Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
orienta schreef:Dat is altijd jammer ja als de ouders aan het gemak denken ipv het plezier van het kind.
Hoe vanzelfsprekend wij dat vinden om deze oefeningen te doen hoe raar ze het op andere maneges vinden dat heb ik inmiddels wel ondervonden!
Ik ben op de manege waar ik werk ook gelukkig gezegend met een stel goede paarden en pony's waar goed voor gezorgd word en altijd hun beste beentje voorzetten![]()
Dat is ook wat plezieriger lesgeven dan een stel botten die zo ongelukkig kijken, als ik de paarden vergelijk bij ons met andere manege's en heb er heel wat gezien dan valt dat toch wel op en we krijgen het ook vaak van klanten te horen dat de paarden er zo goed uitzien vergeleken bij elders
Professor schreef:Het ergste, zijn die instructeurs die aan mij vragen of ik het koud heb tijdens de les????
Dan ga ik kijken bij hun, zitten ze in een deken in een hoek "les" te geven????
Daar betalen de mensen ook nog voor, omdat hij of zij S dressuur rijdt, sorry maar dan mag zo´n les maar 25% kosten omdat hij of zij maar 1 lange zijde kan zien.
murphy102 schreef:Tevens heb ik het 2x mee gemaakt dat iemand het paard van zijn leerling dermate "een lesje leerde", dat ik (ik stond aan de andere kant van de bak) hem sommeerde onmiddelijk hiermee te stoppen. Een discussie was met die driftkikker niet mogelijk, bleek uit eerdere keren, en dus dreigde (ik had mijn telefoon al in de hand) ik de A.I.D. -Algemene Inspectie Dienst- te bellen. En ik hád het gedaan; om die reden staat het no. in mijn telefoon, waarna hij intoomde. Deze extreem agressieve persoon handelt in verschillende delen van Nederland en wordt overal weg gestuurd maar heeft ook het lef steeds weer terug te komen. Zijn clientele bestaat vooral uit mensen, zgn. Z-ruiters, die op de snelle manier vooruit willen komen. Zij staan dit gedrag dus willens en wetens toe. Wel is het zo dat men hem vrij snel zelf de deur wijst aangezien resultaat zo natuurlijk nooit geboekt kan worden.
Dit soort "instructeurs" is niet voor reden vatbaar. Deze zouden op een zwarte lijst moeten komen, maar aangezien er niet eens een witte lijst is voor kundige instructeurs zullen deze uitwassen steeds weer opduiken, helaas.
Professor schreef:murphy102 schreef:Tevens heb ik het 2x mee gemaakt dat iemand het paard van zijn leerling dermate "een lesje leerde", dat ik (ik stond aan de andere kant van de bak) hem sommeerde onmiddelijk hiermee te stoppen. Een discussie was met die driftkikker niet mogelijk, bleek uit eerdere keren, en dus dreigde (ik had mijn telefoon al in de hand) ik de A.I.D. -Algemene Inspectie Dienst- te bellen. En ik hád het gedaan; om die reden staat het no. in mijn telefoon, waarna hij intoomde. Deze extreem agressieve persoon handelt in verschillende delen van Nederland en wordt overal weg gestuurd maar heeft ook het lef steeds weer terug te komen. Zijn clientele bestaat vooral uit mensen, zgn. Z-ruiters, die op de snelle manier vooruit willen komen. Zij staan dit gedrag dus willens en wetens toe. Wel is het zo dat men hem vrij snel zelf de deur wijst aangezien resultaat zo natuurlijk nooit geboekt kan worden.
Dit soort "instructeurs" is niet voor reden vatbaar. Deze zouden op een zwarte lijst moeten komen, maar aangezien er niet eens een witte lijst is voor kundige instructeurs zullen deze uitwassen steeds weer opduiken, helaas.
Dat zijn geen instructeurs, een instructeur moet het voorbeeld geven.
Kan daar alleen razend over worden dat men zulke mensen op de paarden en ruiters loslaat.
Ook die geprogrammeerde niets onziende punten jagers zou men mee in de verantwoording trekken.
Het is toch verschrikkelijk dat mensen niet meer kunnen genieten van paardrijden wanneer zij geen wedstrijden kunnen rijden, en geen lintje kunnen winnen. Dat zijn voor mij geen ruiters en geen instructeurs.
andafries schreef:En te dwangmatig en teveel proefje gericht. Dat wat er in proefjes gereden wordt dat wordt geleerd en verder .......
xmarliez schreef:Lesgeven moet je doen vanuit liefde. Je moet hier nooit goud geld in willen zien, je moet mensen iets willen leren en je kennis door willen geven.
.
Needje schreef:Minimum loon:
23 jaar en ouder € 9,13 (9,08) € 8,65 (8,60) € 8,22 (8,17) (bij resp. 36, 38 en 40 uur)
Per dag zou iemand minimaal € 65,74 (65,35) (64,97) moeten krijgen.
Dat een instructeur daar boven zit is (imo) logisch.
En als deze aan huis komt komt daar nog extra bij voor de reistijd en onkosten.
liljebo schreef:Hmmm... in mijn lesverleden (wel al erg lang geleden) was er geen prijsverschil tussen de goede instructeurs en de houthakkers.
En een situatie zoals murphie omschrijft heb ik helaas ook meegemaakt. En dat was bepaald niet de goedkoopste.
Volgens mij was mijn beste instructeur dat wel. Maar die had geen mooie binnenbak en kantine.
Hij gaf echter wel goed les.
andafries schreef:Ik geef pony rijles onder de 10 euro. Dan krijg ik vaak commentaar van je bent veels te goedkoop, vindt ik zelf ook. Maar komt er één euro bij dan dan krijg ik klachten van ouders dat het te duur wordt. En dat het de laatste leskaart (werk met tienrittenkaart) voor het kind is. Dat doet mij dan ontzettend zeer voor het kind dus ik verhoog maar niet maar eigenlijk kan het niet uit. Ik vindt het altijd moeilijk om geld te vragen voor lessen.Ben zelf gediplomeerd mijn paard zelf opgeleid naar vrij hoog niveau. Zelf geef ik overigens wel veel uit aan les maar dat is niet wekelijks.