Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
saariewaarie schreef:Ik zou heel graag beginnen trainen adhv de AdB methode, maar heb problemen om een instructeur te vinden bij me in de buurt.
Ik woon in Oost-Vlaanderen, België, en wil eventueel wel in West-Vlaanderen gaan rijden.
Kan iemand mij helpen?
CarovdG schreef:Ik heb jarenlang verenigingsdressuur/ sringlessen gehad én privé les. Inderdaad wordt er bijna altijd naar het plaatje gekeken. Middels de AdB methode ga je eerst de oorzaak van het probleem aanpakken. Door eerst aandacht te besteden aan de belangrijkste basis, het rechtrichten, zoekt het paard zélf de aanleuning op én wordt ze actiever voor het been. Dus niet pielen en niets afdwingen! Simpel voorwaarts, neerwaarts is mijn inziens vaak al een stap te ver en hiervan ben ik mij eindelijk bewust. Het plaatje is in het begin dus niet zoals de meeste dit willen, maar mijn paard zoekt zelf de goede weg en het plaatje komt dan ook goed. Ik respecteer ieders manier van doen, maar weet dat dit het beste bij mij past.
Indomitable schreef:Wellicht dat jullie je ook eens kunnen verdiepen in het boek "Dressuur onder Vuur" gaat ook over het belang van de klassieke dressuur en niet het kijken naar het plaatje! Goede aanrader dus! (ook al is mijn reactie een beetje offtopic).
AdB laat je niets nieuws doen, hij gebruikt alleen het wiel wat allang uitgevonden is en wat velen vergeten zijn te gebruiken.
CarovdG schreef:Gisterochtend heb ik weer heerlijk gelest bij Mireille. Er zit in korte tijd zo'n vooruitgang in. Ik was echt trots op mijn paardje. Binnenkort hoop ik ook weer wat foto's te kunnen laten maken. Usha is recht en los, echt een heel fijn gevoel!
Renske: ik heb je een tijdje geleden bij Mireille zien rijden met Hilde, echt een geweldige Fries!
Renske_ schreef:Het beloofde topic
[RIJ-ITP] Knappe fries Hilde weer @ work na blessure (AdB methode)
Met name wat stuurwerk & volte's voor de ontspanning en het losmaken(en van de linker schouder af)
Daarna schoudervoor en schouder buiten om LA sterker te maken en natuurlijk moet dit beide kanten op kunnen, en verder pasje schakelen en dat was het alweer, ivm blessure dus nog rustig aan!