Paard met zweep op hoofd slaan

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Paard met zweep op hoofd slaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 21:44

Huilen van het lachen

liberty22

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 21:47

toch vind ik dat je een beetje voorzichtig moet zijn met zulke uitspraken , hoeveel penny's lezen dit wel niet en ga nu meppen zodra hun paardje uit een of ander verzet tegen pijn bit wat dan ook een klein hopsje voor maakt

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 21:49

liberty22 schreef:
toch vind ik dat je een beetje voorzichtig moet zijn met zulke uitspraken , hoeveel penny's lezen dit wel niet en ga nu meppen zodra hun paardje uit een of ander verzet tegen pijn bit wat dan ook een klein hopsje voor maakt

ben ik het helemaal mee eens Lachen

maar het is best lastig om overal achter te zetten Dont trie this at home Lachen Lachen Lachen

liberty22

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 21:53

ja dat snap ik ook echt hoor , maar toch vind ik wel dat bokt daar voorzichtig mee moet zijn .
De mensen die veel paarden zadelmak maken komen mischien eens een keer een echte banketstaaf van een paard tegen maar goed hoe vaak komt de gemiddelde ruiter nou zo een paard tegen , over het algemeen zijn zulke paarden best zeldzaam.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 21:54

liberty22 schreef:
ja maar dan springt ie de lucht in toch hij kan echt niet met volle vaart stijgeren , wel omhoog springen ben ik met je eens hoor

Geloof me, ik heb een ongeluk gehad met een paard dat vanuit een vlotte middendraf zichzelf in een soort halve salto achterover smeet. Was nie leuk
Ik heb dan liever stilstaan en omhoog gaan, want dit ging met zoveel kracht, daar kun je als ruiter echt niks meer mee, ook niet tussen de oren tikken Haha!

liberty22

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 21:56

o ik geloof je hoor maar heb het zelf nog nooit met eigen ogen gezien zo een salto uit volle vaart , dat lijkt me toch ook echt wel zeldzaam toch?

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 21:59

Willen jullie me even een schone luier geven.... mijn hemel zit hier echt haast onder de tafel van de lach.
enne.... niet zo snel gaan hoor kan het niet eens meer bijhouden.

Maar ik find het harstikke sjielig dat jullie je paardjuh slaan tussen hun oruh vooral als ze heel lief sijn hoor.
IK zou dat nooooit doen... ech nie.

Als mijn paarjuh steigurt dan seg ik heel liev.. neer... neer... nee niet omfallen... neer.... zit....zit... af... uhhh... foei.
Ik sla mijn paardjuh ook niet als is aan het rije ben met een sweep op sijn kont. Nooit.
Gestoord

liberty22

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 22:02

mando dat vind ik niet echt academisch van jou ROFL ROFL ROFL Huilen van het lachen

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 22:04

liberty22 schreef:
mando dat vind ik niet echt academisch van jou ROFL ROFL ROFL Huilen van het lachen

Chips .. betrapt.. verdorrie..
Denk ik mijn alterego te kunnen verbergen kom jij weer om de hoek kijken.. nou je wordt bedankt. Haha! Haha!

liberty22

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 22:06

ROFL ROFL ROFL ROFL
ja pas maar op op bokt kun je niets verbergen

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 22:11

Haha!

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 22:29

Nu heb ik en vraagje aan de echte goede en doorgewinterde ruiters (Bijv Kim en Sul)

Onassa is een Engels volbloed.
Met 2 jaar op de baan gelopen, ongeluk in de military, over de kop geslagen (kom je uiteraard pas allemaal leter te weten).
wat gebleken is uit foto's is dat de Kissing spines heeft.
(al jaren terug is die diagnose gesteld)
Tevens is ze ook een headshaker.
Momenteel word ze geregelt onder handen genomen door een osteopaat.
probeer haar weer een beetje op te pakken nu na ruim 2 jaar op de wei.
Wat zij altijd erg deed was erg dwars zijn, rug wegdrukken, kop in de lucht en bokken als een malloot.
Met opstappen kwam er wel eens een forse stijger uit.
Toch wil ik op de een of andere manier de moed nog niet opgeven.
Ik vind het heel moeilijk om in te schatten wat nu verzet is, of wanneer ze pijn heeft.
Ze is geen makkelijke dame, maar met wel een vrij hoge pijngrens.
In de wei kan ze alles, springt rond en bokt en doet alsof ze een veulen is.
Ik weet eigenlijk niet zo goed meer wat ik zelf nog kan doen en ben ook eerlijk gezegt een beetje het vertrouwen in haar kwijt.
Maar ergens heb ik nog zo de drang om nog lekker met haar te kunnen rijden, al is het maar rekreatief maar dan zonder die fratsen.

