Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Citaat:ls de gewrichten maximaal geopend zijn, vindt de afzet plaats en ontstaat er een voorwaartse stuwing. De nek wordt in deze fase via het hoofd sterk gebogen en drukt zo via de onderliggende halsspieren de bovenkant van de hals in een sterk opwaarts gerichte welving. De voorstuwende romp wordt zo aan de voorkant als het ware opgevangen. Dit proces bewerkstelligt dat de bovenlijn een horizontale stand aanneemt om het zweefmoment in voorwaartse richting effectief, d.w.z. zo lang mogelijk, te doen plaatsvinden. Alvorens de zwaartekrachtwetten een einde maken aan het noodzakelijke zweefmoment.
Alleen bij paarden met een uitzonderlijk evenwichtige bouw en een extreem goed functionerend lendenmechanisme zal het afzettende achterbeen als laatste, in deze fase, de grond verlaten.
themuisje schreef:Ben het weer helemaal met jouw eens
Ik ga vanavond even inhoudelijk reageren op je post, maar ik wil alvast het misverstand uit de wereld helpen dat de laatste een tuiger is
Dat is Apache, een 7 jarige hengst die in 2008 is goedgekeurd.
Zijn afstamming is UB40 x krack c
http://www.youtube.com/watch?v=urO8K7rRb-o
MyWishMax schreef:Jammer dat je daar die website voor gebruikt S_en_Z. Daar zijn een hoop mensen het totaal niet mee eens. Draf is een 2takt, dus ik vraag me af waarom die website ineens zegt dat een éénpootsdraf wel goed is.
MyWishMax schreef:Hoe gaat de bewegingsafloop van de benen volgens jou dan?Welk been komt er volgens jou na jouw foto op de grond?
Simoontjeh schreef:Ik was tot nu toe een stille meelezer, maar ik moet zeggen dat ik je bijdragen heel erg waardevol vindt S_en_Z! Ik geloof ook dat ik dit beter snap dan wat hiervoor besproken is.
Wat je dus eigenlijk zegt is, dat je niet zozeer naar de rug moet kijken, maar naar de bewegingsafloop? (om dus te kunnen zien of een paard correct gaat?)
Kunnen volgens jou paarden die niet correct gebouwd zijn (dragend skelet) wel tot een horizontaal evenwicht komen, of kan dat niet? (zoals de link zegt)