fransje23 schreef:En dat ondanks alle meetmomenten die hij vast heeft gehad!
Is dus schijnbaar geen garantie?
Ja echt uiteenlopende beelden ondanks dezelfde
meetmomenten.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Clasical schreef:fransje23 schreef:En dat ondanks alle meetmomenten die hij vast heeft gehad!
Is dus schijnbaar geen garantie?
Ja echt uiteenlopende beelden ondanks dezelfde
meetmomenten.
Babootje schreef:Dat ben ik niet zo met je eens. Hij rijdt het paard uit elkaar, soms een slingertje, in de overgangen soms wat tegen de hand. Niet vierkant halt.Te weinig verzameling voor het niveau dat hij hier rijdt. De onderdelen slordig afgewerkt. Moet op dat niveau toch echt wel voor elkaar zijn. Hij kan het paard niet zitten, mogelijk ook omdat hij het paard zo uit elkaar laat lopen of omdat hij gewoon niet kan zitten. Clint Eastwood is echt een getalenteerd paard en kan echt beter dan dat ik hem hier in deze proef zie. Onderstaande proef is met (best nog heel vriendelijk) commentaar.
https://www.youtube.com/watch?v=KAQ1DKZba2E
Classica schreef:En hoe is hij dan op dit niveau gekomen volgens jou?
Babootje schreef:Wat doet dat ertoe?
Ik wordt niet erg warm van het beeld in het filmpje; ik vind het niet correct en slordig gereden. Dan mag toch gezegd?
Classica schreef:Mij doet het er niet toe.
Maar omdat het geen “achtertuinruiter” is zeg maar.. maar iemand die wel zijn meetmomentjes
heeft genomen..
Earth schreef:Thuis extra strak bijzetten, constant opliften met de hand, verzwaarde beenbeschermers, te diep en te rond rijden, strakke neusriem etc. Moet ik nog doorgaan?
Clasical schreef:moonfish13 schreef:Ik vond Manolo Mendez echt dramatisch slecht zitten op dat filmpje.
Mijn gevoel was gelijk: wat een hobbezak, en dat dat paard nog zo loopt?
Ondanks dat zijn zit niet heel mooi is voor het plaatje rijd hij zijn paard wel effectief.
Waar ik soms ruiters mooier in een plaatje vind zitten maar toch het geheel strak word.
Zijn heup rotatie in de galop is ook heel goed met “de beweging mee”, waar je veel ruiters ziet duwen in de galop richting de boom van het zadel en dus tegen de beweging in zijn.
Hij staat het paard mooi toe in de heupen om onder zijn zit omhoog te komen met een bijna terug waards roterend bekken
fransje23 schreef:996981 schreef:De traceerbare meetmomenten laten niet een heel positief resultaat zien
[ [url=m/D1hV4w.png]Afbeelding[/url] ]
Neem aan dat je ook in de dressuur wel een minimumeis hebt voor je FEI wedstrijden mag starten?
Citaat:Ja ik dacht ook dat het zo was omdat het internationale wedstrijd is?
Of gaat die vlieger niet op
996981 schreef:“ Om deel te mogen nemen aan FEI-wedstrijden in de Lichte Tour moet een combinatie op een Kadervorming & Uitzending wedstrijd twee keer 65% hebben behaald in een Prix St. Georges en/of Intermediaire I proef, binnen een periode van zes maanden voorafgaand aan de datum van definitieve inschrijving van het betreffende evenement. Voor de Zware Tour geldt twee keer 65% als combinatie in een Grand Prix (2009) en/of Grand Prix Special tijdens een Kadervorming & Uitzending wedstrijd binnen dezelfde periode“.
Dit is hoe het in NL werkt. In wil best proberen uit te zoeken hoe het in Australië werkt, maar ik kan je nu al vertellen dat er een reden is waarom Nederlandse en Duitse combinaties over het algemeen goed scoren internationaal. Het kwalificatiesysteem is relatief zwaar in vergelijking met andere landen.
fransje23 schreef:996981 schreef:“ Om deel te mogen nemen aan FEI-wedstrijden in de Lichte Tour moet een combinatie op een Kadervorming & Uitzending wedstrijd twee keer 65% hebben behaald in een Prix St. Georges en/of Intermediaire I proef, binnen een periode van zes maanden voorafgaand aan de datum van definitieve inschrijving van het betreffende evenement. Voor de Zware Tour geldt twee keer 65% als combinatie in een Grand Prix (2009) en/of Grand Prix Special tijdens een Kadervorming & Uitzending wedstrijd binnen dezelfde periode“.
Dit is hoe het in NL werkt. In wil best proberen uit te zoeken hoe het in Australië werkt, maar ik kan je nu al vertellen dat er een reden is waarom Nederlandse en Duitse combinaties over het algemeen goed scoren internationaal. Het kwalificatiesysteem is relatief zwaar in vergelijking met andere landen.
Bedenk ook dat dressuur wereldwijd een relatief kleine tak van de paardensport is. Groot deel van de wereld is er niet zo in geïnteresseerd al groeit het wel in een aantal landen.
Volgens mij is wereldwijd endurance de grootste tak van sport bij de FEI.
