Niveau is bedroevend...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 22:56

Caira schreef:
Rianne12 schreef:
Ik denk dat die filmpjes ook wel moment opnamens zijn. En een rukje aan de teugel is niet het einde van de wereld. :j

Is je paard het daar ook mee eens?

Ja hoor, die maakt zich er niet druk om...
Met zijn vriendje doet hij veel lomper, dan ik met hem.

jasmijn78

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 23:08

pizza64 schreef:
En ik zie een aantal filmpjes van ca 30 sec in slow motion afgespeeld...........
Moment opnames waardoor ik geen zinnig woord kan zeggen over de rijvaardigheid van deze ruiters.

Ik vind die filmpjes niet zo schokkend en ze zeggen helemaal niets. Ik zie geen buitensporig geweld oid. Als dit het ergste is wat je op een basisconcours tegenkomt, dan lijkt mij er niet zo veel aan de hand (en dit is het ergste wat Arabesk kon bespeuren, want anders had ze de echte excessen hier wel gespamt).

De terreur en propaganda van Arabesk jegens wedstrijdruiters vind ik wel schokkend. Die staat al te huilen als haar paard in een trailer moet of in een box moet staan voor een behandeling op een kliniek. (Het alternatief is hem gewoon dood laten gaan, wat overigens dan wel weer heel natural is naar mijn idee) Als je daar al van slag van raakt, dan heb je wat mij betreft geen enkel relativeringsvermogen. Dan wordt het gewoon eng.

Bovendien vind ik het echt gewoon sneu als je je punt moet maken met slowmotionfilmpjes, scheinheilig en achterbaks. Helemaal omdat een aantal van kinderen zijn (!) op een landelijk basisconcours. Dan ben je echt gewoon zielig. En het zegt niets over het algemene niveau of zo. Als je op een goot concours komt, met circa 400/500 starts dan vind je er altijd wel een paar die het niet goed doen. Op zo'n conours zijn het echt niet allemaal rijtechnische hoogstandjes wat er rondrijdt. Maar daarom is het nog niet meteen 'sielugh'.

joenohoe schreef:
Heel raar om de zien dat de grote Anky van Grunsven niet eens op de juiste manier kan lichtrijden... verbazingwekkend.

Misschien moet je eens kijken naar wat ze wel goed doet. Maar pas op! Straks leer je nog wat!

joenohoe schreef:
Het gaat er niet om of ze op het juiste been lichtrijdt, maar de beweging die ze maakt als ze uit het zadel komt, die klopt niet. Heb een lesje equisimilator gehad en als je op dat ding niet op de juiste manier lichtrijdt, beweegt hij niet. Is erg confronterend moet ik zeggen...

Hoe zij ook lichtrijdt; jij krijgt nog geen fractie uit jou paard, dan wat zij uit haar paarden krijgt. DAT lijkt mij pas confronterend!

(ik vraag mij nu wel af of jij jezelf nu heel deskundig voelt dat je zo'n onvolkomenheid in een minimale momentopname van een ruiter van zo'n kaliber hebt weten te detecteren? Ik ben bij die betreffende clinic geweest in Opmeer en ik kan je vertellen dat als je die van het begin tot eind hebt gezien en hebt geluisterd naar wat zij te vertellen had, je wel eens een heel ander beeld van haar zou kunnen hebben als n.a.v. dit stemmingmakende filmpje. Ik vond het namelijk waanzinning goed en leerzaam en Nelson oogde de volledige clinic erg relaxt)

Air schreef:
Maar denk niet dat je veel anders zult zien

Dus wel. Plus dat je haar uitleg er bij hoort. En er ging ook wel eens wat fout, en ik vond het ook heel leerzaam en goed om te zien en horen hoe zij dat weer heel subtiel en beheerst oploste.

themuisje schreef:
heb je je zelf wel eens op een slecht moment gefilmd en dat in slomotion aangepast?

Zielig muziekje eronder, pijltjes en ballonnetjes met tekst: Kijk eens hoe deprie het paard is? Paard is niet rad en moet toch rijden! En dan knippert hij in slowmotion met zijn oogjes...

gr_roos schreef:
Ik denk dat steekproefsgewijs, alle wedstrijden zijn niet mogelijk, een dierenarts die de paarden controleert niet verkeerd zou zijn.

