Het nut en doel van clinic's, kan het de mening veranderen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 00:16

horseyfries schreef:
Modie, als ik nu zeg dat ik graag wil dat je blijft? Ik zie geen enkele reden waarom jij je als TS nu terug zou trekken hoor, wat anderen ook zeggen.

Modie, ik hoop dat jij toch ook bij de eerste clinicdag aanwezig zult zijn en nog altijd bereid bent tzt ook een clinic te verzorgen?

clarence

Re: Het nut en doel van clinic's, kan het de mening veranderen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 01:10

Aangezien ik er niet bij kan zijn, zou ik graag willen weten waar ik de DVD kan bestellen. Ik neem wel aan dat iemand gaat filmen, toch?

Ik ben trouwens blij dat er uiteindelijk toch iets is georganiseerd.

Hermelientje, bedankt voor de samenvatting. Erg duidelijk. Nu nog data en tijden en een camera regelen en je bent klaar.

Kadankovitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 03:42

Het is volbracht!

BabbieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 09:14

Mooi zo!

Ik heb in dit topic het oproepje geplaatst voor de locatie.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 10:30

Ik heb in dat topic gereageerd - zo kunnen de heren FS en K mij niet meer verwijten dat ik "geen bijdrage" lever ( da's al de 2e keer dan wel, heeft u ook niet vergaderd op een locatie die ik al aanbracht?) - :wave:

Kadankovitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 12:58

Geachte Jannepauli, naar mijn weten heb ik niet geschreven dat U niets bijdraagt, maar vind ik het onprettig en weinig constructief, er keer op keer te 'voorspellen dat de pra

Kadankovitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 13:01

vervolg: voorspellen dat de praktijkdag niet van de grond zal komen. Zoals U het recht hebt uw mening te geven, is het mijn recht te schrijven dat juist dat gedrag niet helpt. Dat neemt niet weg dat ik erken dat U ook behulpzaam bent geweest, daarvan ben ik mij zeerwel bewust.

Met vriendelijke groet,
Kadankovitch

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 13:48

Tja beste K. u doet het nu voorkomen alsof ik een soort van klokkenluider ben die geheimzinnige informatie naar buiten brengt - toch is in dit topic keer op keer te lezen hoe mensen tijd verspillen aan onderling geharrewar en dat vind ik ergerlijk.
Het lijkt mij dat het een goede zaak zou zijn als degenen die hier de schoen kunnen aantrekken, dáár nou 's over nadenken, de hand in eigen boezem steken, in plaats van reprimandes aan mij uit te delen. Besef toch eens hoe dit gekrakeel bij niet betrokken lezers overkomt. Wat staat ons op de clinic dag te wachten? Discussies over terminologie, over woorden, of verdachtmakingen, het bekritiseren van 'scholen' en bijbehorende coaches? Bepaal u tot het doel, scheid de hoofdzaken van de bijzaken en ruzie per pb. Dan houden wij meelezers nog enige hoop dat het een leuke en leerzame dag gaat worden.

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 15:21

Hermelientje schreef:
HIER IS DAN EINDELIJK HET VERSLAG VAN DE VOORBESPREKING VAN DE VELDSLAG TUSSEN DE DRESSUURSTROMINGEN HOLLANDSE SCHOOL EN MODERN KLASSIEK:

Zoals inmiddels al wel duidelijk is uit de berichten in dit topic is er op zaterdag 28 november een bijeenkomst geweest ter voorbereiding van een clinic waarin de "Hollandse school" en de "moderne klassieken" hun werkwijze kunnen toelichten. Aanwezig waren Modie, Professor, BBreedveld, Vur, Kadankovitch en ikzelf (Hermelientje). Het zal inmiddels ook wel duidelijk zijn dat de bijeenkomst constructief en vreedzaam verlopen is. Iedereen was het ermee eens dat een dergelijke clinic uitsluitend nut heeft en goed kan verlopen indien men zijn eigen standpunt promoot en niet het standpunt van de ander aanvalt. Er is dus afgesproken dat een en ander gaat plaatsvinden met "IK" boodschappen, dus ik doe het zo omdat ......

