kattie schreef:Ik heb een aantal paginas terug nog heel netjes gereageerd op mensen, maar kom op. We hebben het al een aantal paginas over de dressuur. In andere sporten word het wel vaker gedaan zonder bit en mijn respect daar voor. maar zoals ik nu al 20x heb gezegd. de knhs vind het gevaarlijk, ze krijgen geen goede dingen te zien om het vooroordeel weg te stoppen.
kijk dat er mensen super zonder bit kunnen rijden prima maar laat dat dan ook openlijk zien, zodat mensen zoals mij de andere kant kunnen zien. ja ik heb met dat bitloos rijden indd een beetje een angst gekweekt met name door een paard dat ingeslapen moest worden en een kind van 13 die dacht dat ze zo paardvriendelijk was, die daarvoor wel 3 maanden in het ziekenhuis heeft gelegen. en helaas is dat niet de enige keer dat ik er zo mee in aanraking ben gekomen.
Daarom vind ik het gevaarlijk, en als iemand mij tegendeel kan bewijzen heel graag.
eigenlijk mag ik niks zeggen omdat ik western rij
maar goed, een paard dat een bit gewend is moet wel eerst wennen aan bitloos,dus niet bitloos om en gaan met dat paard!
en ik moet niks bewijzen.... ik vertel mijn ervaring en zeg mijn mening.
en die van jou mag zijn zoals jij wilt
ik ben niet tegen een bit,maar mijn pony loopt hetzelfde zonder bit dus daarom geen bit meer in.
ik rij geen dressuurproef in een bak ,maar rij buiten op de busbaan en op de hei en strand
en er zit voor mijn gevoel geen verschil in bit of bitloos met rijden en daarom dus bitloos