ilayda schreef:freeride schreef:Ik ben rond de 1.60, mijn paard ook.
Sietske is een stevig gebouwde, sterke Fries en ik ben rond de 80 kilo.
Wie houdt mij tegen om op haar te gaan zitten als ik goed mee kan komen?![]()
Mn paard is 14 wordt in juli 15 btw
Ik zal je niet tegen houden[/quote]
Zou ook vreemd zijn he, Ilayda, je weegt zelf nog ietsje meer en rijdt op een kleiner paardje...wat vindt jijzelf overigens als je heel eerlijk kijkt naar jezelf en je paardje als combi, en naar Strawberry en haar paardje?[/quote]
Het was ook sarcastisch bedoeld:)
Oke ik zal effe heel eerlijk zijn:)
Mijn pony en ik zijn geen mooie combinatie voor het zicht dit omdat ik 1.80 ben maar dat heeft niks te maken met mijn gewicht het is gewoon geen mooi plaatje vanwege mijn lengte.
Ik denk niet dat ik mijn pony in de weg zit, ik hobbel niet enz enz. ik ben 83 kilo maar voor mijn lengte zie ik er niet heeeeeeeeel dik uit. Dit is geen excuus natuurlijk ik weet dat er zeker een aantal kilo's vanaf moeten.
Ik denk dat het bij Strawberry makkelijk kan het is een Fries geen klein paardje. Alleen ik denk dat het voor haar zelf moeilijker is omdat ze vrij klein is kwa bewegingen enzo zou het in de weg kunnen zitten maar dat kan ik niet aangeven natuurlijk want ik ben 1.80 en mijn gewicht belemmert mij NOG niet.[/quote]
Ik kan me goed voorstellen dat je er met 1.80m en 83 kg niet echt te dik uit ziet, en of het plaatje mooi is of niet, is niet echt van belang in dit topic, wel of het paard of de pony in kwestie niet overbelast wordt, en ik vind een haffie van 1.50 zonder zeer goed ontwikkelde spieren niet geschikt om 83 kg te dragen, ook niet als je een stuk kleiner zou zijn:).
Ik weet wel dat iedereen altijd denkt dat een haffie supersterk is, maar het zijn al heel lang geen zware koudbloedtypjes meer, ze worden al zeker 15 jaar lang meer en meer als sportpony gefokt, waarmee ook dat hele robuuste eruit verdwijnt.
Of er kilo's af moeten bij jou persoonlijk, is jouw keuze, daar zeg ik niets over, maar ik denk dat het voro je pony een stuk aangenamer wordt om 15 kg minder op de rug te dragen, juist omdat ie niet echt serieus getraind is, en dus veel bespiering/conditie mist.