In dat geval heb ik niks gezegd
Stond ook recht onder mijn reactie, dus vandaar. Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
WinBinChes schreef:Reneee_ schreef:Dat betekent dus ook dat jouw paard al zover is dat die aan een zacht tikje gewend is.
Nog niet duidelijk dat ik mijn paard niet sla ( en zelfs niet met zweep rijd ) Lees je uberhaupt wel?
maar er was al een reactie tussen gekomen. Ik had het daarbij niet tegen jou.

Veel ervaring opgedaan, gemerkt dat het eigenlijk geen zin had om boos te worden en nieuwe technieken geleerd om het paard op de gewenste manier te laten lopen.
) nanda111 schreef:Volgens mij is er niemand die nooit eens buiten het boekje gaat..
Kan ik me haast niet voorstellen in ieder geval
Je probeert natuurlijk altijd om het op een nette, vriendelijke manier op te lossen maar soms verlies je jezelf.. Dat is iets wat je moet ontgroeien denk ik, toen ik 13 was werd ik veel vaker boos als nu ik 16 benVeel ervaring opgedaan, gemerkt dat het eigenlijk geen zin had om boos te worden en nieuwe technieken geleerd om het paard op de gewenste manier te laten lopen.
Daarnaast vind ik dat als je het paard regelmatig beloond je hem ook best eens af mag straffen, denk dat ze daardoor ook beter begrijpen wanneer ze iets goed en fout doen.
(Heb het topic niet echt gelezen, dus het is mogelijk dat het geen aansluitende reactie is)
of lekker krauwen en poetsen, of allebei). We sluiten dan gewoon een compromis 'ik een beetje mijn zin en jij ook'. De keer erop douwen ze dan net zo hard weer hun neus in het halster. Nog gekker, als ik niet snel genoeg ben met het hoofdstel wordt het opgevreten 'ik doen het zelf wel weer'.
SETEFURII schreef:Als je pony loopt te bokken en er is niets aan de hand medisch etc.. dan zou ik gewoon proberen uit te zitten en je paard terug vooruit te rijden, en véél oefeningen rijden, haar/zijn aandacht erbij houden.
En de keer nadien als je opstapt moet je zo'n bokreactie proberen te vermijden, dus meteen weer goed aan 't werk zetten, zodat hij de aandacht op jou houdt! Een tikje kan dan best wel vind ik persoonlijk.

Yv_ schreef:Oh ja hoor... Af en toe is meneer niet lief en heb ik geen geduld meer... Tsja, waarschijnlijk ben ik -volgens de bokt-normen - geen paard waard
Apple: Heerlijke Uitspraak
SETEFURII schreef:Dat had ik dus ook, en ik was zo ongeduldig, puur omdat ze op de manege steeds zeiden "Geef hem een mep, sla er eens een keertje op!" Ja, als je dan niet van iemand anders tips krijgt denk je dat dat de juiste manier is, terwijl de échte juiste manier vriendelijk is maar vooral afgesteld is op de persoonlijkheid van je paard.
)