Ben je een slechte ruiter als je valt?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Nista_RX

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 11:41

Iedereen kan wel eens vallen, zelfs beroemde ruiters die goed kunnen rijden. Je hoef niet persé "slecht" te zijn als je vaak valt, misschien kan de een makkelijker blijven zitten dan de ander. Als iemand dus vaak valt hoeft degene dus niet "slecht" te zijn of niet goed. Ook betere ruiters vallen nog wel eens! ;)

iriskiddoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 13:56

Ik denk dat het een beetje de combinatie is.
Al je paard nooit bokt of gek doet, is het voor de ruiter ook niet moeilijk om er niet af te vallen.

Maanoogje

Re: Ben je een slechte ruiter als je valt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 14:19

Dit is net zoiets dat als je stuikeld, je dan dom bent..
Geeft toch niks, een lekkere hap zand en een modderbadje ;)
Nog goed voor je huid ook :Y) (hoewel mijn vriendin er uitslag van kreeg.. :+ )

Mo_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 19:50

Echt niet. Alles, ook paardrijden, gaat ( in dit geval letterlijk) met vallen en opstaan. Geeft inderdaad niets, word je hard van :D . Hoewel het wel iets minder prettig is om er af te vallen tijdens een jachtrit in het bos in witte rijbroek op een modderig pad... Jup, ik spreek uit ervaring }:0

wietske100

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 21:12

Vallen hoort erbij :)
ik ben er al zovaak afgekukelt door hele domme dingen :') zonder zadel en hoofdstel.. in een sloom sukkeldrafje op een hindernisje af (op het 1e gaatje nog wel, was voor de lol) en toen stopte ze.

En ja ze ging er ook wel vandoor maar daar leer je juist van, altijd als ze dat nu flikt weet ik precies hoe ik het moet oplossen ! Je leert dus juist problemen mee op te lossen!

Dilan1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 21:15

tinewien schreef:
De beste ruiters vallen van hun paard!
Vaak hoor je ook manege ruiters zeggen: ik ben er nog nooit afgevallen.. Jah logisch, op die manegepaarden.. :o

Idd, toen ik nog op een manege reed waar er brave paarden stonden, viel ik nooit :+ Tot ik een verzorgfjordje kreeg. Toen lag ik er een tijd lange bijna elke rit naast O:) Slecht he :P

stalxpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 07:51

mijn vader zegt altijd. als je valt leer je daar van. als je voor jezelf kan bedenken wat er mis ging en welke fouten je eventueel hebt gemaakt dan ben je een goede ruiter. en tja de ene is nou eenmaal braver dan de andere!

supersnuitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 09:49

HIHI!

Je leert rijden met vallen en opstaan! Niks van de rest aantrekken die je een " slechte ruiter" noemen! Hebben er zelf het lef niet voor om een 4 jarige in te rijden waarschijnlijk. Gewoon je eigen ding blijven doen en niet aan jezelf gaan twijfelen.

Heel veel succes!

winnieloves

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 11:46

Toen ik in de beginnersles zat werd mij altijd verteld dat ik pas goed kon rijden als ik er 10 keer afgevallen was. Dit was natuurlijk een beetje onzin, maar er werd ons wel gewoon geleerd dat vallen niet slecht is.

Ik kan me er heel erg aan ergeren als iemand die gevallen is afgestempeld word met 'slechte ruiter'. Ik ben denk ik van mijn pony al 100 keer afgevallen en bij mij op stal heeft iedereen gewoon respect voor me dat ik er steeds weer opstap. Ik ben zo me pony ook beter leren kennen.

marijtje1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 13:11

Zelf ben ik er ook regelmatig afgevallen en ik geloof nou niet dat ik echt een slechte ruiter ben (goed is ook weer een ander woord ;)).