Kadankovitch werd aangewezen als de inleidende spreker op de dag van de clinic. Hij behoort namelijk niet tot één van de strijdende "scholen" en hij spreekt zeer graag en veel over dressuur, kortom de ideale persoon. Verder werd het idee van Vur gevolgd dat het beter was om de clinic slechts één dagdeel te laten duren en bij gebleken succes eventueel een tweede clinic te organiseren waar dan andere "scholen" hun manier van werken kunnen laten zien. De bedoeling en opzet van de eerste clinic zou dan zijn om Horseyfries de Hollandse school te laten vertegenwoordigen. Professor zou dan de moderne klassieke richting voor zijn rekening nemen, gebruik makend van het aanbod van het paard Nicky Mindfields van Mindfields op bokt. Als geschikte tijd werd gekozen voor maart/april 2010. De plaats van de clinic zou centraal in Nederland moeten zijn, met een voorkeur voor omgeving Utrecht. BBreedveld bood aan om een lijst te maken van geschikte accommodaties en eventueel een topic te openen op Bokt met een verzoek om mee te helpen zoeken naar een geschikte accommodatie. Ikzelf bood aan om een verslagje te maken en te controleren of Horseyfries en Mindfields nog steeds bereid waren hun medewerking te geven.
De bedoeling is dat de twee bovenstaande stromingen op de praktijkdag hun manier van rijden en trainen laten zien en toelichten, na elkaar, waarbij men alles laat zien vanaf het moment dat de ruiter opstapt. Dus ook het losrijden laten zien en toelichten. Verder moet er gelegenheid zijn om vragen te stellen. Vur stelde in het topic al voor dat men van te voren met vragen komt, een heel goed idee. En natuurlijk verwacht iedereen dat de veelbesproken correcte schouderbinnenwaarts getoond gaat worden. Inmiddels is in het desbetreffende topic al gebleken dat Horseyfries en Professor het over de uitvoering van de schouderbinnenwaarts geheel eens zijn (alleen taalkundig is er nog een klein meningsverschilletje), dus hopelijk krijgen we meer dan 1 correcte schouderbinnenwaarts te zien. ;)
Professor wil die dag laten zien wat de klassieke rijstijl voor oplossingen heeft voor rijtechnische problemen en Horseyfries wil uitleg geven over wat hyperflexie voor toegevoegde waarde kan hebben.

Met deze opzet was er helaas niet voldoende tijd om het systeem van Modie, die een rijsysteem aanhangt zonder teugelophoudingen en dat ook graag wilde tonen, in te plannen. Er werd afgesproken dat bij succes van de praktijkdag er nog een volgende praktijkdag zou volgen waarin zij haar systeem zou toelichten het liefst in combinatie met een andere minderheidsstroming.

Een voorstel om sponsors te zoeken werd verworpen.

Tot zover de bijeenkomst. Horseyfries bevestigde haar deelname aan de clinic. Ook Mindfields wil meewerken, en vanwege haar zwangerschap zal de streefdatum voor de clinic naar voren worden gehaald, we streven nu naar een weekend in februari (om precies te zijn een datum vanaf zondag 7 februari).

Alle andere mensen die in dit topic hun rijkundige medewerking hebben toegezegd heel hartelijk bedankt voor jullie aanbod, jullie staan allemaal op een lijst in mijn computer, met jullie boktnamen natuurlijk ;) , en die lijst had ik wel degelijk bij me op de voorbespreking. Mocht het nog nodig zijn om een beroep op jullie te doen dan weten we jullie te vinden.

Leuk duidelijk verslag van een geslaagde dag. Wat een leuk nieuws van Mindfields, gefeliciteerd Mindfields!

Kadankovitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 15:23

Geacht Jannepauli,
Als ik de indruk gewekt heb dat ik U aanduid als 'Klokkenluider', (ik heb die term nergens gebruikt, noch heb ik gesproken over "geheimzinnige informatie") dan spijt mij dat. Ik hou mij echter strikt aan het bezwaar dat ik hierover eerder heb geuit, ook tegenover anderen. Niet meer en niet minder.
Tot dat de 'Partijkdag' plaats vindt, mag er toch zeker over elk aangedragen thema vrij geschreven worden. Anders zou dat inhouden dat iedereen die bij de opzet en uitvoering betrokken is, tot aan na die bewuste dag, niets meer mag schrijven. Dat kunt U niet menen.

En NEEN, discusie worden hier openlijk gevoerd, tenzij ze een lasterlijk karakter krijgen, maar daar waken de Moderatoren effectief over.

Maar Enfin, ik wil hierbij voor mij dit thema laten rusten.