wat zouden jullie mij aanraden???

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 22:33

Onassa, ten eerste zou ik ook in haar geval dat steigeren afstraffen. En tja, het is een Volbloed en die zijn erg kwalijknemend, het kan zijn dat ze alles terugprojecteert op haar verleden. Ik vind het in een specifiek geval als dit moeilijk om ongezien advies te geven...
Buiten dat alles om, volg je gevoel, het is jouw dier en jij kent haar beter dan wie dan ook!!
Ik zou toch kijken of je in je omgeving iemand er bij kan halen die je les kan geven en ervaring heeft met dit soort paarden met fratsen, al is ze medisch niet geheel clean. Ik vind dit moeilijk, echt waar, en baal een beetje dat Rheden niet bij mijn achterdeur ligt...

Edit, probeer haar eens heel rustig aan weer in training te nemen, het zou ook nog zomaar kunnen dat ze daar van opknapt in plaats van dat ze er minder van wordt, begin desnoods met longeren om weer wat spieren te krijgen als dit mogelijk is, en kijk of ze het trekt om mee naar buiten...

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 22:40

Dank je Sul voor je antwoord.
Ik heb Jarco Dun erbij gehad, maar ook hij gaf op een gegeven momnet aan niet verder te komen, ondaks dat ik de dingen die hij me leerde goed oppakte zei hij.
Ik ben zo gek op dat paard (heeft me door een hele moeilijke tijd getrokken), maar word er soms ook zo moedeloos van.
Ik heb er al bakken geld aan uitgeven en alles al gedaan wat maar mogenlijk was in mijn vermogen.
weet je en dan ga je zoooo aan jezelf twijfelen....
het is dat ik op zowel mijn vorige als huidige stal vaak gevraagt word op andermans paarden te rijden en die ik dan zonder teveel gedoe wel lekker aan het lopen krijg dat ik door wil en daar weer een beetje zelfvertrouwen uit put.
Op zich kan je erop zitten en draven, maar ohwee als je wat aan haar vraagt, dan begint het gedonder.
Ik heb er alles voor over, maar soms weet ik het echt niet meer.
Idd jammer, dat je net bij me in de buurt woont.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 22:43

Meid, raap je zelfvertrouwen bij elkaar en probeer met datzelfde gevoel op Onassa te gaan zitten waarmee je ook op andermans paarden kruipt, wie weet helpt dat...
Dus zodra je iets vraagt, begint het gezeik met haar, mogelijk is dat ze dan pijn ervaart, maar heb jij er wel eens iemand anders op gelaten en gekeken wat ze dan doet?

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 22:47

Ja, ook mijn instructeur die ik had ging er wel eens op.
Maar uiteindelijk zag hij er ook geen heil meer in.
was een instructeur van "de gele rijders".
Ik heb nog een filmpje waar een stalgenootje van me op haar reed, maar die kan ik niet uppen omdat die meer dan 100 mb is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 22:50

Ik ben wel benieuwd wat Kiwiko erop zegt.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 22:53

Ja ik ook maar wat je al zelf zei, het is voor jullie natuurlijk ook erg moeilijk iets te kunnen zeggen als je het paard niet kent.
Maar goed...ik blijf proberen vandaar dat ik jullie advies ook graag hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 22:54

Ik denk dat je morgen wel een bericht van Kiwiko zult krijgen.
ik heb je profiel even bekeken, prachtbeessie die Onassa!!!

noekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 22:55

Heb wel eens gehoord dat je dan een ei op zn hoofd moet gooien, omdat ze dan denken dat ze hun hoofd stoten en bloeden.

