ook totaal durchlassig/losgelassig krijgen op een andere manier dan LDR rijden.

Bedankt Yenneke! Daar ben ik het helemaal mee eens!

Tyrza

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 20:56

alano schreef:
nou bij LDR weet ik in iedergeval zeker dat een paard langer als 1 of 2 sec. met de kin op de borst loopt. en ik heb mensen zien trainen met de LDR methode en die rijden in iedergeval bijna 1 uur zo.

Jah, natuurlijk worden ze meteen "koud" in de krul getrokken en het liefst zo jong mogelijk.

Ik weet niet wie je hebt zien rijden, maar er gaat toch heeeeel wat werk vooraf voor een paard op die manier gereden kan worden. Een paard die net zadelmak is laat je ook niet meteen een pirouette draaien....

alano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 21:08

Tyrza schreef:
alano schreef:

Jah, natuurlijk worden ze meteen "koud" in de krul getrokken en het liefst zo jong mogelijk.

Ik weet niet wie je hebt zien rijden, maar er gaat toch heeeeel wat werk vooraf voor een paard op die manier gereden kan worden. Een paard die net zadelmak is laat je ook niet meteen een pirouette draaien....

en daarom ben ik tegen LDR omdat het er niet vriendelijk uitziet en het gewoon verkeerd gebruikt word.

Tyrza

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 21:20

alano schreef:
en daarom ben ik tegen LDR omdat het er niet vriendelijk uitziet en het gewoon verkeerd gebruikt word.

Hmmm, dus omdat LDR verkeerd gebruikt wordt, mag het ook niet door de profi mensen gebruikt worden?

Niet vriendelijk eruit zien... tja.. de foto's die hier zijn geplaatst vind ik ook niet vriendelijk nee. Dat is nu eenmaal de moment opname. Maak maar eens een paar foto's van jezelf als je aan het praten bent. Gegarandeert dat er ook een paar rare momenten tussen zitten dat je bv je ogen raar dicht hebt ofzo. Ik noem maar wat. (Ik weet nog dat Theo Hanzon destijds vreselijk op zijn ziel getrapt was, omdat ik dacht St georg een foto van hem had geplaatst terwijl hij "LDR" aan het rijden was. Wat ze EIGENLIJK hadden moeten zeggen was dat het paard min of meer op hol sloeg en hij hem op de rem zetten. Moet wel eens gebeuren, toch? Enfin... je kunt je wel voorstellen hoe dat op de foto eruit zag...)

Ik vind bv de tuigpaarden niet echt vriendelijk eruit zien, met die opgekrikte halzen, weggedrukte ruggen en die onnatuurlijk verheven staarten. Paardenrennen vind ik er ook niet vriendelijk uitzien (die steeplechase... ieks! ) Maar daar hoor ik niemand over.

PussInBoots

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 21:33

Hmmm Tyrza, daar is DIT topic ook niet over dacht ik zo. Maar open er even één, misschien krijgen we dan net zoveel reaties als op dit topic. Alleen ben ik bang dat iedereen er dan het zelfde over denkt, en dat geeft geen discussie, en was dit niet een DISCUSSIE forum????

Tyrza

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 21:38

iepsel schreef:
Hmmm Tyrza, daar is DIT topic ook niet over dacht ik zo. Maar open er even één, misschien krijgen we dan net zoveel reaties als op dit topic. Alleen ben ik bang dat iedereen er dan het zelfde over denkt, en dat geeft geen discussie, en was dit niet een DISCUSSIE forum????

Nou... mijn welgemeende excuses... maarreuh... mag ik geen mening hebben over wat ik wel of niet vriendelijk vind? Ik geef voorbeelden, zoals jullie die ook geven.

alano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 21:40

Tyrza schreef:
alano schreef:

Hmmm, dus omdat LDR verkeerd gebruikt wordt, mag het ook niet door de profi mensen gebruikt worden?