Dat gebeurd hoor. Ik heb wel eens dopingcontrole gehad. Moest ik direct uit de proef meekomen, werd er bloed afgenomen, verzegeld en ik moets tekenen. Drie maal raden wat de uitslag was ;) En dit was op een subtop dressuurwedstrijd. Maar op basiswedstrijden gebeurd het ook steeksproefsgewijs.

gr_roos

Re: Niveau is bedroevend...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 23:17

Jasmijn,ik bedoelde eigenlijk een stukje draven voor de proef begint. Dan is er bij twijfelgevallen ook een DA die het laatste woord heeft mbt kreupelheid.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 23:25

Tendance schreef:
Sorry welke uitleg?

Vreemd, kan het ook niet meer terugvinden. Wel geschreven. Misschien geschrapt om iets belangrijkers te zeggen? Of om niet te veel off topic te gaan? Ik weet het niet. :o

Enfin wat ik zei was dit:
Bij de tuigpaarden gaat het om extreme drang naar voren. Deze moeten ze hebben om mooi te kunnen heffen, maar soms laten ze het niet afvloeien naar het heffen en gaan ze helemaal omhoog. Menners kunnen nu eenmaal niet even hun paarden laten galopperen om energie af te laten vloeien...
Daarbij geeft de eerste menner duidelijk de hulp voor voorwaarts (leidsel op de rug/kont laten klappen) om het te voorkomen, maar het paard gaat toch, daarbij geeft het vrije leidsel, en dat zie je ook bij de andere menner. Het is dus niet zo dat het steigeren een gevolg is van geruk in de mond ofzo, het komt door drang naar voren die niet weg kan.
Feit is dat tuigpaarden wat minder opgefokt op concours zouden kunnen komen, maar daarvoor gebruiken ze hetzelfde argument als dressuurruiters: "Dan toont hij zich mooier".
Hoe drukker tuigers zich maken, hoe meer front en hoe hoger de benen en dat is wat de jury beloond.

Daarom vind ik dat tuigpaarden filmpjes verder niks hier te zoeken hebben.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 23:27

Ja en daar kun je dan als deelnemer voor betalen!

Ik ben niet voor! Laatst paard met hartritmestoornis gehad, deze kreeg eerst vooronderzoek, wat niets opleverde behalve: Ga maar naar Wolvega.... hoppa 175 euro!!!
In Wolvega overigens geweldig geholpen!!! Wel 800 euro kwijt, maar dan heb je ook wat.

Nee ik ben niet van plan om meer te betalen op een concours omdat er een veearts de hele dag bij moet zij.
Ik zoek alleen een veearts op indien nodig en een ander gaat dat niet voor me bepalen en zeker niet op een wedstrijd.

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 23:27

gr_roos, dat is toch geen doen als er veel starts zijn, of moet er voor elke ring een DA aanwezig zijn?
En wat voor discussies krijg je dan rond de ring, voordat iemand mag starten?

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 23:28

Lusitana schreef:
Tendance schreef:
Sorry welke uitleg?

Vreemd, kan het ook niet meer terugvinden. Wel geschreven. Misschien geschrapt om iets belangrijkers te zeggen? Of om niet te veel off topic te gaan? Ik weet het niet. :o

Enfin wat ik zei was dit:
Bij de tuigpaarden gaat het om extreme drang naar voren. Deze moeten ze hebben om mooi te kunnen heffen, maar soms laten ze het niet afvloeien naar het heffen en gaan ze helemaal omhoog. Menners kunnen nu eenmaal niet even hun paarden laten galopperen om energie af te laten vloeien...
Daarbij geeft de eerste menner duidelijk de hulp voor voorwaarts (leidsel op de rug/kont laten klappen) om het te voorkomen, maar het paard gaat toch, daarbij geeft het vrije leidsel, en dat zie je ook bij de andere menner. Het is dus niet zo dat het steigeren een gevolg is van geruk in de mond ofzo, het komt door drang naar voren die niet weg kan.
Feit is dat tuigpaarden wat minder opgefokt op concours zouden kunnen komen, maar daarvoor gebruiken ze hetzelfde argument als dressuurruiters: "Dan toont hij zich mooier".
Hoe drukker tuigers zich maken, hoe meer front en hoe hoger de benen en dat is wat de jury beloond.

Daarom vind ik dat tuigpaarden filmpjes verder niks hier te zoeken hebben.

