Roken op je paard?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ilzjuh

Re: Roken op je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 21:40

Dat ook nog. Nagelbijten / Gniffelen

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 21:40

Ik ben trouwens zelfs van plan om een asbakje op de wagen te maken........ moet alleen nog even verzinnen hóe precies Clown
Echt; heel makkelijk en dan heb je ook niet meer al die sigaretten buiten en op straat.......

Ben nou wel benieuwd of er hier dan mensen zijn die anders denken over een rokende menner dan een rokende ruiter. Ik heb zelf het gevoel dat het bij het mennen meer wordt geaccepteerd dan bij het rijden ohz....

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 21:42

Ik rook ook tijdens het mennen.
Toch heb je bij mennen minder controle dan bij het rijden. Omdat je niet in direct contact staat met je paard.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 21:49

Daar ben ik 't mee eens, ja. Mennen is zowiezo risico-voller.
Aan de andere kant kunnen menners soms een stuk handiger zijn met leidselvoering in één hand dan sommige ruiters die denken ook wel 'op de cowboy-manier' te kunnen rijden.

Heb mijn leidsels toch wel op een bepaalde manier vast dat ik ze snel weer in 2 handen kan nemen, en ook met 1 hand nog wel behoorlijk kan sturen en wat te zeggen heb.

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 21:52

ik men zowel met 1 hand als 2.
maar ik steek nooit een sigaret op onder het rijden/mennen als mijn paard nog fris is.

Ik denk dat veel niet rokers hier denken dat wij gelijk een sigaret opsteken als we op het paard stappen.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 21:58

oh als mijn paard (nouja paard, shet, maargoed, die kan evengoed heet zijn) heet/fris/druk whatever is, dan dénk ik ook even niet aan die sigaret. Ik train natuurlijk ook serieus op een trainingsveldje, enige keer wanneer ik dan een sigaret op steek is op het moment dat pony even rustig mag stappen tussendoor.

Op de drukke weg rook ik ook niet op de bok. Wel op 't fietspad als het rustig is (daar mag je officieel als menner niet rijden, maargoed bij 80 km/uur wegen doe ik dat lekker wel) en ook in bos, langs kanaal e.d.

Maar als paardje fris/heet is, dat zeker niet.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 22:06

Almaz schreef:
Tja en roken thuis of in de auto? Misschien als je alleen woont, maar zeker niet als je kinderen ook moeten leven in dezelfde ruimte.

Ben ik met je eens, hoor. Bij ons in huis mag niet gerookt worden. In de auto dus ook niet. Overigens roken wij ook niet. Haha!
Heb een heerlijk fris huisje. Knipoog

Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 22:10

Yorghos schreef:
Ik rook ook, maar NOOIT op mijn paard. Ik ben niet zo wanhopig dat ik niet een uurtje zonder sigaret kan, gelukkig Lachen
Ik vind het gevaarlijk. Wat als je paard schrikt en je je sigaret laat vallen? Waar komt ie dan terecht? In de manen, onder het dekje?

de reactie van een paard is toch dat ie naar voren vliegt, hoe komt ie dan ooit in zn manen terecht..
Best grote fantasie, hoe komt ie onder het dekje??

Ik rook, maar niet op een paard, Ga ik er wel naast staan, ken die mee genieten ook Gestoord

MaaikeMo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 22:54

heb niet het hele topic gelezen, is zoveel Haha!
maar ik kan ook bekennen, dat ik soms een sigaretje rook bij het uitstappen.. daarna maak ik hem netjes uit en gooi hem weg
ik stap altijd lang uit en dan heb ik even wat te doen. ik ken ook rokers, die stappen 2 min uit, zetten paard zo snel mogelijk op stal, om dan te roken. nou dan vind ik dat je maar op het paard moet roken hoor!

Llover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 16:29

Ik heb het ( bijna) allemaal gelezen en ik ben het volledig met Almaz eens!

Paardrijden is wel een sport en ookal ben je aan t uitstappen en is dat dan ontspannend..dan nog vind ik dat je t niet moet doen, zeker niet in een bak met andere ruiters, die mogen dan ook fijn mee genieten van die gore lucht! Als je op de sportschool aan t uitlopen bent op de looptband neem je er ook niet een peukje bij omdat dat oh zo ontspannend is Haha! Ik zie t al voor me hihi..... Tong uitsteken

En ik zeg nog 1 ding:

Gelukkig is het bijna 1 juli Go jij! Go jij!

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 16:33

Ik weet niet hoe jouw paard in elkaar zit, maar mijn paard is geen horeca-gelegenheid hoor. Geloof dat daar nog gewoon op gerookt mag worden, zelfs na 1 Juli. Sigaar

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 16:35

Ja hoor, ook na 1 juli gaan we gewoon door. Duivel Haha!

Llover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 16:51

Ik zeg nergens dat een paard een horeca gelegenheid is toch, alleen dat ik blij ben als het 1 juli is Knipoog
Haha!