_Jordy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 13:13

dat hoop ik niet :=
dan ben ik wel een hele slechte ruiter om samen met mijn paard te vallen :+

jarytj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 15:51

Ook manege paarden kunnen je eraf laten vallen hoor! :+

Marls

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 15:52

als je van je paard valt ben je geen slechte ruiter wat ze altijd zeggen van vallen leer je weer. en anky van grunsven valt vast ook wel eens van haar paard af :P

kimgirltibor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 19:34

ik had hier eerder in het toppic gelezen over iemand die zei: draai het eens om. daar ben ik het helemaal mee eens. over iemand die valt hoef je niet gelijk te zeggen dat diegenen niet kan rijden.

rOmii

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 20:05

Mijn mening:
Vallen en opstaan hoort erbij! Je neemt risico en durft de dingen aan te gaan. Als je valt en daarna weer op je paard klimt, leert je paard ook dat jij niet zomaar opgeeft dat schept in mijn ogen ook weer vertrouwen en beheersing. Geef mij maar een spring in het veld :D Leuker als een paard dat precies weet hoe het rondje in de bak gaat en die lekker doorsukkelt :P Soms wel eens fijn maar over het algemeen ;-) Geef mij maar wat pit :D

fokko

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 20:12

Elke ruiter valt wel een keer, maar dan ben je zeker geen slechte ruiter. Een ongelukje kan in een klein hoekje verscholen liggen

Frisssty

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 20:38

Ff tussendoor......Ik heb ooit zelfs een compliment gekregen dat ik viel. (eerste x zonder zadel. een rondje in de bak draven en ik lag al.)

de manier hoe ik viel was kennelijk goed XD kijkk...dat is weer het tegenovergestelde van dit topic :P

liindsey1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 09:26

mij is ooit verteld dat als je 5 keer bent gevallen je pas goed kan rijden

Wamhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 09:27

liindsey1 schreef:

Dan zijn er een heleboel goede ruiters op de wereld ;).

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 09:50

vallen hoort erbij :j
je kan ZZ dressuur rijden, of ZZ springen, en dan wordt je meestal bestempeld als redelijk goed. En toch vallen die ruiters ook wel eens :j
vallen is niet erg, al heb je nog zo'n braaf paard, die je nog zo goed onder controle hebt, hij kan altijd nog struikelen, uitglijden, ergens van schrikken etc. van vallen leer je :)

Sharonaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 13:40

van fouten leer je, door fouten kun je vallen. zo kun je zien wat je fout hebt gedaan. Dus nee: natuurlijk ben je geen slechte ruiter als je valt. Het maakt je misschien wel een betere ruiter of een beter zittende ruiter.
Ik moet toegeven dat ik in 13/14 jaar maar 2x gevallen ben. Ookal heb ik heel vaak rodeo momenten gehad met men pony. die kan ik prima uitzitten.

liindsey1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 13:43

Wamhorse schreef:
liindsey1 schreef:

Dan zijn er een heleboel goede ruiters op de wereld ;).

ik bedoel zeg maar van je eigen paard.
dat je elkaar pas echt helemaal goed kent en snapt als je 5 keer gevallen bent ofzo

annica24

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 10:07

Ik denk niet dat je een slechte ruiter daardoor bent. Iedereen kan er wel eens ongelukkig ervan afvallen terwijl het niet je eigen schuld kan zijn.

Eliza_18

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 10:15

Als je valt ben je echt geen slechte ruiter.
Zo iets kan iedereen overkomen! Fietsen leer je ook met vallen en opstaan.
Vind zowiezo dat mensen altijd heel erg snel conclussies trekken of direct commentaar hebben op andere mensen.
Kijk is na jezelf en hoe jezelf ooit begonnen bent!

kimfalk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 11:21

Daar ben ik het dus abosoluut niet mee eens. Je leert juist paardrijden door vallen en op staan. En het ene paard is moeilijker te rijden dan het andere. Wij hebben een paard op stal staan en die gooit zelfs de professionele ruiters van haar af.