Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
oji schreef:Ik vermoed gewoon dat de jury bedoelde dat het paard lang en uit elkaar was met het achterbeen er achteraan ipv eronder. Dat ie voor de L1 meer aan elkaar moet komen en ja in sommige gevallen kan het daarbij helpen de teugels meer op maat te nemen. Halslengte is geen jury vies van, maar dan moet het wel een op lengte afgebogen paard zijn en niet een naar voren gestoken hals zonder welving.
Je moet het als ruiter ook wel willen horen wat de jury te zeggen heeft en het heeft geen zin je door een jury te laten beoordelen als je allang je eigen conclusies hebt getrokken en toch niet van plan bent iets met ander commentaar als oh en ah te doen.
Horseware schreef:De jury van de wedstrijd afgelopen zondag zei trouwens (letterlijk!) dat de hals van Timo korter moest om het achterbeen meet te laten ondertreden en om tot de verzameling te komen die in het L1 nodig was. Het ging om de halslengte, niet om de mate van oprichting.
damian23 schreef:Horseware schreef:De jury van de wedstrijd afgelopen zondag zei trouwens (letterlijk!) dat de hals van Timo korter moest om het achterbeen meet te laten ondertreden en om tot de verzameling te komen die in het L1 nodig was. Het ging om de halslengte, niet om de mate van oprichting.
Die jury heeft het toch duidelijk niet begrepen![]()
En het trieste is dat mensen die hun paard hoog bovenin een krul hebben geforceerd en het achterbeen niet onder KAN treden die opmerking niet krijgen.
damian23 schreef:Even lekker off topic, maar voor de mensen die een kneveltrens willen aanschaffen, Divoza heeft 25% korting. Ik heb net de Stubben Wiener besteld. Ik ben heel benieuwd wat paardlief er van vindt. Dan haal ik ook mijn neusriem er af. Ik heb die zo los zitten dat ik eigenlijk niet weet wat voor functie deze heeft.