Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Helenalena schreef:Hallo allen,
Heel bokt al uitgespit maar nog niet gevonden wat ik zocht, ik hoop dat ik hier het antwoord kan krijgen van jullie.. Ik moet allereerst zeggen dat ik uit een andere hoek kom (denk ik), ik rij namelijk op trekpaarden en ook nog eens voornamelijk buiten. In het winterseizoen probeer ik ook een les mee te pakken, maar mijn vaste instructrice is er mee gestopt en het is lastig om iemand te vinden die een beetje feeling heeft voor het trekpaard. Het lijken lompe beesten, maar je kan er meer mee bereiken dan gedacht.. mits je de goede begeleiding hebt (in mijn geval).
Mijn hoofdvraag is nu vooral, hoe krijg ik mijn scheve paard recht tijdens de buitenritten?? Ik heb dan natuurlijk geen bakrand en in de wei is het nu niet te doen. Lessen komt er wel aan natuurlijk, maar moet nog een enthousiasteling zien te vinden.
Ik rij sinds kort weer op een ander trekpaard en ze is gewoon scheef.. pakt niet het bit vast of iets dergelijks.. (behalve als ze denkt even keihard in galop te kunnen gaan, maar daar werken we aan door heel veel overgangen te rijden en dat werkt). Wanneer ik bijvoorbeeld mijn been er tegenaan leg, gaat ze in met al scheefheid gewoon opzij, ze buigt er niet omheen zeg maar. Ze is zeer hyper voor mijn been, dus daar moet ze ook een beetje aan wennen..
Alle tips zijn welkom, als mijn vraag hier niet hoort.. probeer ik het nog ergens anders, maar dan in elk geval bedankt voor het lezen van mijn vraag.
vur schreef:Ik vind het commentaar van Simpelman erg scherp. Dat er geen goede aanleuning is, ben ik het niet mee eens. Hij kan altijd beter, maar niet goed, nee. Bij niet goed, heb ik een ander beeld.
Sizzle schreef:Damian, hoe weet je zeker dat combinaties die met spanning rijden geen opmerking krijgen?
Of misschien een 6 krijgen ipv een 8?
Helenalena schreef:Simpleman; Hier had ik nog niet zo aan gedacht, maar zou zeker een punt kunnen zijn. Ik ben gelukkig een heel geduldig persoon en ben al blij met de kleinste dingen die we behalen. Als ze al netjes kan halt houden bijvoorbeeld krijgt ze van mij al een pluim, net als wanneer ze netjes terug komt uit de draf, al duurt dat soms wat langer. Wil namelijk niet te veel in de mond zitten. Stemhulpen kent ze wel, maar wil hierbij ook de zithulpen bevestigen.
Daarbij is het ook zo dat ik haar nog niet zo lang rij, dus de vertrouwensband moet ook nog even goed aansterken, die groeit sneller dan gedacht. We zullen dan voornamelijk aan het (wederzijdse) vertrouwen gaan werken en veel gaan genieten, dan komt de rest waarschijnlijk ook wel. Ondertussen wel werken aan de basis, dat de knopjes allemaal goed bevestigd worden.
damian23 schreef:Even lekker off topic, maar voor de mensen die een kneveltrens willen aanschaffen, Divoza heeft 25% korting. Ik heb net de Stubben Wiener besteld. Ik ben heel benieuwd wat paardlief er van vindt. Dan haal ik ook mijn neusriem er af. Ik heb die zo los zitten dat ik eigenlijk niet weet wat voor functie deze heeft.
KimE schreef:Jazeker riegjeAlle 219 pagina's. Ik weet met welke insteek dit topic is geopend en welke kant het op is gegaan. Mag ik vragen met welke intentie je de vraag hebt gesteld?
@ vur, dankjewel. Ik had rond de 190 punten. Afgelopen zaterdag de slordigheidjes die in deze proef te zien waren wél netjes afgewerkt en toen schoten de punten al naar de 201. Lengtebuiging staat inderdaad dikgedrukt in onze training, dat vinden we lastig! Goed gezien