Bij de andere takken van de paardensport zijn de FEI eisen internationaal, dus voor alle landen, hetzelfde.
Babootje schreef:Earth schreef:Thuis extra strak bijzetten, constant opliften met de hand, verzwaarde beenbeschermers, te diep en te rond rijden, strakke neusriem etc. Moet ik nog doorgaan?
Ja graag, ben benieuwd. Ik kan me het opliften met de hand nog wel voorstellen als het paard te diep wil gaan in de training als een correctie, maar wat is daar verkeerd aan?
De rest, tja sommigen zullen dat doen maar op mijn stal kom ik dat niet veel tegen terwijl ik toch op een "echte" dressuurstal sta waar er best aardig wat op dat niveau rijden. Dus ik vind jouw indruk erg generaliserend en zeker niet passend bij het grootste deel van de ruiters/amazones die ik tegenkom.
pol013 schreef:7ofhearts schreef:Los van het feit of dit paard nu "kapot gereden is " door training en steeds maar overvragen.......mijn punt sluit helemaal aan aan de reactie van Kelly-ann, die Totilas enorm veel show en kijkplezier vond hebben.
Ik vind dit soort dingen dus absoluut in één lijn liggen met circusdieren en hun voorstelling.
En inmiddels zijn gelukkig en ook heel terecht circusdieren "verboden "........in elk geval zeker wilde dieren.
Mensen hebben door de eeuwen heen genoten van dieren die al on-natuurlijke kunstjes moesten uitvoeren.
En hoe gevaarlijk het was om met een leeuw of tijger in een kooi te durven staan.......handen werden stuk geklapt en het publiek stond op de banken.
Wat een geweldenaar om dat te durven en die dieren dat "te leren "
Ik vind alle takken van dierensport daar min of meer mee te vergelijken.
We leren het dier met min of ( veel ) meer dwang een kunstje en showen dat vol trots aan het publiek.
Kijk eens wat IK kan.
Het is het dier worst of het de polka kan dansen..........sterker nog, hij danst het liever niet.
Dieren in de sport/ show is puur een keuze van de mens.
Hebzucht van de mens, en ik durf bijna te zeggen de frustratie van de mens.
"Ik blink nergens in uit.......maar dát kan IK "
En natuurlijk is dat raar om te zeggen/ bekennen dus we komen met verhaaltjes over de band met het dier, het spiegelen, het bloed-zweet en tranen die het gekost heeft om zo ver te komen.
We pochen over de goede verzorging en de dure dierenartsrekeningen.......want ja.........we houden zo veel van het dier, niks is ons te gek.
En waarom???
Omdat wij snakken naar dat publiek op de banken.
Het geld dat er mee verdiend kan worden en de eeuwige roem.
En sterft het dier, dan onthullen we met rollende tranen over de wangen een standbeeld voor het beest, laten boeken en films maken en prijzen het de hemel in, over hoe mooi en bijzonder het wel niet was.
Mijn vraag is dan........Voor wie?!
En ik denk dat ik het antwoord wel weet.
Niet voor het dier .
Die heeft zijn kunstje gedaan.......onder dwang of om de mens tevreden te houden.
Dat topsporters zichzelf kapot maken is triest........maar wel een eigen keuze.
Topsport/ shows met dieren is zéker niet de keuze van het dier.
Het is de keuze van de mens die willens en wetens het dier met zich meetrekt.......gehuld onder de mantel der liefde.
Arm beest.
Kendra schreef:Dat systemen in andere landen anders zijn, komt ook vaak omdat daar erg weinig wedstrijden zijn.
Ik weet dat bv in Taiwan er maar heel beperkt wedstrijden zijn (ik dacht 3 x / jaar). Die duren dan wel een aantal dagen. Maar het is in dat soort landen natuurlijk onmogelijk om via een winstpuntensysteem stapje voor stapje omhoog te gaan, want dan kom je er nooit.
Babootje schreef:Clasical schreef:Hij staat het paard mooi toe in de heupen om onder zijn zit omhoog te komen met een bijna terug waards roterend bekken
Mooie andere omschrijving van het in-de-beugels-blijven-staan-omdat-je-het-paard-niet-kunt-uitzitten.
996981 schreef:Wat je eerste deel toevoegt vraag ik me af? Is dat een soort sugarcoaten dat het niveau van betreffende ruiter laag is? Want hij rijdt in een land dat meer geïnteresseerd is in andere disciplines?
Gezien je heel stellig bent over je laatste alinea kun je vast de eisen om internationaal, onder de vlag van de FEI prix st George te mogen starten wel voorleggen?
Ik kan het zo snel niet vinden namelijk.
996981 schreef:Heel veel mensen in dit topic zouden iets nederiger mogen blijven. Echt het zou jullie sieren.
Meningen worden hier zonder enige nuance gepresenteerd als de waarheid. Hele groepen worden afgebrand op basis van enkele ervaringen...
Ongelofelijk.
fransje23 schreef:Fei regelementen voor dressuur
https://inside.fei.org/fei/disc/dressage/rules
Als ik het goed zie, maar het is laat en ik ben moe staan bij pagina 80 of 81 de toelatingseisen.