Citaat:als je hiermee bedoeld dat ieder paard stijf is die net zadelmak gemaakt wordt of is? dan begrijp ik dat complete boek niet.
Wanneer ik zo´n zin lees moet ik innerlijk enorm lachen, het geeft nl 2 dingen aan.
Citaat:alles wat vast zit moet idd losgemaakt worden, maar ik geloof niet dat een net zadelmak paard vast zit.
Die zit niet vast die houd zich vast.
Citaat:(of hij is al vast gereden)
Ik heb heel wat jonge paarden zadelmak gemaakt. Daarbij is mijn ervaring dat ze niet stijf zijn, maar de spierkracht in de a/h moeten ontwikkelen om de verzamelingen te gaan doen.
de rest is allemaal los en ontspannen. (wederom mijn ervaring) daarbij voel ik wel een verschil tussen een lenig paard en een iets minder lenig paard.
Niets voelt als vast (alleen als de ruiter vasthoud)
Denk dat u jammer genoeg nooit zal begrijpen of wil begrijpen dat het gevoel van de mens niet altijd weergeeft wat er werkelijk gebeurd, misschien dat u dat ooit eens leert te begrijpen wat velen op dit topic u reeds meerdere malen hebben geprobeerd uit te leggen, helaas bent u de enige die dat zeer stoer en star vasthoudt, uw eigen gevoel boven anderen stelt en ook over wijze mensen meer zeer veel gevoel die het tegendeel hebben laten zien en het ook opgeschreven hebben.
U begrijpt deze niet, hoe komt het dat velen hier op het topic u niet begrijpen maar wel wat wijze mannen in boeken geschreven hebben????
Denk dat u eens moet gaan nadenken waarom dat allemaal zo is.