Gelukkig zelf geen steigerend paard, maar hij zou van mij wel een mep op zn hoofd krijgen hoor Clown

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 22:57

suleilitha schreef:
Ik denk dat je morgen wel een bericht van Kiwiko zult krijgen.
ik heb je profiel even bekeken, prachtbeessie die Onassa!!!

Ja he...ondanks alles ben en blijf ik ook apetrots op haar hoor Bloos
Zou haar ook voor geen goud meer willen missen, maar dat is meer door de band en de tijd waarin ik haar kocht dan om het rijden.

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 23:09

noekje schreef:
Heb wel eens gehoord dat je dan een ei op zn hoofd moet gooien, omdat ze dan denken dat ze hun hoofd stoten en bloeden.

Gelukkig zelf geen steigerend paard, maar hij zou van mij wel een mep op zn hoofd krijgen hoor Clown

K heb het geprobeert, Werkte niet bij mijn paard Verdrietig .
We hebben veel geprobeert en zijn nu een jaar verder en ze begint nu pas 'redelijk' normaal te lopen en toch moet ik eerlijk zeggen dat een knal met de zweep tussen de oren het beste werkte!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 06:56

liberty22 schreef:
ja dat snap ik ook echt hoor , maar toch vind ik wel dat bokt daar voorzichtig mee moet zijn .
De mensen die veel paarden zadelmak maken komen mischien eens een keer een echte banketstaaf van een paard tegen maar goed hoe vaak komt de gemiddelde ruiter nou zo een paard tegen , over het algemeen zijn zulke paarden best zeldzaam.

gelukkig wel zeg!!! Haha! Haha!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 07:08

Onassa........... je paard is gediognostiseerd met Kissing spines..... en als je er dus op gaat zitten, en je vraag aan het paard een bepaalde manier van dragen....... dan doet dat zeer Lachen een en ander ligt er wel aan WAAR de spines elkaar kussen. Weet je dat toevallig, weet je welke wervels er niet goed zijn?

Zijn de nekwervels niet goed dan laat je hem fijn in zijn eigen houding lopen, en kan je prima recreatie rijden, zijn de halswervels niet goed word het iets lastiger maar is het overkomelijk Knipoog

de rest word moeilijk Lachen rug en lendenwervels doen eigenlijk altijd pijn met gewicht op de rug. maar kan weer verbeteren door een hele gerichte training van de rugspieren.

zoals jij het omschrijft is het een heel eerlijk paard Lachen een heel fijn dier Lachen

Ik denk dat als je eerder zijn signalen oppikt dat hij dan niet meer snel de lucht ingaat. i
Het is wel heel moeilijk om hier zo even wat van te zeggen Lachen daarom ga ik ook alleen maar op het medische in Lachen

ik zou ook graag het filmpje willen zien, wellicht kan je hem via de email versturen?

Phen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 07:44

Nou van mij hoef je niet met een zweep op het hoofd van een paard te slaan. Ik heb zelf helaas een paard die dat heeft meegemaakt maar hij is er nooit meer bovenop gekomen. Alleen stijgerde hij dan niet maar de eigenaar wou er temperament inslaan. Nu kan ik dus niet met zweep rijden en kan ik als ik in de bak rij is hij dus heel erg langzaam. Ik heb het wel een keertje geprobeert maar dat was niet echt een succes.
Maar vind het best wel banketstaaf eigenlijk want er zit totaal geen kwaad in m'n beessie. Hijj blijft namelijk altijd netjes in z'n stal staan ookal staat de deur open en je kijkt even niet. En als hij er wel uit loopt schreeuw je gewoon 'Hee' en dan blijft hij wachten. Hij strap en bijt ook niet en doet nooit rare dingen. Hij vlucht dus alleen maar voor de zweep.

De osteopaat was dus ook al een keertje langs geweest. En die had een heleboel nek en rugwervels los gemaakt. En toen merkte ik wel al een heel stuk meer ontspanning in z'n rug tijdens het rijden.

En nu weet ik niet meer wat ik wil typen Clown