Oke ik begrijp het nu wat beter! Dank je!

jasmijn78

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 23:29

gr_roos schreef:
Jasmijn,ik bedoelde eigenlijk een stukje draven voor de proef begint. Dan is er bij twijfelgevallen ook een DA die het laatste woord heeft mbt kreupelheid.

Oh zo... ja dat zou mooi zijn... Maar ja, aan alles hangt ook een prijskaartje. Als straks op elke wedstrijd ieder paard door de veterinaire keuring moet, dopingcontrole plus in elke hoek een federatievertegenwoordiger op de uitkijk naar elke misstand... En dan weer controleurs van de controleurs... (van voor sommige mensen hier lijkt geen enkele maatregel voldende) dan wordt het rijden van een proefje onbetaalbaar. En dan is het weer niet goed... Dan wordt het weer een elitesport en dan gaan we daar weer over mekkeren...

Nog even over die filmpjes: ik denk dat van mij op wedstrijd je op dezelfde manier in slowmotion met vertraagde beelden wel eens een veel erger moment zou kunnen schieten.... Mijn grote held van 1.78 wil zich soms wel eens om het minste geringste uit de voeten maken (paardenvleesetende parasols of een vlaggetje met de verkeerde kleur of zo) Om niet iedereen omver te maaien op het losrijterrein levert dat wel eens een niet zo zachtzinning/charmant/harmonieus momentje op. Film zo'n momentje in slowmotion, zet er een sneu muziekje onder en tadaa: je hebt de volgende amazone-mishandeld-paard-op-wedstrijdterrein-zie-je-nou-wel-dat-het-zielig-is-gate.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 23:31

Nou bij mij inderdaad ook!!!!

Urko

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 23:55

jasmijn78 schreef:
gr_roos schreef:

Oh zo... ja dat zou mooi zijn... Maar ja, aan alles hangt ook een prijskaartje. Als straks op elke wedstrijd ieder paard door de veterinaire keuring moet, dopingcontrole plus in elke hoek een federatievertegenwoordiger op de uitkijk naar elke misstand... En dan weer controleurs van de controleurs... (van voor sommige mensen hier lijkt geen enkele maatregel voldende) dan wordt het rijden van een proefje onbetaalbaar. En dan is het weer niet goed... Dan wordt het weer een elitesport en dan gaan we daar weer over mekkeren...

Nog even over die filmpjes: ik denk dat van mij op wedstrijd je op dezelfde manier in slowmotion met vertraagde beelden wel eens een veel erger moment zou kunnen schieten.... Mijn grote held van 1.78 wil zich soms wel eens om het minste geringste uit de voeten maken (paardenvleesetende parasols of een vlaggetje met de verkeerde kleur of zo) Om niet iedereen omver te maaien op het losrijterrein levert dat wel eens een niet zo zachtzinning/charmant/harmonieus momentje op. Film zo'n momentje in slowmotion, zet er een sneu muziekje onder en tadaa: je hebt de volgende amazone-mishandeld-paard-op-wedstrijdterrein-zie-je-nou-wel-dat-het-zielig-is-gate.

Ik denk dat je met een paard zoals dat dan nog helemaal niet op het wedstrijd terrein thuis hoort! Eerst maar eens aan de hand allerlei schriktrainingen met je paard doen en dan maar eens aan de hand naar een kleine wedstrijd en dan maar eens thuis erop enz enz. Eerst je paard leren dat hij niet hoef te schrikken en dan pas voor die wedstrijd gaan. Veel leuker voor je paard en veeeeel veiliger voor omstanders. :j

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 00:18

Urko schreef:
Ik denk dat je met een paard zoals dat dan nog helemaal niet op het wedstrijd terrein thuis hoort! Eerst maar eens aan de hand allerlei schriktrainingen met je paard doen en dan maar eens aan de hand naar een kleine wedstrijd en dan maar eens thuis erop enz enz. Eerst je paard leren dat hij niet hoef te schrikken en dan pas voor die wedstrijd gaan. Veel leuker voor je paard en veeeeel veiliger voor omstanders. :j

Meh, geen betere schriktraining dan de harde praktijk in mijn ogen. Het blijven ook paarden hè, met de meest intensieve "schriktraining" blijf je altijd nog het risico houden dat een paard schrikt..
Sorry, maar ik krijg altijd een beetje kriebels als het woord schriktraining wordt genoemd..
Misschien ben ik dan een beetje lomp ofzo, maar ik heb zoiets van als je op een vluchtdier gaat rijden, moet je ook met de eventuele gevolgen willen/durven dealen.

