Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
horseyfries schreef:Het is nog dommer om over iemands ervaringen te praten als je daar niets van weet.Ik geloof niet dat Kafue op een Fries rijdt....
Het komt wat dom over als je gewoon te weinig ervaring hebt om daarover mee te kunnen praten Q, dat je dan dit soort antwoorden gaat plaatsen.....
horseyfries schreef:Uiteindelijk, als het paard écht over de rug gaat...Begin jij je opleiding met verzamelen dan??
We hebben het hier over "over de rug rijden", als je dat goed doet kan het soms gebeuren dat een paard door de grotere bewegingen minder goed zit. Uiteindelijk, als je het paard verder doortraint en meer verzameld, wordt dat wel weer beter.
Karl66 schreef:Alle informatie is subjectief, het is dus een kwestie van zoveel mogelijk informatie uit zoveel mogelijk verschillende hoeken te verzamelen en op basis daarvan een mening proberen te vormen.
Ook in dat artikel wordt duidelijk gesproken over tegenstrijdige hulpen als reden voor het afkeuren van paarden.
QQQQ schreef:horseyfries schreef:Het is nog dommer om over iemands ervaringen te praten als je daar niets van weet.Ik geloof niet dat Kafue op een Fries rijdt....
Het komt wat dom over als je gewoon te weinig ervaring hebt om daarover mee te kunnen praten Q, dat je dan dit soort antwoorden gaat plaatsen.....
Ik heb zat ervaring met de ontwikkelingen van rugbeweging bij het paard. Ik heb ook een volledig groen paard dat absoluut vlak liep (lichtrijden was een kunst en straf!) voelen ontwikkelen tot een die de rug goed gebruikt en voor een beginner erg moeilijk te zitten is. Als je echter een beetje onafhankelijk en ontspannen kunt zitten, is het niet zo'n groot probleem en waardeer je juist de vooruitgang. Ook heb ik op verschillende paarden gezeten met zeer veel rugbeweging, die wel soepel was - dat zit héérlijk én makkelijk. (op Friezen zie je echter altijd zoveel mensen ongemakkelijk stuiteren...vandaar mijn opmerking
).
horseyfries schreef:Uiteindelijk, als het paard écht over de rug gaat...Begin jij je opleiding met verzamelen dan??
We hebben het hier over "over de rug rijden", als je dat goed doet kan het soms gebeuren dat een paard door de grotere bewegingen minder goed zit. Uiteindelijk, als je het paard verder doortraint en meer verzameld, wordt dat wel weer beter.
QQQQ schreef:Als REVALIDATIE van bepaalde problemen kan ik me er nog iets bij voorstellen: Ook mensen die revalideren moeten "vreemde" oefeningen doen.
Goofy44 schreef:Karl66 schreef:Alle informatie is subjectief, het is dus een kwestie van zoveel mogelijk informatie uit zoveel mogelijk verschillende hoeken te verzamelen en op basis daarvan een mening proberen te vormen.
Ook in dat artikel wordt duidelijk gesproken over tegenstrijdige hulpen als reden voor het afkeuren van paarden.
Het is beter om het bron materiaal door te nemen, dan zie je wat daar mee gebeurt.
Je kan dan ook vaststellen of onderzoek correct is uitgevoerd. Daarnaast kunnen inzichten veranderen. Referenties die opgegeven worden in tal van publicaties, worden vaak te pas en te onpas gebruikt. Het staat indrukwekkend en geeft een degelijke indruk.
Goofy44 schreef:Helaas is dat niet voor iedereen weggelegd. Je moet dan namelijk ook in staat zijn te begrijpen wat daar staat - da's nou ook waar het vaak mis gaat bij mensen die onterecht naar een anders stuk tekst refereren...Het is beter om het bron materiaal door te nemen, dan zie je wat daar mee gebeurt.
Je kan dan ook vaststellen of onderzoek correct is uitgevoerd. Daarnaast kunnen inzichten veranderen. Referenties die opgegeven worden in tal van publicaties, worden vaak te pas en te onpas gebruikt. Het staat indrukwekkend en geeft een degelijke indruk.
horseyfries schreef:Het is nog duidelijker dat jij enkel 'meet' aan de hand van wedstrijdervaring. Jij kan denken wat je wilt (Het wordt toch wel heel erg als je van jezelf vind dat je "zat ervaring hebt" terwijl je nooit verder dan de L gekomen bent....
