Staat anky synoniem voor 'goed rijden' en 'perfectie' ?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

reinandje

Re: Staat anky synoniem voor 'goed rijden' en 'perfectie' ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 12:17

dan heeft het geen zin Lachen Lachen[/quote]
Zou dat niet het hele probleem zijn in de paardensport?

Want de basis is dezelfde Lachen

Ik heb zelf ooit eens een paar westernlessen gevolgd om mezelf te oefenen in het meer op zit en been rijden Lachen

Je doet dingen wat "overdrevener" zeg maar, maar de basis verschilt niks van de dressuursport.
Een springparcours is gewoon een dressuurproef met hier en daar een wat grotere galopsprong:)

Dus springruiters moeten niet miepen over dressuurruiters, imo heb je voor springen toch ook diezelfde basis nodig.

Maar als nou die basis bij iedereen er goed in zou zitten, zou het commentaar al een stuk meer onderbouwd zijn. Maar dat is niet het geval Lachen

Anky staat bij bij WEL voor iemand die ontzettend goed kan rijden, anders kom je daar niet, lijkt me Lachen Daar kun je dan kritiek op hebben, maar ze staat er wel iedere keer.

Aan de top komen is 1, aan de top blijven is veel moeilijker.
Anky niet van haar paarden houden? Sali is haar eigendom. En je neemt een risico door zo'n paard in eigendom te hebben... dat doe je niet als het je niet om de paarden gaat.

En ik denk zomaar heel stiekem dat die paarden niet zo vreselijk hun best zouden doen voor het vrouwtje als het vrouwtje niet lief voor ze was, en ze het vrouwtje niet leuk vonden Lachen

Prisco is 33 geworden. Dat wordt een paard niet als je er niet goed voor bent. Het gemiddelde sportpaard in NL wordt maar 7 jaar oud. Het lijkt me dat Anky toch wel IETS goed doet dan.

En ja, er zijn mindere momenten.
Tuurlijk. Die heeft iedereen. Maar Anky's proeven zien er wel geweldig uit, ik vind haar kür op muziek iedere keer weer super.
Niemand staat voor mij voor perfectie. Maar Anky streeft wel naar perfectie, en imo doet ze dat verdraaid goed.[/quote]

ja hier ben ik het ook mee eens tuurlijk is ze niet perfecht maar dat is niemand.
en ik weet ook bijna wel zeker dat zij goed is voor haar paarden ander word prisco ook niet zo oud en bonnie is ook al aardig op leeftijd dus ik denk niet dat ze zo verkeerd heeft gereden met die paarden anders hadden ze allang allerlei klachten gehad en waren ze niet zo oud geworden.

reinandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 12:18

sorry ik zie dat er even wat mis is gegaan hier boven vanaf JA HIER BEN IK HET OOK MEE EENS is van mij t ging niet helemaal goed haha

jasmijn78

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 13:29

Weet je, ik vind dat iedereen zijn eigen ideaal/idool mag hebben. Prima. Maar het komt zo ongeloofwaardig over als mensen zeggen dat een topruiter als Anky niet kan rijden? En dat dan inpakken in een verhaal waarin de woorden als 'rijtechnisch' 'anatomie', 'biomechanica', 'traingsmethode' etc. vallen. Je hoeft geen fan van haar te zijn, maar ontkennen dat ze goed kan rijden en goed voor haar paarden is, komt echt ongeloofwaardig over.

Ik krijg vaak sterk de indruk dat mensen die dat doen, en dat dan inkleden in een interessant verhaal, met veel termen etc. dat doen omdat ze denken dat als ze kunnen vertellen wat de wereldkampioen dressuur verkeerd doet, zij zelf dan deskundiger overkomen.

Nou, ja; dan maakt Anky (en haar mede collega topruiters die regelmatig worden bekritiseerd) uiteindelijk iedereen blij: de mensen die het prachtig vinden om haar te zien rijden en de mensen die het prachtig vinden haar af te kraken om zelf deskundiger te lijken. Zo zie je; het mes snijdt altijd aan twee kanten Haha! Knipoog

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 13:32

Nou, ja; dan maakt Anky (en haar mede collega topruiters die regelmatig worden bekritiseerd) uiteindelijk iedereen blij: de mensen die het prachtig vinden om haar te zien rijden en de mensen die het prachtig vinden haar af te kraken om zelf deskundiger te lijken. Zo zie je; het mes snijdt altijd aan twee kanten

Anky maakt mij niet blij, helaas. Zou wel leuk zijn geweest, mag graag blij zijn, zeker tijdens de donkere dagen voor de kerst... Clown

Afkraken is het niet, bekritiseren wel.. Dat maakt mij rijtechnisch niet deskundiger. Weet echter wel dat ze met haar rijstijl was verongelukt met mijn vorige paard. Knipoog

Dat maakt haar dan ook weer menselijk gelukkig; je zal maar perfect wezen.

anneve

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 13:34

Als er nou een competitie zou komen bij de vrijheidsdressuur, met jurybeoordeling natuurlijk, dan zou bij die tak ook bepaald kunnen worden wie eigenlijk de beste is (= het dichtst in de buurt van perfectie). Dan kunnen ze samen vaststellen wie als "idool" gezien kan worden.

jasmijn78

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 14:10

detour schreef:
Anky maakt mij niet blij, helaas.