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 17:14

Maar dat heeft zo weinig met roken op je paard te maken, vandaar dat ik er even op in ging. Knipoog

Miepmiept

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 17:32

Ik rook te paard, drink uit flesjes of blikjes te paard en eet ook rustig te paard. Vooral dat laatste vind ze errug leuk, want wie weet komt er wat lekkers van boven voor d'r neus.

Natuurlijk kun je heel veel 'Stel dat..' scenario's verzinnen, maar dan kunnen we eeuwen doorgaan. Vooral met paarden.

Orange_peach

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 17:40

Ik rook niet (meer). Heb nog nooit iemand op een paard zien roken en kan het me eigenlijk maar moeilijk voorstellen, je zit OP je paard dus je bent aan het sporten ... al mijn aandacht gaat dan ook naar mijn paard.
Volgens mij is je paard ook niet echt gediend met een boterham als dat stukkie ijzer nog in zijn mond zit ... een peukkie dat voorbijvliegt denk ik nog minder.
x

Miepmiept

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 17:44

Mijn paard heeft op buitenritten geen bit in, vind het zo wat om met een tocht van zes uur, haar zes uur met zo'n bit in te laten lopen.

Orange_peach

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 17:54

Door dit topic vraag ik me eigenlijk af of 1 sigaret passief meeroken even schadelijk is voor een paard als voor een mens ... maar echt goed kan het toch niet zijn?
Hoe vaak gebeurd het dan eigenlijk dat de `op-het-paard-rokers` een sigaretje aansteken OP het paard?
x

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 18:05

Ik heb ergens gelezen dat paarden geen longkanker kunnen krijgen, dus t is iig niet op dezelfde manier schadelijk als voor mensen Lachen

@ orange_peach: ligt eraan wat we doen, waar we zijn, hoelang we rijden en met wie ik ben Lachen

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 18:07

Orange_peach schreef:
Ik rook niet (meer). Heb nog nooit iemand op een paard zien roken en kan het me eigenlijk maar moeilijk voorstellen, je zit OP je paard dus je bent aan het sporten ... al mijn aandacht gaat dan ook naar mijn paard.
Volgens mij is je paard ook niet echt gediend met een boterham als dat stukkie ijzer nog in zijn mond zit ... een peukkie dat voorbijvliegt denk ik nog minder.
x

Ik sport en dan rook in niet op mijn paard. Of ik stap uit, wat ik lang doe omdat mijn paard redelijk zwaar presteert. En dan rook ik er wel eentje.

Of ik rij buiten en dan behoorlijk lange ritten. Dan sport ik niet. Loopt Lan met bungelende teugels blij alle kanten uit te kijken en dan rook ik soms wel.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 18:11

Orange_peach schreef:
Door dit topic vraag ik me eigenlijk af of 1 sigaret passief meeroken even schadelijk is voor een paard als voor een mens ... maar echt goed kan het toch niet zijn?
Hoe vaak gebeurd het dan eigenlijk dat de `op-het-paard-rokers` een sigaretje aansteken OP het paard?
x

Ik kan alleen voor mezelf spreken maar tijdens een lange buitenrit zeker 1x, soms 2 sigaretten. Neem daar altijd speciaal een bijna leeg pakje voor mee, na het roken druk ik hem uit op mijn hak en de peuk gaat weer in het pakje. (en thuis de prullebak in)
Oh, en het gemiddelde paard kan wel een vluchtdier zijn maar die van mij blijft juist stokstijf staan als ie ergens van schrikt. Die gaat nooit direct op de loop. Aangezien ik rook tijdens het stappen lijkt het me ook niet dat er dan hele rare dingen met mijn brandende sigaret kunnen gebeuren.

xxxlottie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 18:17

ik vind het DOM STOM en ASSOCIAAL! ik ben het HELEMAAL eens met sommige anderen. het paard schrikt, jij laat je sigaret vallen in een hoopje bladeren, BRAND! of je paard gaat ervandoor, jij hebt 1 hand aan de teugel en kukelt eraf!
xXx

Icecrystal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 18:24

ik rook ook wel eens op m'n paard. maar alleen op een rustig ruiterpad. of landweggetje. weinig kans dat ze dan schrikt! mijn paard is eraan gewent en is er ook echt niet bang voor!

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 18:24

xxxlottie schreef:
ik vind het DOM STOM en ASSOCIAAL! ik ben het HELEMAAL eens met sommige anderen. het paard schrikt, jij laat je sigaret vallen in een hoopje bladeren, BRAND! of je paard gaat ervandoor, jij hebt 1 hand aan de teugel en kukelt eraf!
xXx

ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 18:27

xxxlottie schreef:
xXx

Deze schrijfstijl is eh... Ik zoek een omschrijving die de lading dekt Clown
Overigens rij ik op één hand. Als ik op twee handen zou rijden in een wedstrijd, dan ben ik onmiddellijk gediskwalificeerd Haha!
Verder moet je natuurlijk eerst je paard opvoeden Knipoog dat wil wel helpen.

ik zou zelfs in galop zonder problemen een sigaret, een beker koffie, een boodschappentas kunnen vasthouden Knipoog Clown
Afbeelding