tteettt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 07:09

@Arabesk ben wel benieuwd hou jou rij kunsten er uit zouden zien, als we die ongevraagd filmen en in slow motion af spelen. Want sorry ik wordt er een beetje onpasselijk van dat jij willens en wetens mensen op deze manier te kijk zet! En denk je dat het plaatsen van zulke filmpjes er voor gaat zorgen dat nivo verbeterd?

tteettt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 07:16

@Jasmijn Amen _/-\o_ _/-\o_

Als we met z,n allen daar nou eens mee beginnen, iets meer na denken over wat we aan het doen zijn! En durven vragen als we het niet weten! Want is het niet zo dat juist de Kritische houding van onze mede paardensporters ons het gevoel geeft dat we het beter moeten doen! En dat juist het beter willen doen er voor zorgt dat we steeds minder rekening houden met ons paard?

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 07:29

setteke schreef:
gr_roos, dat is toch geen doen als er veel starts zijn, of moet er voor elke ring een DA aanwezig zijn?
En wat voor discussies krijg je dan rond de ring, voordat iemand mag starten?

Bij de SGW is er altijd een DA aanwezig en moet je voor je mag starten in de cross eerst naar een DA. Even een stuje draven en klaar.
Als mensen bewust met hun net niet zuivere paard op wedstrijd gaan, en dat gebeurt genoeg, en ze worden eruit gehaald met een stukje voordraven dan zullen de mensen een volgende keer wel beter nadenken.

jasmijn78

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 08:28

Urko schreef:
Ik denk dat je met een paard zoals dat dan nog helemaal niet op het wedstrijd terrein thuis hoort!

Ach ja, zo'n kortzichtige reactie was te verwachten....

Urko schreef:
Eerst maar eens aan de hand allerlei schriktrainingen met je paard doen en dan maar eens aan de hand naar een kleine wedstrijd en dan maar eens thuis erop enz enz.

Mijn paard komt al 8 jaar op allerhande wedstrijden, en terreinen. Soms is hij gewoon wel eens ergens bang van. Het blijft nu eenmaal een vluchtdier en aangezien ik hem altijd weer heel snel onder controle heb (ook al is dat moment dan even niet mooi) is hij geen gevaar voor mij en zijn omgeving) Moet ik dan ook maar niet meer naar het strand gaan of zo? Stel je voor dat hij daar net een keer schrikt van een vlieger, of van een eend uit de sloot... En dan ligt er net op zo'n moment zo'n natural-fundamentalist in de bosjes filmpjes van je te schieten en gaat die je even te kakken zetten op internet. Dan ligt straks weer het 'bedroevende niveau' van recreatieruiters onder vuur. Of nog erger: van wedstrijdruiters die zich een keer aan een buitenritje wagen.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 08:32

Dan had ik ook nog nooit mogen starten met mijn paard. Die van mij is zijn hele leven al lastig met opzadelen en opstappen, met fases gaat het beter en dan weer slechter. Op vreemd terrein kom ik er niet op, zonder er met kleurscheuren weer naast te liggen. Dus ik gooi hem eerst aan de longe, stap vervolgens een aantal rondjes aan de hand en ga er dan pas op. Krijg er soms wel commentaar op, maar liever voor mietje aangezien worden, die nog niks op wedstrijden te zoeken heeft, dan een paard wat compleet over de zeik gaat.

Buiten dat, hoe moet je wéten wat je paard eng vindt? Bij ons thuis in de bak is één deur altijd eng, maar bloemstukken, balken enzovoorts loopt hij zo langs. Maar op wedstrijd zijn die bloembakken en balken wél eng. Wat kan ik er dan nog aan doen? Op zijn vertrouwde terrein kan ik paraplu's naast hem openen, ballen naar hem toe gooien, maar op wedstrijd is dat teveel.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 08:58

Joolien schreef:
Pas jij je aan aan je paard of moet je paard zich aan jou aanpassen?