Met vriendelijke groet,
Kadankovitch

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 15:23

Jannepauli schreef:
Ik heb in dat topic gereageerd - zo kunnen de heren FS en K mij niet meer verwijten dat ik "geen bijdrage" lever ( da's al de 2e keer dan wel, heeft u ook niet vergaderd op een locatie die ik al aanbracht?) - :wave:

Heb ik en Kadankovitch dat u verweten, kunt u dat quoten kan dat me zo niet herinneren?
Naar mijn weten was de locatie van de bespreken al genoemd, voor u ook met die locatie kwam. Maar ik kan me natuurlijk ook vergissen. Zeker is wel dat ik niet op de vergadering aanwezig kon zijn.

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 15:25

Kadankovitch schreef:
Geacht Jannepauli,
Als ik de indruk gewekt heb dat ik U aanduid als 'Klokkenluider', (ik heb die term nergens gebruikt, noch heb ik gesproken over "geheimzinnige informatie") dan spijt mij dat. Ik hou mij echter strikt aan het bezwaar dat ik hierover eerder heb geuit, ook tegenover anderen. Niet meer en niet minder.
Tot dat de 'Partijkdag' plaats vindt, mag er toch zeker over elk aangedragen thema vrij geschreven worden. Anders zou dat inhouden dat iedereen die bij de opzet en uitvoering betrokken is, tot aan na die bewuste dag, niets meer mag schrijven. Dat kunt U niet menen.

En NEEN, discusie worden hier openlijk gevoerd, tenzij ze een lasterlijk karakter krijgen, maar daar waken de Moderatoren effectief over.

Maar Enfin, ik wil hierbij voor mij dit thema laten rusten.

Met vriendelijke groet,
Kadankovitch

Staande ovatie voor de bokt moderatoren, wij alle maken het die niet makkelijk.

Professor

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 15:45

BBreedveld schreef:
Mooi zo!

Ik heb in dit topic het oproepje geplaatst voor de locatie.

Denk dat dat nieuwe topic een verkeerde insteek heeft.
De afspraken die wij allen gemaakt hebben bij de samenkomst, kunnen wij niet even veranderen.
En de deelnemers van die bijeenkomst weten wat ik daarmee bedoel.

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 21:23

Jannepauli schreef:
Tja beste K. u doet het nu voorkomen alsof ik een soort van klokkenluider ben die geheimzinnige informatie naar buiten brengt - toch is in dit topic keer op keer te lezen hoe mensen tijd verspillen aan onderling geharrewar en dat vind ik ergerlijk.
Het lijkt mij dat het een goede zaak zou zijn als degenen die hier de schoen kunnen aantrekken, dáár nou 's over nadenken, de hand in eigen boezem steken, in plaats van reprimandes aan mij uit te delen. Besef toch eens hoe dit gekrakeel bij niet betrokken lezers overkomt. Wat staat ons op de clinic dag te wachten? Discussies over terminologie, over woorden, of verdachtmakingen, het bekritiseren van 'scholen' en bijbehorende coaches? Bepaal u tot het doel, scheid de hoofdzaken van de bijzaken en ruzie per pb. Dan houden wij meelezers nog enige hoop dat het een leuke en leerzame dag gaat worden.

Ik begrijp wel wat je bedoelt. Ik kwam terug nadat ik een aantal dagen was weggeweest wilde even bijlezen en de berichten vlogen me om de oren om daarna weer verwijderd te worden door de moderator. Maar ja het ging in dit topic natuurlijk in eerste instantie al om mensen die het niet met elkaar eens waren. Ik persoonlijk denk niet dat het erg is als er over en weer wat verbale onenigheid is zolang men zich op de dag zelf maar houdt aan wat we hebben afgesproken. Bij een bokswedstrijd hoort ook een zekere mate van stemmingmakerij van te voren (ook al kunnen de twee partijen het eigenlijk prima met elkaar vinden) want dat trekt juist bezoekers. Op bokt gaat het niet anders lijkt mij, topics waar men het wel eens is zijn vaak een kort leven beschoren. En eerlijk gezegd net als bij een bokswedstrijd schreeuwen en kreunen een aantal toeschouwers hier het hardst van allemaal.

