Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Negerzoen schreef:Ik word zo ontzettend sip van dit topic. Iedereen is maar met modder aan het gooien en zit maar lelijk tegen elkaar te doen.
Alle 'dunne' mensen, om maar meteen op iedereen een stempel te drukken zoals in dit topic onbewust ook gebeurd, vertellen met trots hun lengte en gewicht en hoe prima hun paard het daarmee doet sommigen vragen zich daarbij af wat de 'zwaardere' mensen in godsnaam bezield dat ze überhaupt nog paardrijden en de 'dikke' mensen verdedigen zichzelf met antwoorden als mijn paard heeft er geen last van, osteopaat heeft gechecked, ieder paard is anders en weten ook heus wel hoe het zit. Hun paarden kunnen het toevallig wel aan.
Door sommigen wordt er geschreeuwd 'iemand die zwaarder weegt dan zoveel kilogram komt niet op mijn paard!', maar waarom zouden we moeten weten hoeveel jij op je paard toestaat? Het is toch geen topic waarin mensen paarden van andere mensen zoeken om op te mogen rijden?
Wat is nou de bedoeling hier? Dat hier een uitkomst gevonden gaat worden? Hier op bokt, waar ieder voor zich het toch wel beter weet?
Het enige wat hier gebeurd is dat mensen zich hier druk gaan lopen maken om hun gelijk te bewijzen. Ik denk dat de TS in principe ook al wel had kunnen bedenken dat deze discussie zo zou lopen want de meningen van beide partijen zijn over het algemeen al lang en breed bekend.
Dus TS, ik wil je niet aanvallen, maar welk resultaat had je in gedachte met dit topic te bereiken?
Ik weet dat dit een discussie topic is, maar hier gaat toch geen uitkomst in gevonden worden. De strijd die hier gevoerd wordt gaat inmiddels al bijna niet eens meer over paardrijden, dit is gewoon een strijd tussen de 'dikken' en de 'dunnen' en dan nemen we maar het paard als richtlijn om met argumenten te kunnen gooien.
Soraya85 schreef:Ik heb niet alle 23 pagina's gelezen... maar er zijn toch even wat dingen die ik wil zeggen:
ik weeg 90 kg, weeg dit ook al heel lang, en voel mij hier goed bij! Mijn paard weeg rond de 1000 kg, dus de verhouding is echt wel goed!
@ waratje, niet persoonlijk maar hoe kom je er op dat overgewicht betekent dat je niet optimaal kunt bewegen? Ik krijg bijna zin om elkaar RL te zien, dan zullen we wel eens zien wie er hier een verminderde flexibiliteit heeft!
Liinn schreef:Dit ligt aan de combinatie, ik vind niet dat je het recht hebt om te zeggen dat iemand met 90 kilo niet op een rank paard past?!