Beide. Ik wil dat m'n paard voor me werkt, doet wat ik vraag, en gaat er iets niet zoals ik wil, dan corrigeer ik dat, dat is immers heel normaal en niet gemeen of wat dan ook. Daarnaast probeer ik het voor het paard zo aangenaam mogelijk te maken. Dus ik zorg voor een paar leuke maatjes, weidegang, goed voer, passend zadel en bit, enz.
Hierdoor kan er een goede samenwerking plaatsvinden.

En verder: ik vind dat je gruwelijk overdrijft. Tuurlijk wordt er wel eens een tik of een ruk te veel gegeven, maar je schrijft nu alsof elke ruiter het doet. En dat is absoluut niet waar. Voor 99% van de ruiters is wedstrijden rijden ook gewoon hobby en is het toch bijzonder wenselijk om het paard te vriend te houden en heel te houden.
Een paard is voor mij een levend wezen waar ik een band mee opbouw en waar ik dus ook samen een resultaat neer wil zetten. Ik wil het beste uit mezelf en het paard naar voren halen. En dat doe ik op de manier die in mijn ogen de beste is (dus nu niet in vorm is ook niet starten, ben al 8 maanden niet meer gestart omdat ik momenteel buitenrijden minstens zo fijn vind).
Ik weet dat er mensen zijn die een paard verkopen als het niet geschikt is voor het doel wat ze er mee willen bereiken. Maar is dat erg? Ik denk het niet. Iedereen gaat op zijn manier om met een dier, die op zijn of haar manier de beste is. Dat een ander dat een mindere methode vindt, wil niet zeggen dat het echt wat minder is.
Ik rij zowel bitloos als met bit. Mag een absoluut voorstander van bitloos mij dan voor gemeen uitmaken omdat ik met bit rij? nee, dat kan hij of zij ook niet.
Maar ik vind wel dat je iemand aan mag spreken als er op een kreupel paard gereden wordt, of als je echt rukt en plukt (en dan heb ik het niet over een corrigerende ophouding, want zelfs dat wordt hier al als gemeen bestempeld. Helaas is een paard geen wezen om op de Montessori of Iederwijs manier op te voeden, dan zal er nooit wat van terecht komen. Ik geloof ook niet in dit onderwijs voor kinderen overigens).
Kortom, leven en laten leven. En met de misstanden valt het wel mee. Ik zie op de filmpjes niets bijzonders, ik weet zeker dat je ook van elke NH ruiter verkeerde momenten kunt filmen zonder echt lang te moeten zoeken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 09:32

jasmijn78 schreef:
joenohoe schreef:
Heel raar om de zien dat de grote Anky van Grunsven niet eens op de juiste manier kan lichtrijden... verbazingwekkend.

Misschien moet je eens kijken naar wat ze wel goed doet. Maar pas op! Straks leer je nog wat!

Wat zou ik moeten leren, rukken, plukken en dubbel vouwen (zie een filmpje ergens hier) ??? Nee bedankt. Haar proef in Hong Kong zal ik nooit vergeten, wat een afschuwelijk, gespannen beeld. Toen begon ik me af te vragen of mijn ogen iets mankeerden, want dit was toch Anky ??? Maar ik heb haar ook live gezien op haar reining paard. Geen geruk, gepluk maar harmonie, dus zo kan het ook. Goeie, wat ik gezien heb op wedstrijden van toen nog de NVDR, ook van een Coby van Baalen, nee sorry, dan ken ik wel andere ruiters (en dan heb ik het niet over mezelf), die elk paard zo stil zittend en zo in harmonie kunnen rijden dat ik er stil van wordt (o.a. Monya Erb).

joenohoe schreef:
Het gaat er niet om of ze op het juiste been lichtrijdt, maar de beweging die ze maakt als ze uit het zadel komt, die klopt niet. Heb een lesje equisimilator gehad en als je op dat ding niet op de juiste manier lichtrijdt, beweegt hij niet. Is erg confronterend moet ik zeggen...

Hoe zij ook lichtrijdt; jij krijgt nog geen fractie uit jou paard, dan wat zij uit haar paarden krijgt. DAT lijkt mij pas confronterend!

Beste Jasmijn, vindt je het soms leuk om te rellen ??? Daar reageer ik dus niet eens op.