Indirect wel, want kennelijk vindt jij het toch prettig om je gal over haar te spuwen. Anders verspilde je je tijd en energie niet aan dit topic...

detour schreef:
Afkraken is het niet, bekritiseren wel.. Dat maakt mij rijtechnisch niet deskundiger. Weet echter wel dat ze met haar rijstijl was verongelukt met mijn vorige paard.

Heel tegenstrijdig dit wat je zegt. Wat je over haar te zeggen hebt maakt je rijtechnische niet beter, maar daarna stel je wel dat zij jouw vorige paard nooit zou kunnen rijden. Dus stel je dat jij beter zou kunnen rijden dan haar, in ieder geval dan op je eigen vorige paard. Voelt het fijn? Om te kunnen zeggen (zonder enige onderbouwing of aannemelijke argumenten) dat er een paard is waar volgens jou Anky niet op zou kunnen rijden en jij wel? Heeft je ego nu weer een boost gehad? De wereldkamppieon dressuur kan niet goed genoeg rijden op jouw vorige paard, maar jij wel!!!! Applaus!!! Er is iets wat jij volgens eigen zeggen beter kan dan de wereldkampioen!!! Nu nog zorgen dat het geloofwaardig overkomt, want thuis zijn we natuurlijk allemaal A..., ehhh... Detour

Dit soort opmerkingen bevestigd voor mij weer hoe sneu het met veel ruiters gesteld is....

detour schreef:
Dat maakt haar dan ook weer menselijk gelukkig; je zal maar perfect wezen

Gelukkig ben jij het wel gezien het gegeven dat jij je vorige paard kan rijden (en wellicht is het daarom ook je vorige paard?)

Sorry voor de flauwe reactie, maar dit slaat echt als een l*l op een drumstel....

anneve schreef:
Als er nou een competitie zou komen bij de vrijheidsdressuur, met jurybeoordeling natuurlijk, dan zou bij die tak ook bepaald kunnen worden wie eigenlijk de beste is (= het dichtst in de buurt van perfectie).

En dan kunnen we degene die daar als beste uit de bus komt ook eens even flink onder vuur nemen en vertellen wat diegene fout doet... Want uiteindelijk wordt je de beste zodat anderen kunen vertellen wat je fout doet, want ja, hoge bomen vangen veel wind en je bent een voorbeeld dus moet alles wat je laat zien perfect zijn en als dat niet zo is dan sporen de juryleden niet, of heb je gewoon een heel duur vrijheidsdressuurpaard gekocht en heb je het alleen maar te danken aan je naam... Oh en dan gaan we ook van elke seconde foto's maken en die analyseren tot we een ons wegen. En we gaan allemaal zeggen dat wij vrijheidsdressuur met ons vorige paard veel beter konden dan de kampioen vrijheidsdressuur. Niet om af te kraken, maar om te bekritiseren. Want we zijn graag blij in donkere dagen.

Clown Haha! Clown Haha! Clown Haha! Clown

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 14:13

HAHAHAHAHA. Jasmijn is lekker bezig! Haha!

Goofy44

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 14:15

Citaat:
Weet je, ik vind dat iedereen zijn eigen ideaal/idool mag hebben. Prima. Maar het komt zo ongeloofwaardig over als mensen zeggen dat een topruiter als Anky niet kan rijden? En dat dan inpakken in een verhaal waarin de woorden als 'rijtechnisch' 'anatomie', 'biomechanica', 'traingsmethode' etc. vallen. Je hoeft geen fan van haar te zijn, maar ontkennen dat ze goed kan rijden en goed voor haar paarden is, komt echt ongeloofwaardig over.

Iedereen mag een idool hebben.
Er is niemand die beweerd dat onze topruiters niet kunnen rijden of iemand die dat inpakt met woorden op de manier zoals jij dat weergeeft.

Citaat:
Ik krijg vaak sterk de indruk dat mensen die dat doen, en dat dan inkleden in een interessant verhaal, met veel termen etc. dat doen omdat ze denken dat als ze kunnen vertellen wat de wereldkampioen dressuur verkeerd doet, zij zelf dan deskundiger overkomen.

Ik denk dat je verkeerde indruk hebt en de verkeerde conclusie trekt.
Je gaat wel erg kort door de bocht.

Citaat:
Nou, ja; dan maakt Anky (en haar mede collega topruiters die regelmatig worden bekritiseerd) uiteindelijk iedereen blij: de mensen die het prachtig vinden om haar te zien rijden en de mensen die het prachtig vinden haar af te kraken om zelf deskundiger te lijken. Zo zie je; het mes snijdt altijd aan twee kanten Haha! Knipoog

De meeste ruiters zullen dit dressuur sportniveau nooit bereiken, maar kunnen er wel van genieten. Gelukkig maar. Pling
Er zijn geen mensen die haar afkraken op basis van een foto. Als je iemand echt wilt afkraken dan heb je daar geen foto voor nodig. Afkraken is ook nergens voor nodig.

