Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Simpelman schreef:Je video is te kort.
flavlip schreef:
flavlip schreef:Dat mag jij vinden, jij beoordeeld dit enkel en alleen op een aantal momentopnames op een computerscherm, ik zie hem al 12,5 jaar. Wie zou er dan volgens jou nog naar moeten kijken (naast verschillende dierenartsen, osteopaten, chiropractors, sportmasseurs enz.)?
Dat hij niet geweldig loopt weet ik, maar volgens mij geloof jij niet dat dit voor zijn doen al heel goed is en dat het nog steeds een stijgende lijn is. Ik vraag om tips om hem nog verder te kunnen helpen, aan jouw commentaar heb ik helemaal niks.
0000 schreef:S_en_Z schreef:Ze wou eigenlijk nooit rond worden en bleef daardoor altijd strak in de kaak ook al was het hoofd mooi op de ll dus dit is wel bewust ingesteld en geen compensatie.
Snap ik. Dus, imo, nu ze verbeterd is in het loslaten, weer een stapje verder durven zetten en haar niet iedere keer dat ze sterker wordt weer ronder maken? Kijken of het lukt om ze nu wel iets meer naar de hand toe en toch los te houden...Heerlijk dat knutselwerk, vind ik zelf wel altijd leuk tenminste. Blijven voelen, blijven zoeken en uiteindelijk voelen hoe paard zich onder je steeds losser durft te laten en steeds meer op jou vertrouwt
Edit: Vind ze er trouwens wel echt heel goed uitzien, heb al lang geen beeldmateriaal meer langs zien komen maar vind jullie echt heel fijn vooruit gegaan!
Joolien schreef:flavlip schreef:Deze is iets langer View My Video
Als mijn paard er zo bij loopt, zou ik toch eens kijken waar die beperkte beweging vandaan komt. Jij weet niet beter dat hij zo loopt, ik vind het niet 'acceptabel'.
Toevoeging waarom ik dat vind, ik vind hem veel te strak lopen, heel bedacht en niet lekker ontspannen vanuit zichzelf.
flavlip schreef:M'n pony was toen uitgegleden in het land en/of had een botsing gemaakt (hij staat laag in rang), dit waren de situatie's die ik daadwerkelijk gezien heb. Daarna liep hij niet fijn, rust gegeven, aan de hand gestapt en na verbetering gaan rijden. Echter het was verbetert, maar ging niet helemaal weg, vandaar dat ik de osteo heb laten komen.
S_en_Z schreef:Wbt halsstrekken, je hebt wel gelijk dat k r niet beperk in het duiken. Heb altijd t idee dat hoe lager de hals is hoe moeilijker ze het voor zichzelf maakt en op zich vond k dat eigenlijk nooit een probleem.Hoe lager de hals des te meer de lange spieren opgerekt worden en ze de buik aan moet spannen om niet over dr benen te struikelen dacht ik dan.
S_en_Z schreef:Ok, dan begreep k je niet helemaal.Nu wel!
Serieus? Als ik m still vind k eigenlijk dat ze mooi gelijkmatig is, heb niet het idee dat ze traag is achter. Ze blijft wel wat recht in t achterbeen maar dat is ook wel een beetje haar bouw.
(Of bedoel je de slapte in dat linker achterbeen?)
Babootje schreef:Ik vrees ook dat Simpelman en Joolien hier gelijk hebben Flavlip. Het spijt me om te moeten zeggen maar ik vind hem niet alleen onregelmatig maar gewoon kreupel. Hij loopt over het geheel niet fijn (stijf en scheef), maar als je het mij vraagt is hij voor slechter dan achter en dan met name rechtsvoor. (Zowel onder het zadel als los). Voor zover ik nu kan zien, want de filmpjes zijn te kort om dat goed te kunnen beoordelen.
Dan zou je hem links- en rechtsom op de harde en zachte volte moeten zien. En er iemand bij hebben die buigproeven kan doen (dus kun je net zo goed de DA laten komen)
S_en_Z schreef:Wou me er eigenlijk niet in mengen maar ook ik vind dat het paard teveel compenseert in verschillende gedeeltes van zijn lichaam om te dressuurmatig te trainen op "duurzaamheid".
Er zit duidelijk iets niet goed.