S_en_Z schreef:Ja moeten we maar regelen MiniMouse.. misschien Agossie lief aankijken voor haar camera.. kan ik ook weer eens oefenen
Hoeft niet lief aan te kijken hoor! Agossie wil wel!!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
MiniMouse schreef:R_ali_R schreef:intresant stuk S_en_Z.
MiniMouse: de vos vind ik wat op de voorhand ogen, knap puppie paard! ik vind de laatste foto die je geplaats heb fijner ogen dan de twee erboven. Als je de horizon van die foto rechtzet zie je wel dat hij nog wat op de voorhand loopt maar dat het neusje er meer uit is.
Zou inderdaad leuk zijn als je foto's hebt van hoe het nu gaat
De pup is nog zoekende naar aanleuning dus krijg je in één shoot zoveel verschillende houdingen.
De houding van de laatste foto is inderdaad mooi en goed maar eigenlijk nog te zwaar en te veel gevraagd om vol te houden.
Daarintegen is het ook niet goed om constant naar ''dat'' beeld te streven i.v.m de leeftijd.
Ook het achter de loodlijn lopen is een reactie vanuit slapheid en daar wil ik op deze leeftijd nog niet te veel aan sleutelen.
We hebben alle tijd en nemen die ook.
Tuurlijk streef ik ernaar en train ik zoveel mogelijk naar het neusje er uit zowel lang en laag als hoger, maar omdat hij de echte aanleuning nog moet leren zijn dat best een hoop dingen bij elkaar.
Hij moet nog zo veel groeien.
Van de zomer gaat hij lekker een tijd het land op.
Wij rijden/oefenen voornamelijk nu op (constante) aanleuning en balans.
Bedankt voor je reactie!
romeoluver schreef:dit is mijn vriendin op haar leaspony, haar opmerkingen zijn:
ruiter: been veel te ver naar achteren, voeten te ver in de beugels, naar beneden kijken.
Paard: nog teveel op de voorhand. Ik vind hem trouwens op de tweede foto beter lopen.
hebben jullie nog tips voor haar?? want wij hebben hier niet heel veel verstand van
Gerjanne_s schreef:Hoi een stille meelezer hier die nu toch even wat vragen heeft, want jullie manier van rijden spreekt mij aan.
Ik zag pas een filmpje van mezelf op een paard wat ik aan het proefrijden was (ben nieuw paard aan het kopen) Na dit topic gelezen te hebben toch eens even heeel kritisch naar mezelf gekeken.
Het viel me op dat ik wel erg ver uit het zadel kom in de draf en dan ook wel wat achteroverhang, Als ik het goed begreep was dat een kwestie van balans?? Of kunnen hier ook andere oorzaken van zijn en ook niet geheel onbelangrijk, wat kan ik hier aan doen.
Het volgende punt was dat ik (echt heel slecht) niet alleen bijna constant naar beneden keek maar ook nog eens mijn hoofd scheef!!
Daarbij waren mijn voeten en handen erg onrustig, moet zeggen dat ik het paard een beetje langzaam vond dus dat zou hier mee te maken kunnen hebben maar mijn handen is geen excuus voor. Nu zijn die handen echt al langer een probleem en ik heb echt geen flauw idee hoe ik dit goed kan oefen. Ze gaan laat maar zeggen mee op en neer.
Heb al een langere tijd niet meer gereden in verband met zwangerschap en blessure hiervan maar wil mijn houding toch echt verbeteren!!!
Ik hoop een paar goede tips te krijgen en als iemand het filmpje wilt zien, vraag dit dan even via pb aangezien het niet mijn paard is vind ik niet dat ik het hier mag posten.
Gerjanne_s schreef:Bedankt voor de snelle reactie! Die spanning zou inderdaad wel eens goed kunnen ja! En dan denk ik van mijn schouders tot en met ellebogen. Het filmpje uploaden lukt op de een of andere manier niet, blijf het proberen. Morgen ga ik weer een proefritje maken en dan zal ik eens proberen te voelen waar de spanning zit
xSimonee schreef:Goed, ik ga ook maar eens een poging doen.
Dit was gisteren. Ik rij hem een dik jaar nu en bijna een jaar serieus. Ik kwam toen ik begon recht van de manege af. Pony is een 6 jarige Haflinger.
De laatste keer dat ik er op had gereden was in de kerstvakantie en toen ben ik heel hard gevallen, dus ik was al blij dat ie liep. Hij was gisteren wel een beetje hangerig en druk.
_Marinke_ schreef:Ja, zag die zelfde haf bij haar als profielfoto @ facebook; ( http://a6.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 3986_n.jpg ) dus d8 dat die misschien van haar was, vandaar..
Sjolvir schreef:Esther, ik ga nu misschien iets heel doms zeggen.....
Maar als je hem rechter rijdt? Dus met minder buiging, met name in de hals, dus meer tussen 2 teugels.
Gaat het dan beter?
Ik heb namelijk het idee, dat hij juist door te veel buiging in de hals, de schouder eruit drukt en het niet bol kan werken.
Was maar een idee hoor, omdat je zelf komt met dat hij problemen heeft.
Misschien raakt het kant noch wal.... Maar was iets dat me opviel.
En tuurlijk vewacht je van een M/Z paard dat hij moet kunnen buigen, maar misschien is dat voor hem nou net het probleem,
vandaar ook de scheefheid.
Zeg dus niet dat je hem niet recht moet richten, maar allicht minder buiging vragen? '
(wat hij dan wel weer heel makkelijk en braaf voor je doet in het filmpje, maar wel met schouder er uit drukken)
Wil graag ook de andere meningen hierover horen.
Sjolvir schreef:Gisternacht eens nagedacht. (was toch wakker, dan doe je wel eens tikje filosofisch.)
Ben ik het waard? Nee, dacht ik toen, ben het niet waard, dus zonde van het geld, niet doen!
Kan je beter anders spenderen.
Toen draaide ik het om.... Zijn zij het waard? JA!!! dacht ik toen, zij zijn het waard.