tteettt schreef:Joolien, weet je ik wil echt niet banketstaaf doen hoor, maar je zegt nu zelf dat deze eigenaren ook jou manier van opleiden, paarden omgang niet begrijpen. En dan valt voor mij het woordje <ook> echt op! Want dat is namelijk wat ik je eerder vroeg, komt jou kijk en mening op de paarden wereld doordat je, je de afgelopen jaren totaal onbegrepen hebt gevoelt? En dan zeg jij nee dat is niet zo. Kortom ik snap er totaal niks meer van. Wat ik wel weet is dat het lastig is om een discussie te hebben met mensen die continu hun antwoord veranderen.
Laat ik het zo zeggen, toen in het Topic met filmpje van The muisje gaf jij ongezouten je mening, en dit mag ook ik vindt dat als je een topic opent en je plaatst filmpjes dat je rekening moet houden met meningen. Maar toen men met in mijn ogen goede argumenten jou mening ter discussie stelde, stond je daar totaal niet voor open, want jij bleef en blijft bij jou! Mening! Zou het misschien kunnen dat dit is wat je vaker tegen komt? Want stel ik ben jou leerling en ik heb ergens een goed onderbouwde andere mening over dan jij, hoe zou ik me dan voelen als jij geen begrip toont voor mijn mening, maar vast blijft houden aan je eigen? Jij zag volgens jou op het filmpje een jonge Pony die totaal nog niet klaar was om op wedstrijd te gaan! En dat klopt, maar wat was voor the muisje het doel om de keuze te maken om met een jonge onervaren Pony al te starten? Nou daar wou je het niet eens over hebben, want wat jij zag was en dan. En ik kan me voorstellen dat werkgevers daar dan ook tegen aan lopen, verwachten van jou dat je op bepaalde manier werkt, maar naar jou mening moet het anders! Als mijn bovenstaande analyse klopt, dan is het gewoon ook echt verstandiger dat je niet les geeft, en niet in de paarden werkt, want als de enige waarheid jou waarheid is zonder dat je dit kunt onderbouwen met feiten en ervaringen dan kun je ook nog wel eens een gevaar voor jezelf en anderen, en dieren opleveren. Komt bij dat als je op verschillende werk plekken tegen een zelfde soort problemen oploopt, ligt dit dan allemaal aan die werkgevers? Of zou het kunnen dat jij toch niet zo al wetend bent als je zelf denkt.
Klopt, misschien ben ik wel eens star. Soms kom ik dan ook best terug op mijn uitspraak hoor. Maar dat is het m in de paardensport, iedereen denkt dat hij of zij het goed doet terwijl er zoveel manieren zijn. In het topic van muis val ik gewoon weer over het feit dat dingen altijd snel moeten, een paard is nog niet klaar maar gooi het paard maar in de ring dan leert ie t wel. Nou is dat met dressuur een ander verhaal dan springen dus misschien heeft ze dan gelijk dat het wel kon, maar op dat moment struikelde ik er gewoon over dat het zo snel moest.
En over de eigenaren even een voorbeeld. Ik doe longeren op lichaamstaal en oefen grondwerk, daarbij gebruik ik mijn armen om een paard te sturen of hem te laten wijken voor druk. Dat 'gezwaai' met mn armen vonden zij maar raar...