Voor mij heel prettig om andere types te zien... Ik ben benieuwd of hij iets kan met harddravers, misschien moet ik eens iets insturen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Woestein schreef:Wel leuk om te zien, korte filmpjes van les bij AdB met een ander paardje (is alweer jaren geleden...)
Is van onze 1e les, paardje was heel scheef en had heel veel moeite om de buitenteugel aan te nemen...
Pas na 4 maanden weer een keer les van AdB en hij was toen helemaal recht aldus AdB, terwijl ik hem niet al die tijd op precies de zelfde manier ben blijven rijden maar ook wat meer ben gaan kijken wat hij de dag van training precies nodig had.
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
terpentijn schreef:Vind de posts van Simpelman plots gigantisch veel toegankelijker, met real life tips en aanwijzingen.
Een grote verbetering, bereikt een veel breder lezerspubliek vanwege vermeerderde begrijpelijkheid. Top!
terpentijn schreef:Vind de posts van Simpelman plots gigantisch veel toegankelijker, met real life tips en aanwijzingen.
Een grote verbetering, bereikt een veel breder lezerspubliek vanwege vermeerderde begrijpelijkheid. Top!
Appelflapje schreef:Nog een stille meelezer meldt zich. Vind het een ontzettend interessant en leerzaam topic en het heeft er nu al voor gezorgd dat ik anders ben gaan rijden. Mijn paard loopt uit zichzelf vaak te diep (zie ook het topic in mijn onderschrift) en omdat ze dan zo los en licht is, heb ik heel lang gedacht dat het dat goede gevoel was. Ben sinds een week bezig om haar neus eruit te rijden en nu pas merk ik echt hoe lastig ze dat vindt. Ze verstopt zich echt en ik moet haar flink aanmoedigen om haar uit die houding te krijgen, maar het lukt wel en dat is erg leuk om te merken.
Wel merk ik dat ik het heel lastig vind om de balans te vinden tussen ontspanning en aanspanning. Door haar neus eruit te rijden, merk ik dat ik meer contact krijg en ik vind het moeilijk om te voelen of ze dan nog wel ontspannen door blijft lopen.
Ik blijf het topic in ieder geval volgen, heel erg leuk om wat meer theorie te lezen hier.
Peetstap schreef:Zie in het stukje video dat ruiter best pittige & erg hoge correcties geeft bij omhoog komen nek-hoofd.
Niet bedoeld om paard rond in de krul te krijgen, maar om em naar de vallende nek & comfortzone te leiden in getoonde basis.
Hier krijgt paardje toch aardige snokken in mond te verwerken, juist omdat handen hoog zitten en bij correcties breeduit.
Ze geeft hiermee echter wel duidelijk aan waar paardje heen mag![]()
Zie veel overeenkomsten met gangbare trainingstechniek, en leer hieruit dat het dus beter wat "grootser" kwa handplaatsing ipv "steviger" mag zijn in deze getoonde basis.
Mee eens lezers en meetikkers ? > reactie <