Janine1990 schreef:Superwoman, ik vind dat je het geweldig hebt gequote, zo wordt het tenminste nog gelezen.
En ik kan me er geheel in vinden.
Dank je

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Bomba schreef:Destijds op school heb ik het vak pedagogiek gehad. Helaas heb ik het formulier daarvan niet meer thuis liggen, maar ik zal wel even regelen dat ik het weer krijg.
Daar staan precies de leerprocessen van kind tot volwassene op omschreven.
pharagirlke schreef:Het gaat hem niet om de leerprocessen het gaat hem er om dat ze meer begrijpen dan dat men hier in het topic beweerd. Men doet verdorie bijna alsof een 14 jarige nog geen simpele instructies kan begrijpen..
pharagirlke schreef:En daar mag je dus niet iedereen over dezelfde kam scheren.Niet elke puber wil geen instructies en die wat het niet willen heb je het van snel van door dus daar werk je dan gewoon niet mee..
sjeik schreef:vaak willen ze geen simpele instructies begrijpen. Daar zit de kneep. Niet dat ze het niet kunnen hoor.
superwoman schreef:pharagirlke schreef:Het gaat hem niet om de leerprocessen het gaat hem er om dat ze meer begrijpen dan dat men hier in het topic beweerd. Men doet verdorie bijna alsof een 14 jarige nog geen simpele instructies kan begrijpen..pharagirlke schreef:En daar mag je dus niet iedereen over dezelfde kam scheren.Niet elke puber wil geen instructies en die wat het niet willen heb je het van snel van door dus daar werk je dan gewoon niet mee..
![]()
pharagirlke schreef:Bomba schreef:Destijds op school heb ik het vak pedagogiek gehad. Helaas heb ik het formulier daarvan niet meer thuis liggen, maar ik zal wel even regelen dat ik het weer krijg.
Het gaat hem niet om de leerprocessen het gaat hem er om dat ze meer begrijpen dan dat men hier in het topic beweerd. Men doet verdorie bijna alsof een 14 jarige nog geen simpele instructies kan begrijpen..
pharagirlke schreef:Bomba schreef:Destijds op school heb ik het vak pedagogiek gehad. Helaas heb ik het formulier daarvan niet meer thuis liggen, maar ik zal wel even regelen dat ik het weer krijg.
Het gaat hem niet om de leerprocessen het gaat hem er om dat ze meer begrijpen dan dat men hier in het topic beweerd. Men doet verdorie bijna alsof een 14 jarige nog geen simpele instructies kan begrijpen..
pharagirlke schreef:Instructies begrijpen = ze verwerkt krijgen
pharagirlke schreef:Instructies begrijpen = ze verwerkt krijgen
Janine1990 schreef:pharagirlke schreef:Instructies begrijpen = ze verwerkt krijgen
Instructies begrijpen en verwerken betekend niet automatisch dat je het gevoel ook hebt.
Ik kan ook leren dansen, ik kan ook danspassen aanleren, maar zonder het gevoel (wat ik dus absoluut niet heb) kom ik er niet.
Instructies begrijpen betekent niet opeens dat je niet meer puberaal reageert hoor...
Bomba schreef:pharagirlke schreef:Instructies begrijpen = ze verwerkt krijgen
Met verwerken bedoel ik verwerken op het paard.
Als iemand tegen jou zegt dat je vanuit de contragalop de voorhand iets naar binnen moet plaatsen en dan de hulp tot een wissel moet geven op een paard die die hulp nog niet kent, kan jij de instructie dan verwerken (dus uitvoeren?). Dat gaat niet zomaar. Als je geen gevoel, handigheid en doorzettingsvermogen daar in hebt, kan je wel 1000 keer de instructie begrijpen, maar of je hem dan ook zal kunnen verwerken..