Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Sjolvir schreef:Ben je nog heel? Zwaarte kracht, soms nadelig...
Gisteren heerlijk voor het eerst sinds tijden weer op mijn jonkie gezeten, wat een dinkie is het toch.
Nou ja, hoofd te hoog, hoofd te diep en soms net goed, maar daar kan aan gewerkt worden.
Kijken of de waterstofzuigstand er onder het zadel weer op te krijgen is.
Horseware schreef:Ik heb net een Sprenger Duo kunststof bitje besteld voor hem om te kijken of hij daarop wat makkelijker naar het bit wil reiken. Normaal zoek ik de oplossing niet in een ander bit maar hij is zo ontzettend zacht in zijn mond geworden dat ik hoop dat hij met een nog zachter bitje wat meer druk neemt. En dan te bedenken dat hij vroeger met stang en trens zelfs sterk was
SarahIlse schreef:@Simpelman, waarom een kneveltrens? En waarom wel/geen water/bustrens?
Simpelman schreef:SarahIlse schreef:@Simpelman, waarom een kneveltrens? En waarom wel/geen water/bustrens?
Een kneveltrens heeft een heel stabiele ligging en de inwerking op de tegenoverliggende zijde van de wang is duidelijk maar zacht.
In panieksituaties loop je geen enkel risico dat het bit aan één kant de mond ingetrokken wordt, dat geeft nog meer paniek.
Een bustrens is erg grof waar het bit tussen de wang/lippen naar buiten komt, dat kan wat irriteren.
Een watertrens knelt soms wat vel van de wang tussen de ring en het bit en schuift gemakkelijk heen en weer.