murphy102 schreef:piepenfiets schreef:Ik denk echt dat Totilas' natuurlijke beweging hieraan ten grondslag ligt.Als ze het zouden kunnen "triccen"liepen er wel meer zo.Hier zal dan ook naartoe gefokt worden en als dat niet lukt,ach,dan kloon je.Feit blijft dat de manier van rijden het extreem maakt ,gewrichten bewegen verder dan waar ze voor gemaakt zijn,ik snap niet waarom je dat zou willen.Dit veroordeeld hem tot voortijdige arthrose,jammer want ik vind hem toch geweldig(i.t.t zijn vader).Iemand bekend met het boek superprix van Michelle Guillot?
Zeker is Totilas, genetisch gezien, een produkt dat gefokt is met zo'n voorbeen, dat zal foktechnisch ook de toekomst zijn. Maar Gal rijdt agv hun trainingsmethode dit hoge voorbeen er ook in, kijk naar de vorige/overige paarden die hij rijdt. Zo extreem als bij Totilas is er echter niet één en dat komt inderdaad doordat T. met met dit voorbeen geboren is, maar dat neemt niet weg dat wat Gal laat zien ONNATUURLIJK is, zo extreem...
Hoe is het dus te verklaren dat een voorbeen dar zoveel later als het achterbeen de bodem raakt, ogenschijnlijk geen onregelmatigheid vertoont. Want je ziet er wel degelijk wat aan, maar leg de vinger maar eens op de zere plek...
En als je het nu eens omdraait?
Wat als het voorbeen nu eens als eerste landt? Of zo je wilt, als laatste vertrekt?
Er moet hier of daar nog een foto zijn, van Totilas op één voorbeen.

Het tuiger-voorbeentje heeft inderdaad ook te maken met de trainings-methode SJ. Door het extreem diepe rijden van de hals richting borst, worden de onderhals-spieren (en dus ook de spieren naar het voorbeen) overmatig getraind.
Door daarna oprichting te "vragen" komt het voorbeen hoger.