daantjuhhh schreef:Mindfields schreef:Ik heb gestemd op in sommige gevallen een prima oplossing. Dan heb ik het over paarden die medisch 100% nagekeken en in orde zijn en het gedrag dus enkel ontstaan is door oenmeloentjes, Gert KAN NIET VALLEN (echt niet!) :D tenzij het paard zelf ook valt. Bij puur staakgedrag vind ik hem super. Voor zadelmakmaken binnen 15 minuten, nee. Ik vindt dat daar een basis van vertrouwen voor nodig is, en het allerbelangrijkste, dat de spieren van het paardvoorbereidt zijn op het dragen van een ruiter. Doe je dat niet en ga je van niets naar in 1 klap ruitermak, is het paard de eerste tijd superbraaf, maar krijg je gegarandeerd na een paar weken giga spierpijn bij het paard en vaak komt er dan bokgedrag om de hoek, wordt het paard afgedaan als zeikbok en dan wordt er even 'doorgepakt' met een zweep. Niet eerlijk.
Sorry..
Heb niet het topic doorgelezen.
Maar ik heb hem een keer zien vallen.
Terwijl er heel weinig gebeurde.
Zag er werkelijk een beetje banketstaaf uit.
Was hier concour (weinig deelnemers, weinig kijkers)
paard stopte heel lauw voor de sprong en plof!! Daar lag Gert.
Ik stond ook ff 2x te knipperen, want zag het weigeren al 20 meter voor de sprong aankomen.
Paard minderde steeds meer het tempo totdat het stil stond.
Hahaha, maar van een bokkend steigerend paard heb ik hem ook nog nooit zien vallen.
Dit had ik zelf ook wel eens.... haha...
Dan was ik bij Stummel (stal waar ik gereden heb) een paard zadelmak aan het maken en reed er dan een ander wedstrijd paard bij. Dan was ik helemaal gefocust op dat beestje dat zadelmak moest en ging ik daarna nietsvermoedend op mijn wedstrijdpaard rijden .... *PLOF* Daar lag ik..
Flauw hoor, die voelde het gewoon... Als ie kon, dan had ie erbij staan lachen.
Op die manier alleen helaas wel 1 keer mijn stuitje/staartbotje/hoe noem je dat ding nog meer, gebroken.

Ik heb al tientallen paarden zadelmak en ruitermak gemaakt en heb nog maar 1 steigeraar gehad.