http://www.zzp-nederland.nl/artikel/uurtarief-bepale
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
nombrado schreef:xmarliez schreef:Lesgeven moet je doen vanuit liefde. Je moet hier nooit goud geld in willen zien, je moet mensen iets willen leren en je kennis door willen geven.
.
lesgeven uit liefde prima.
maar een instructeur zal toch ook altijd moeten eten en zichzelf verder moeten blijven scholen
Ik weet niet wat iedereen hier gemiddeld voor een prive les uitgeeft?
xmarliez schreef:Lesgeven als beroep of als bijverdienste is ook verschillend. Stel een instructeur vraagt 25 euro per uur, per dag 4 keer les geven is 100 euro per dag x 5 dagen is 500 p/w x 4 weken (laten we daar even vanuit gaan) = 2000 euro bruto. Is eigenlijk te vergelijken met een normale fulltime baan.
Als je het nog naast je beroep doet kun je eventueel zwart werken en ook 20/25 vragen (normale prijs in mijn ogen) en dan heb je dat als extra op je normale loon, is toch mooi meegenomen voor iets wat je graag doet.
Ik heb ooit contact gehad met een instructeur die vroeg 50 euro per uur + reiskosten was 72 euroja daaag! Ik vind 50/55 incl reiskosten de max en dan kan ik 3 keer lessen in de maand (leg 150 voor rijlessen weg in de maand).
Als iemand écht écht goed is en de reiskosten lopen wat hoger op dan ga ik gewoon 2 keer in de maand lessen of misschien wel 1 keer in de maand.
xmarliez schreef:lesgeven uit liefde prima.
maar een instructeur zal toch ook altijd moeten eten en zichzelf verder moeten blijven scholen
Ik weet niet wat iedereen hier gemiddeld voor een prive les uitgeeft?
Lesgeven als beroep of als bijverdienste is ook verschillend. Stel een instructeur vraagt 25 euro per uur, per dag 4 keer les geven is 100 euro per dag x 5 dagen is 500 p/w x 4 weken (laten we daar even vanuit gaan) = 2000 euro bruto. Is eigenlijk te vergelijken met een normale fulltime baan.
Als je het nog naast je beroep doet kun je eventueel zwart werken en ook 20/25 vragen (normale prijs in mijn ogen) en dan heb je dat als extra op je normale loon, is toch mooi meegenomen voor iets wat je graag doet.
Ik heb ooit contact gehad met een instructeur die vroeg 50 euro per uur + reiskosten was 72 euroja daaag! Ik vind 50/55 incl reiskosten de max en dan kan ik 3 keer lessen in de maand (leg 150 voor rijlessen weg in de maand).
Als iemand écht écht goed is en de reiskosten lopen wat hoger op dan ga ik gewoon 2 keer in de maand lessen of misschien wel 1 keer in de maand.
Needje schreef:Springles rijden we wel met 2 of 3, en dat is dan een half uur. Maar dressuurles heb ik wel een uur alleen.
We hebben wel meerdere rustmomenten. En als we eerder klaar zijn zijn we eerder klaar. langer door gebeurd eigenlijk niet.
Professor schreef:orienta schreef:Wat kan men doen in een half uur??ik betaal 26,50 voor een half uur
Professor schreef:Juist het losrijden de losmakende oefeningen vind ik het belangrijkst.
Professor schreef:Hoe bouwt men de les op, van losmakende oefeningen tot en met het trainen en dan weer naar ontspanning?