Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Paljassofie schreef:Als ik foto's zie van Anky die losrijdt voor wedstrijden zou het me niks verbazen als die fysio niet gewoon preventief komt.
Don_Marcello schreef:Volgens mij wordt ze niet stelliger en zegt ze ook niet dat ze stellig weet dat.. , tyrza had over het woordje NIET heengelezen.
Als ik zo iets zou beweren als dat het mij niet zou verbazen als honderden paarden dood zijn gegeaan door LDR, mag je me inderdaad vragen hoe ik bij die mening kom, maar het is een heel andere bewering dan wanneer ik zou schrijven dat er honderden paarden dood zijn door LDR. In het eerste geval mag je terrecht vragen hoe ik aan die indruk kom, in het tweede geval zou je me mogen vragen met bewijzen te komen.
Als je me vraagt met bewijzen te komen op de eerste bewering zou ik de reactie overtokken vinden.
En ik denk dat het in elkaar trekken (liefst nog met slof omdat "die rotknol zijn kop niet naar beneden wil doen") van het paard onder het mom van dat is LDR, dat doen topruiters ook, dus zal het wel goed zijn, en nog erger het beeld dat onstaat dat dat de juiste manier van rijden is, de paarden in het algemeen meer kwaad dan goed doet. Vervolgens heeft de dierenarts en fysiotherapuit weer handenvol om de problemen die het paard heeft gekregen weer op te lossen. (Kissing spines, SI gewricht problemen, vast in de rug en ondervoet problemen in de voorbenen).
Goofy44 schreef:Of de trainingsmethode goed is en op langere termijn resultaat voor grotere groepen ruiters oplevert merken we vanzelf met regionale-, landelijke-, europese-, wereld- en olypische wedstrijden. Het gaat er niet om of een methode goed is voor één ruiter/amazone maar of de methode betere resultaten oplevert op langere termijn en een grotere groep ruiters/amazones.
Don_Marcello schreef:En dat is nou weer jammer, dat niet het welzijn van onze paarden voorop staat.
Don_Marcello schreef:het is ook niet eenvoudig en iedereen maakt fouten. Naast oefening is je (willen) verdiepen in de basis anatomie van het paard en de theorie achter de dresuur zo belangrijk. Met die theoretische bagage snap je welke oefening welk doel dient en hoe en waarom die zou moeten worden uitgevoerd.
Paardentango schreef:Dat klinkt eerder verstandig, ook typisch een verschil tussen de geslachtenHet sprekende voorbeeld woont hier, bij een paar regendrupjes staat het watje binnen in het stalletje, knabbelend aan zijn hooi, hij zou 's nat wordenjakkie
SuperPepeijn schreef:Paardentango schreef:Dat klinkt eerder verstandig, ook typisch een verschil tussen de geslachtenHet sprekende voorbeeld woont hier, bij een paar regendrupjes staat het watje binnen in het stalletje, knabbelend aan zijn hooi, hij zou 's nat wordenjakkie
Paardentango schreef:Het is maar hoe en wat je wilt lezen he.Ha SP weer terug, en iets vriendelijker ook. Welkom terug.