Mireille1970 schreef:Wie bepaald dat Hubertus niet beter zou zijn dan met LDR?
Hubertus zelf. citaat:
Citaat:
What I don’t like about this new method is that they can train the horse at Grand Prix level for four or five years and win gold medals, and yet the work is like fighting every time they work – then I think something is wrong with the training. If I train a horse very well, then at the end you have them with very light aids, and you can’t see what I am doing. At the end of the training of a good Grand Prix horse, it must look like he does it by himself. And we should not just focus on the five minutes in the ring, also the warmup and the training. Everything fits together. You have to say with the Dutch riders that often in the test it looks good, but that is only five or six minutes, and we have to look at the whole thing together, the warmup, the training, and the test.”
Mireille1970 schreef:Wat is voldoende? Stoppen met grenzen verleggen? Dan hadden we nu nog alleen vulpennen gehad en vuur met steentjes gemaakt.
Innovatie is het tover woord, maar niet elke verandering is een verbetering. Er zijn zat voorbeelden te noemen waarbij een beter systeem toch het onderspit heeft gedolven.
Mireille1970 schreef:Anky gaat voor zeer goed ipv voldoende, en vind persoonlijk LDR daar bij passen voor haar en haar paarden. Dat hoeft niet iedereen te vinden, hier ook niet, maar om het tegen te spreken is denk ik wat vreemd.
Dat een topsporter voor zeer goed gaat, eens. Of LDR daarbij hoort, voor Anky en Sjef blijkbaar wel. Het gevaar zit 'm altijd in het opzoeken van de grenzen. Het extreme LDR vindt ik een grens te ver. Aan de andere kant ook veel goeds, voor mij was een clinic van Anky met cocktail een eye opener in de zin van hand geen been en andersom en de directe reacties van het paard op de hulpen.
Mireille1970 schreef:Want het enige middel waarmee je kan meten wie "beter" is, is in de ring.... Do I need to say more?
You make my point
. Het is het succes wat de primaire drijfveer is, aan de andere kant is het maar de vraag of de beoordeling in de ring het optimale middel ter vaststelling van "beter" is. Als ik ziek ben en na een behandeling van de dokter weer beter, hoef ik nog niet gezond te zijn.