Niet vriendelijk eruit zien... tja.. de foto's die hier zijn geplaatst vind ik ook niet vriendelijk nee. Dat is nu eenmaal de moment opname. Maak maar eens een paar foto's van jezelf als je aan het praten bent. Gegarandeert dat er ook een paar rare momenten tussen zitten dat je bv je ogen raar dicht hebt ofzo. Ik noem maar wat. (Ik weet nog dat Theo Hanzon destijds vreselijk op zijn ziel getrapt was, omdat ik dacht St georg een foto van hem had geplaatst terwijl hij "LDR" aan het rijden was. Wat ze EIGENLIJK hadden moeten zeggen was dat het paard min of meer op hol sloeg en hij hem op de rem zetten. Moet wel eens gebeuren, toch? Enfin... je kunt je wel voorstellen hoe dat op de foto eruit zag...)

Ik vind bv de tuigpaarden niet echt vriendelijk eruit zien, met die opgekrikte halzen, weggedrukte ruggen en die onnatuurlijk verheven staarten. Paardenrennen vind ik er ook niet vriendelijk uitzien (die steeplechase... ieks! ) Maar daar hoor ik niemand over.

iedereen mag het van mij gebruiken als hij dat zelf wil...daar heb ik nog nooit iets over gezegt maar ik zeg alleen dat IK het er niet vriendelijk uit vind zien en dat ik daarom al een voor oordeel erover had omdat ik veel mensen "verkeerd" heb zien rijden...
op www.paardenponygids.nl staat voor aan de pagina een filmpje van jumping amsterdam waarin laurens zijn mening verteld over (als ik het goed heb begrepen) LDR. daarin zie je ook een stukje dat edward of laurens (weet niet meer) aan het trainen is LDR en dat vind ik nog wel gaan (niet dat ik ooit van mijn leven op zo'n manier ga trainen)....

Tyrza

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 21:46

Of je er wel of niet voor kiest om deze methode te gebruiken is helemaal aan jouw zelf. En ik dring je daar ook helemaal niets bij op

Maar ik weerleg je mening door zelf een mening te vormen en weer te geven. Helaas wordt dit kennelijk persoonlijk opgevat...?

alano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 21:53

Tyrza schreef:
Of je er wel of niet voor kiest om deze methode te gebruiken is helemaal aan jouw zelf. En ik dring je daar ook helemaal niets bij op

Maar ik weerleg je mening door zelf een mening te vormen en weer te geven. Helaas wordt dit kennelijk persoonlijk opgevat...?

tegen mij? ik geef alleen mijn mening. maar jij vroeg of LDR ook niet door profi mensen gebruikt mocht worden en daar gaf ik mijn mening op. dat iedereen het zelf moet weten maar dat IK het er niet vriendelijk uit vind zien...iedereen heeft zijn eigen mening.

Tyrza

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 21:54

Ik doelde eigenlijk meer in het algemeen. Vergeet wat ik heb gezegd

alano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 21:57

ok

Maxielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 22:01

Ik vind het geen gezicht en het lijkt me nou niet bepaald prettig lopen voor het paard. Ik ga voor de ''normale'' dressuur, en niet zo diep aan de teugel !!!

andafries

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 23:00

Wordt bij het rijden van LDR ook gelet op houding en zit van de ruiter . Persoonlijk vindt ik dat enkele vooraanstaande LDR ruiters/amazone's ontzettend achter in het zadel zitten . En daarmee de bewegingen van het paard niet goed volgen . Ook de hulpen vindt ik vrij grof bij enkele van die ruiters zie je ontzettend veel inwerking van zowel been als hand . Ik doel nu op die filmpjes van alano vooral de trance-kur beide combinatie's zag je ook nog ontzettend veel spanning , kwam mede door de muziek maar toch .Deze muziek is gaaf in de disco maar ik geloof niet dat die paarden het ook zo gaaf vonden maar dat even terzijde.

Ik heb altijd geleerd om de hulpen zodanig te geven dat het publiek niet kan zien wat je doet. Tenminste dat probeer ik dan maar . Dat hoeft tegenwoordig zeker niet meer ???????