Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

vorame schreef:Maar waren de ingespannen paarden dan ook "kapot'
want dat is toch minder zwaar zegt men?
Citaat:Of 7 keer in de week een ridder met harnas ten srijde.

vorame schreef:Een paard is een trek dier geen draag dier.
Maar dat gaat dan niet op?
Maar weten jullie iets van wanneer die dieren zijn?
Van wat voor mensen ze geweest zijn?
Wat voor bitten en tuig de paarden droegen?
Hoeveel uren ze moesten werken?
Want het zijn geen luxe dieren geweest zoals nu.
Ik vind dat echt heel interessant.
Anne_GTI schreef:Lekkere betrouwbare bron van die gemiddelde leeftijd. Oudere paarden nemen ze niet eens aan dus kan het gemiddelde ook niet omhoog gehaald worden. Daarnaast zijn alle onverzekerde paarden niet meegenomen in dat onderzoek en zijn het cijfers van slechts een maatschappij. Zegt mij dus helemaal niks.
Anne_GTI schreef:Lekkere betrouwbare bron van die gemiddelde leeftijd. Oudere paarden nemen ze niet eens aan dus kan het gemiddelde ook niet omhoog gehaald worden. Daarnaast zijn alle onverzekerde paarden niet meegenomen in dat onderzoek en zijn het cijfers van slechts een maatschappij. Zegt mij dus helemaal niks.
. 
Lovely schreef:Overigens snap ik niet dat mensen zich zo persoonlijk aangesproken voelen, dit is maar internet. Als je met een jong paard bezig gaat en je weet zelf niet zeker of het wel verstandig is, dan ga je toch te rade bij (diverse) deskundigen in je omgeving?
Pony_Arie schreef:dit is echt een gebed zonder eind!!!!!!!!!!!

Huertecilla schreef:Evelieveling schreef:3 jaar is vroeg, maar niet te vroeg!
Gebaseerd op?
Voor het tegendeel is onderbouwing.
hc
Evelieveling schreef:Overigens vergeet ik nog het volgende... wat is 3 jaar?
Is 3 jaar op 1 januari? Terwijl het paard misschien van eind juli is en dus eigenlijk pas 2,5 is?
Of is 3 jaar echt als het paard echt 3 is?
Want soms is een paard wel 1,5 jaar 3.
ik bedoel... januari wordt het paard 3. Terwijl het paard pas eind juli 3 wordt.
Dan kan je ook zeggen dat het tot de juli dat jaar daarna nog steeds 3 is!