Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Simpelman schreef:Ik wacht en geef het voorbeeld.
Maar ook gebruik ik mijn hersens.... ik pas de situatie zodanig aan dat hij beheersbaar is, voor het paard begrijpbaar en "te overwinnen".
Met andere woorden ik gooi een kleutertje van 3 niet in zijn eentje in het diepe om te leren zwemmen maar doe dat progressief.
Horseware schreef:Ik rij nu met dit bit:
[ Afbeelding ]
Ik ben voorstander van watertrensen omdat het paard deze meer kan bewegen in zijn mond. Om schuurplekjes/irritaties in de mondhoeken te voorkomen heb ik dit type met "vleugeltjes". En het hele bit is van Sensogan (= veel koper) om het kauwen te stimuleren. Al met al een super vriendelijk bitje.
Ik zoek ook niet naar echte druk Simpelman maar hij is te licht op dit bit en ik kan geen zachtere bedenken dan de Sprenger Duo. Misschoen maakt het geen verschil en moet ik het gewoon tijd geven maar ik wil het toch graag proberen.
SheeNegro schreef:Horseware schreef:Ik rij nu met dit bit:
[ Afbeelding ]
Ik ben voorstander van watertrensen omdat het paard deze meer kan bewegen in zijn mond. Om schuurplekjes/irritaties in de mondhoeken te voorkomen heb ik dit type met "vleugeltjes". En het hele bit is van Sensogan (= veel koper) om het kauwen te stimuleren. Al met al een super vriendelijk bitje.
Ik zoek ook niet naar echte druk Simpelman maar hij is te licht op dit bit en ik kan geen zachtere bedenken dan de Sprenger Duo. Misschoen maakt het geen verschil en moet ik het gewoon tijd geven maar ik wil het toch graag proberen.
Ik wel
[ [url=m/v3eu0L.jpg]Afbeelding[/url] ]
De Neue schule starter, een aanrader om de beschrijving eens te lezen! http://nsbits.com/product/starter/
Wij zijn op dit bit uitgekomen via een bitpassessie en na het lezen van de beschrijving heb ik mijn paard lichtelijk uitgelachen en mezelf een stamp verkocht.
Simpelman schreef:Het enige dat van belang is dat we geen nadruk op "enge" dingen leggen, ze zijn helemaal niet eng, de moeite niet waard om ons mee bezig te houden, kijk maar....
xxdomiixx schreef:Wegdraaien mag ik echt niet doen, hij moet er naar kijken om te beslissen of t veilig is. Anders als ik omdraai is er eem grote kans dat hij er vandoor gaat. Zigzaggen kan wel.
biscaya schreef:xxdomiixx schreef:Wegdraaien mag ik echt niet doen, hij moet er naar kijken om te beslissen of t veilig is. Anders als ik omdraai is er eem grote kans dat hij er vandoor gaat. Zigzaggen kan wel.
Ik zal mn paard nooit met dwang dwingen ergens langs of op oid te gaan..zigzaggen is voor mij de oplossing..Ik blijf staan voor hetgeen wat eng is en zorg ervoor dat ie niet kan omdraaien..Ik blijf heel rustig en stuur net zolang zigzaggend totdat ze zich veilig genoeg voelt er langs/ of door/ of op te gaan..
Neemt niet weg dat ze tijdens de rit spanning kan opbouwen..
Zou het helpen om een wat kleinere volte te draaien bij veel spanning en de volte net zo lang draaien totdat ze weer wat wil zakken en de spanning af vloeit?
Milkberry schreef:Tsja, buiten is bij ons niet echt het probleem XD
Strand, bos, heide, vrachtwagens, trekkers, midden door de stad. Allemaal geen probleem. Maar aan het werk in die rijbak... =__="
Ik heb een buitenpaard! Buiten stofzuigt hij de hele boel bij elkaar, doet hij alle dressuuroefeningen keurig, hoef ik hem nooit "aan het werk" te zetten. Maar zodra hij de bak in zicht krijgt... dan heeft hij gewoon geen zin meer. Terwijl we ook heel veel leuks in de bak doen. Buiten blijft meer ons ding.
xxdomiixx schreef:Voltes zou ik alleen doen als t paard zijn voeten MOET bewegen en niet stil KAN staan. Dan kunnen ze wel die dranf kwijt om te vlechten maar nergens heen en dan uiteindelijk worden ze rustig omdat het een patroon is en een patroon is veilig.