kensha schreef:Paardrijden is in die gang dergelijk een sport.
Het duurt een vrij tijd om vertrouwen te krijgen van een paard.
Overig komt het op ner van mensen die zseggen dat paardrijden geen sport is van, punt 1; paarden haten of punt 2;nog nooit hebben gereden.
Meestal is punt 2 het geval, zoals collega's vroegen mij wel eens of het rijden juist niet vrij zwaar is.
Meestal is het gewoon internet verhale waar meestemensen in geloven omdat ze niet hebben uitgeprobeerd.
Overig vindt ik zelf Voetbal geen sport meer omdat er veels te veel vals wordt gespeelt dat met de blote oog te zien is. Zelf met Ajax of PSV wordt er vals gespeelt. Met paardrijden gaat dat toch iets moeilijker.
Wat heeft krijgen van vertrouwen te maken met sport of niet?
Verder zeg ik rustig dat paardrijden geen sport is en nee, ik haat paarden niet en ik rij al bijna 40 jaar.
En met paarden kun je net zo gemakkelijk (of moeilijk) zien dat er vals wordt gespeeld als met voetbal (wat door het standaard aanwezige competitie-element meer recht heeft op de benaming "sport")

)
ga dan maar us zelf intensief paardriden!

. ?! Je bent eigenlijk met alles bezig met paardrijden, je denkt na, je gebruik je arm buik been spieren en als je het leuk vind heb je er nog plezier ook van, idiaale sport ook!

Na een paar rondjes doorzitten voel ik mijn spieren wel! Daarbij is een paard een levend dier, bij voetbal gaat het om regels kennen. Bij paardrijden om zo veel meer.
en wat hiervoor al eens is gezegd, het is een OLYMPISCHE SPORT