Het is duidelijk dat je er niets van begrijpt, omdat je nooit zover gekomen bent. Geen probleem, maar denk dan niet dat de paar paarden die jij kent alle paarden van de wereld vertegenwoordigen.
Als jij denkt dat je alleen bij verzameling een paard over de rug rijdt begrijp ik ook waar het misloopt bij jouw wedstrijdcarriëre.....
Aimee schreef:Beter opletten, dit heb ik minstens een jaar geleden ook al meermalen gezegd hoor.Hèhè.... geef je eindelijk eens toe dat LDR positief effect kan hebben
Tyrza schreef:Helaas, niet dusEen doorbraak!!!![]()
QQQQ schreef:Helaas is dat niet voor iedereen weggelegd. Je moet dan namelijk ook in staat zijn te begrijpen wat daar staat - da's nou ook waar het vaak mis gaat bij mensen die onterecht naar een anders stuk tekst refereren...
Aimee schreef:Voor mij zou dat ook voldoende zijn, mits LDR dan enkel op revaliderende paarden werd toegepastQ... dit is de eerste keer dat ik een dergelijk bericht van jou lees.... wellicht dat je het eerder hebt gezegd, maar niet zo dat ik het heb gelezen en dat geldt kennelijk ook voor Tyrza.
Weet je... al zou LDR alleen maar goed zijn voor paarden die baat hebben bij 'revalidatie'... dat is voor mij voldoende.
QQQQ schreef:Voor mij zou dat ook voldoende zijn, mits LDR dan enkel op revaliderende paarden werd toegepast.
Een paard hoort zo veel mogelijk in de wei, maar als het om wat voor reden dan ook voor z'n herstel noodzakelijk is dat ie langere tijd op stal blijft, vind ik het wel "zielig" voor het paard (vooral omdat je 'm niet kan uitleggen waarom...), maar heb ik er geen bezwaar tegen (tenzij men dit zo de rest van z'n leven wilt gaan volhouden).
Dat boxrust goed is voor sommige paarden met verwondingen, betekent nog niet dat het voor andere paarden ook goed is - voor andere kan het wel meer schade dan goeds brengen.
Aimee schreef:Revalideren Anky's paarden?Ik mis het verband tussen LDR en boxrust![]()
Wanneer revalideert een paard dan?
Aimee schreef:Herstellen van "injury".Geef aan wat jij onder revalideren vindt vallen, dan kunnen we daarna bekijken of Anky's paarden revalideren.
Aimee schreef:Laat dat nou geen revalidatie zijn.Laat spierpijn/verzuring nou juist vaak vragen om herstel d.m.v. stretchen en 'vreemde' oefeningen.
QQQQ schreef:Laat dat nou geen revalidatie zijn.
Goofy44 schreef:Op onderstaande link staat de behandeling wat uitgebreider en met wat meer in samenhang.
Presentatie van Andrew McClean's over dressuur .
link:
http://www.allege-ideal.com/index.php?o ... &Itemid=48
www.allege-ideal.com schreef:
Professor Ödberg is one of the few equine ethologists with an extensive riding background (he has ridden to FEI level) and he and Dr Bouissou called for a return to the classical principles of horse training and academic riding that were established in the 18th century.
Aimee schreef:"Zonder dat het ooit is opgemerkt" is waarschijnlijker.Heeft een paard echter een beengebrek dat doorwerkt naar de rug, zonder dat ie ooit echt letsel heeft gehad, kan ie alsnog revalidatie nodig hebben.
Aimee schreef:Niet dat alle vreemde oefeningen revalidatie zijnJe zegt net zelf letterlijk dat 'vreemde' oefeningen onder revalidatie vallen.
horseyfries schreef:Nee hoor, alleen meer dan jij graag doet geloven - en daar is niet veel voor nodigQ, je bent wel heel druk bezig om net te doen alsof je wel ontzéttend veel ervaring hebt