Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
suus_ schreef:Samira010 schreef:Hier concludeer ik dus uit dat je een voorwaarts paard geen spoor nodig doet, een langzame waarschijnlijk wel?Ja, dat snap ik ook niet. Hier op het pensionstal zie ik ook heel veel mensen met sporen lopen. Ik heb zo het idee dat het in is deze tijd?Aangezien je op een zéér voorwaartse hengst geen sporen nodig hebt, lijkt mij..
Daar gaat het niet om he! Een paard moet gewoon aan het been zijn, dat is echt een basis. Dan heb je nog snelle paarden en langzame., zolang ze fijn aan je been zijn is dr niets aan de hand. Dan kun je er een spoor aanhangen om hulpen te verduidelijken voor je paard.
Niet omdat je paard niet aan 't been is
dat wist ik niet. Hier hebben ze het alleen maar over het voorwaartse. Mijn paard is niet voorwaarts, en reageert slecht op mijn been, maar dat komt omdat ik niet goed genoeg aandrijf. Dan komen ze gelijk met het idee om sporen te gebruiken
Of ik wel of niet genoeg aandrijf maakt niet uit, hier is het zo van: niet voorwaarts, sporen.. Weer wat geleerd dus
Ziezo_X schreef:Ik rij eigelijk altijd met sporen. Mijn pony was erg heet en super goed voorwaarts en toch reed ik hem met sporen. Hierdoor kon ik mijn benen mooi stil houden en bij de zijgangen en overgangen hem heel voorzichtig aanvullen.
De bootschap van een kleine aanraking met de sporen was voor hem veel duidelijker dan dat ik met m'n hak moest gaan zitten drijven. Daarvan werd hij alleen maar heter...
Bij mijn wat luier aangelegde merrie rij ik ook gewoon met sporen. Hierdoor is ze veel scherper aan het been en hoef ik niet met mijn hakken te gaan 'schoppen' om haar vooruit te krijgen, met een zwiepende staart en oren in de nek als gevolg. Iets aankietelen met het spoortje en dan gaat ze... oren naar voren en staart omlaag =p.