(ik vraag mij nu wel af of jij jezelf nu heel deskundig voelt dat je zo'n onvolkomenheid in een minimale momentopname van een ruiter van zo'n kaliber hebt weten te detecteren? Ik ben bij die betreffende clinic geweest in Opmeer en ik kan je vertellen dat als je die van het begin tot eind hebt gezien en hebt geluisterd naar wat zij te vertellen had, je wel eens een heel ander beeld van haar zou kunnen hebben als n.a.v. dit stemmingmakende filmpje. Ik vond het namelijk waanzinning goed en leerzaam en Nelson oogde de volledige clinic erg relaxt)

Het was gewoon iets wat mij opviel, omdat ik van mezelf dacht dat ik leuk kon rijden omdat mijn paard met mooie stille aanleuning loopt, lekker aan het been en op haar eigen benen. Toen werd ik op zo'n ding gezet en kon ik niet eens lichtrijden. Dat vond ik zo confronterend dat ik daar nu meer op let dan normaal. Heb ook clinics van haar gezien waar ik veel heb geleerd, o.a. op het Horse Event, dat maakt ook dat ik zulke beelden als de GP in Hong Kong die ze reed of zo'n filmpje, dat ik dat niet met elkaar kan rijmen. De paar topruiters die ik heb zien rijden, ik vond hun manier van rijden niet plezierig, vooral niet op het voorterrein.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 09:39

tteettt schreef:
@Jasmijn Amen _/-\o_ _/-\o_

Als we met z,n allen daar nou eens mee beginnen, iets meer na denken over wat we aan het doen zijn! En durven vragen als we het niet weten! Want is het niet zo dat juist de Kritische houding van onze mede paardensporters ons het gevoel geeft dat we het beter moeten doen! En dat juist het beter willen doen er voor zorgt dat we steeds minder rekening houden met ons paard?

Niks Amen. Als je het beter wilt doen hou je juist meer rekening met je paard, ALS je het goed doet. Jouw redenering is iets van klok horen luiden en niet weten waar klepel hangt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 09:45

tteettt schreef:
@Arabesk ben wel benieuwd hou jou rij kunsten er uit zouden zien, als we die ongevraagd filmen en in slow motion af spelen. Want sorry ik wordt er een beetje onpasselijk van dat jij willens en wetens mensen op deze manier te kijk zet! En denk je dat het plaatsen van zulke filmpjes er voor gaat zorgen dat nivo verbeterd?

Voel je je aangesproken ? Dat doet ze juist niet, want de gezichten zijn weggepoetst.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 09:49

Tendance schreef:
Inderdaad vind ik de filmpjes niet objectief en doen paarden in ontwikkelingslanden er waarschijnlijk een moord voor om zo gereden te worden...

Wat is dat nou voor domme uitspraak ???

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 09:52

Jacobien12 schreef:
Het is natuurlijk allemaal wel erg bedroevend maar kijk maar eens naar de ontwikkelingslanden daar worden paarden pas onrecht aan gedaan!(zal hier verder niet over uitwijden aangezien dit niet helemaal het onderwerp is)

Is dat een excuus om het hier dan maar zo te mogen doen ? Dacht het niet. Die mensen weten niet beter en door Brook wordt dat anders. Leve Brook!

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 10:22

Zo dom is die uitspraak niet. Het is zelfs waarheid. En als je mijn overige poster leest, dam snap je wat ik bedoel!

cjb

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 10:25

Wat iemand thuis doet met zijn/haar paard heb je als wedstijdorganisatie geen grip op.
En staat ook los van de openingstekst.

Wel zie ik bij ons in de kring mensen losrijden (niveau B tot Z2), waarbij de kin helemaal tot op de borst wordt getrokken. Tegen de tijd dat ze de ring in moeten geven ze de ruimte natuurlijk wel en rijden dan de winstpunten bij elkaar.

Mijn oproep naar verenigingen is dan ook dat er een jury op het voorterrein moet staan. Die dit soort wanvertoningen constateerd. En daar ook naar handeld.
1 keer waarschuwen. gaat het dan nog door verwijdering uit de wedstrijd. (niet mogen starten)
+ bericht naar de KNHS.
Op die manier kan de KNHS dit registreren. 3 meldingen binnen 2 jaar is een rijverbod van 2 maanden. 2 schorsingen binnen 3 jaar rijverbod van 1 jaar. en bij de draaideurcriminelen intrekken van de startkaart.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 10:27

Hier zijn al lang regels aan verbonden en op ieder concours loopt een vertegenwoordiger. Dat is namelijk verplicht. Dan hoeven we toch niet opnieuw het wiel uit te gaan vinden?