HannahFrouk schreef:Dusseh ... ik zou linksom dan renvers moeten (kunnen) doen? Je bedoelt op de volte? Of op de hoefslag? Maar dat zou dan wel inhouden dat je paard continu rechtsgesteld loopt ... wordt dat dan niet een beetje teveel van het goede?
Afwisseling is en blijft uiteraard belangrijk, maar het zou wel een goede oefening voor erbij zijn. Hoefslag of volte maakt niet zo veel uit denk ik, hij zal niet heel snel te ver uitzwaaien. Doet ie dat wel, kun je gebruik maken van de bakrand, anders kan het ook op de volte.
HannahFrouk schreef:Je bedoelt een dubbele longe, zoals met dubbele teugel? Dat vind ik bij hem niet zo veilig, hij kan dat op zich keurig netjes, maar in de winter komt er dan altijd zo'n kaboutermoment dat hij me dwars door de touwen heenspringt. Ik ben zelf ook een sukkel met touwen trouwens.
Oefenen, wordt je vanzelf beter
Wat ik vaak doe, is de uiteindes achter me op de grond gooien, dat helpt vaak ook, en je kunt ze evt. zelfs inkorten.
HannahFrouk schreef:Wat ubertreten is, weet ik niet precies? Ik neem aan dat je daarmee dat onderplaatsen van het achterbeen bedoelt?
Yep. Soort schouderbinnenwaarts, maar dan op de volte en zonder verzameling. Idd binnenachterbeen onder of voorbij de massa plaatsen.
Lay schreef:Ik heb een vraagje in het algemeen. Ik rijd nu via AdB methode en het bavalt me eigenlijk wel prima, maar als ik jullie zo aan de hand bezig zie via de methode van Brent Branderup begin ik te twijfelen. Kan ik dit er ook bij doen? Dan blijf ik rijden volgens AdB en ga ik aan de hand werken volgens BB.
Is dit verstandig??
Het is niet makkelijk. Het doel is hetzelfde, de weg is anders. Ik heb ook van 2 mensen heel veel geleerd, tegelijkertijd, terwijl ze totaal anders werkten, maar wel hetzelfde doel hadden. Vooral in het begin is het veel gepuzzel, maar uiteindelijk kun je de stijlen mixen en er je eigen 'methode' van maken. Daarnaast is het ook handig als je meerdere paarden werkt, wat als de ene manier niet aanslaat, kun je de andere proberen
Het helpt je dus om voor jezelf en jouw paard te bepalen wat werkt, je leert er veel van, maar het is soms wel ff puzzelen