Zolang iedereen die aanwezig was bij de voorbespreking en de deelnemers zich houden aan wat is afgesproken is er niks aan de hand lijkt mij. En mocht het toch allemaal niet lukken geen man overboord wat mij betreft. Volgens mij zijn er namelijk mensen die we ontzettend gelukkig kunnen maken als het niet door gaat, al was het alleen maar omdat ze dan kunnen zeggen "Zie je nou wel ik heb het toch steeds al gezegd". ;)

Wat er ook gebeurd er zullen dus altijd heel tevreden bokkers zijn. Wat meer kun je je wensen voor een gelukkige Kerst? (:)

Professor

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 21:27

Mevrouw Hermelientje, u heeft een wijs bericht geschreven dat heel duidelijk is.

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 21:30

Hermelientje schreef:
Zolang iedereen die aanwezig was bij de voorbespreking en de deelnemers zich houden aan wat is afgesproken is er niks aan de hand lijkt mij. En mocht het toch allemaal niet lukken geen man overboord wat mij betreft. Volgens mij zijn er namelijk mensen die we ontzettend gelukkig kunnen maken als het niet door gaat, al was het alleen maar omdat ze dan kunnen zeggen "Zie je nou wel ik heb het toch steeds al gezegd". ;)

Wat er ook gebeurd er zullen dus altijd heel tevreden bokkers zijn. Wat meer kun je je wensen voor een gelukkige Kerst? (:)

Wat een heerlijke humoristische positiviteit, met uw instelling is de clinic altijd geslaagd.

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 10:09

Is het een idee om de vaktaal met uitleg in jip en janneketaal te gebruiken met de clinic? Dan kunnen beide van elkaar leren, waar daar ook de overeenkomsten en verschillen zitten.

Kadankovitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 15:32

Aangezien van mij verwacht wordt een en ander aan elkaar te praten, zal ik mijn best doen.

Met vriendelijke groet,
Kadankovitch

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 15:41

Kadankovitch ik denk dat u de aangewezen persoon bent, die daar toe in staat is het als een smakelijke Belgische bonbon te verpakken.

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 15:57

Hermelientje, je opmerking over het feit dat hoe het ook afloopt, er altijd Bokkers tevreden zullen zijn, is werkelijk geniaal. Ik vraag me af of het een opmerking was die voort kwam uit moedeloosheid, of werkelijk alleen grappig bedoelt is. Ik ben er namelijk van overtuigt dat het een mooie clinic kan worden en zeker als Kadankovitch hier een mooie jus overheen kan gieten. Ik zag ook dat er al een flink aantal reacties waren op de oproep van Bbreedveld om tips voor een accomodatie, dus ook dat gaat de goeie kant op. ;)

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 18:23

Dit topic mag ons niet verdwijnen, dus kom op mensen even on topic plaatsen.
Hermelientje is vast druk en komt terug op uw vraag Vur.
Ben benieuwd of er een locatie op het oog is.

BabbieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 19:13

Hebben we een voorkeur voor zaterdag of zondag?

Is een locatie ter hoogte van Den Bosch centraal genoeg? Ik heb al veel tips gekregen m.b.t. een eventuele locatie.

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 22:57

vur schreef:
Hermelientje, je opmerking over het feit dat hoe het ook afloopt, er altijd Bokkers tevreden zullen zijn, is werkelijk geniaal. Ik vraag me af of het een opmerking was die voort kwam uit moedeloosheid, of werkelijk alleen grappig bedoelt is. Ik ben er namelijk van overtuigt dat het een mooie clinic kan worden en zeker als Kadankovitch hier een mooie jus overheen kan gieten. Ik zag ook dat er al een flink aantal reacties waren op de oproep van Bbreedveld om tips voor een accomodatie, dus ook dat gaat de goeie kant op. ;)

Helemaal geen moedeloosheid, het was inderdaad gewoon maar een grapje. Het werd daarna wel stil hier, dacht even dat ik iedereen KO had geslagen met mijn opmerkingen. ;)

@BBreedveld

Ik weet niet of er voorkeur voor zaterdag of zondag is.
In de buurt van Den Bosch lijkt mij een uitstekende plaats.

De allerbeste wensen voor het nieuwe jaar voor iedereen.

Kadankovitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 00:01

Voor mij is Den bosch goed, maar ik hoef niet met paarden te reizen. Ik denk dat die personen hierin de meeste inspraak moeten krijgen.

Een van deze dagen is mij goed. Maar de mening van de opponenten is hierin het belangrijkst.

Met vriendelijke groet,
Kadankovitch

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 12:20

Ik sluit me aan bij Kadankovitch. ;)