Als je mensen afkraakt, lijk je niet deskundiger, als je iemand afkraakt werkt dat meestal in je nadeel. Er zijn mensen die een andere mening snel als afkraken zien of ervaren.

Ook als mensen verschillende meningen of ideeën hebben, kan je respect voor elkaar hebben.

Door je manier van reageren maak je er eigenlijk zonder dat je dat misschien wilt een anti AvG topic van.
Laatst bijgewerkt door Goofy44 op 12-12-07 14:21, in het totaal 1 keer bewerkt

anneve

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 14:18

Goofy44: Jasmijn verzint die dingen niet hoor. De foto's met afkrakend commentaar zijn er wel degelijk, en hierboven heeft ook iemand gezegd dat de hele Nederlandse top niet kan rijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 14:20

Goofy is ook best lekker bezig. Haha!

Maar het klopt wel wat anneve zegt imo.
En er zijn echt mensen die roepen dat Anky niet kan rijden Clown

Wat natuurlijk als een tang op een varken slaat, maar dat is een andere discussie.

anneve

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 14:24

Ja, Esperanza laat b.v. een foto van Anky met krack zien in Jerez met de nodige commentaar.

Citaat:
Het paard dat zo loopt als hier op de foto zou niet bovenaan mogen staan. Maar dat spectaculaire voorbeenwerk overschaduwd alles blijkbaar.

Krack stond daar ook lang niet bovenaan, hij was 8ste in totaal, reserve van het NL team en was pas kort daarvoor voor het eerst GP uitgebracht.

jasmijn78

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 14:28

Goofy44 schreef:
Er is niemand die beweerd dat onze topruiters niet kunnen rijden of iemand die dat inpakt met woorden op de manier zoals jij dat weergeeft.

Lees dit topic maar eens goed door dan...

Goofy44 schreef:
Je gaat wel erg kort door de bocht.

Ik? Kort door de bocht? Ik vind dat wel meevallen...

Goofy44 schreef:
Er zijn geen mensen die haar afkraken op basis van een foto. Als je iemand echt wilt afkraken dan heb je daar geen foto voor nodig. Afkraken is ook nergens voor nodig.

Oh nee? Blader dan even een paar pagina's terug en blijf dan even hangen bij de opmerkingen over 'paardengebit' etc.

Goofy44 schreef:
Ook als mensen verschillende meningen of ideeën hebben, kan je respect voor elkaar hebben.

Als iemand een andere mening heeft en die goed onderbouwd kan ik daar prima vrede mee hebben, nodigt mij dat uit om mij in zijn mening te verdiepen en kan ik daar alleen maar respect voor hebben. Maar als meningen worden onderbouwd met argumenten als:

detour schreef:
Weet echter wel dat ze met haar rijstijl was verongelukt met mijn vorige paard.

Dan kan je mij wegdragen... Hoe moet je dit nu serieus nemen? En in vind dat als mensen met zulke argumenten aankomen dat daar best van wan gezegd mag worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 14:30

@ anneve: Dat bedoel ik dus.
Denk dat Jury's eigenlijk ook wel kijken naar goed lichaamsgebruik. Tong uit de mond bv. wordt veel harder afgestraft in de GP dan in de basissport.

Het commentaar op de foto was overigens wel terecht, maar daardoor stond Krack mss ook niet bovenaan.

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 14:44

anneve schreef:
Ja, Esperanza laat b.v. een foto van Anky met krack zien in Jerez met de nodige commentaar.

Krack stond daar ook lang niet bovenaan, hij was 8ste in totaal, reserve van het NL team en was pas kort daarvoor voor het eerst GP uitgebracht.

Ja, en? Mag ik niet mijn vraagtekens zetten bij zulke afbeeldingen? Ik vraag me gewoon hardop af hoe zoiets kan, maar het enige wat er terug komt is dat het moment opnamen zijn en dat het niet onderbouwd wordt Gestoord

anneve

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 14:45

Je zegt dat hij niet bovenaan mocht staan: dat stond hij ook niet. Ik informeer je hier even over, want blijkbaar wist je dit niet.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 14:48

Jasmijn, daar is niks tegenstrijdigs aan; de merrie waar ik het over heb zou met haar rijstijl compleet over de zeik zijn gegaan, daarbij is Anky geen held en die merrie was erg stressgevoelig met een heel andere achtergrond qua carriere..

Omdat Anky veel ervaring heeft in de dressuur betekent het niet dat ze met elk paard overweg kan. Dat vind ik nl een erg naieve gedachte.

Dat ik mezelf tegenspreek zou nonsens zijn.

jasmijn78

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 15:22

detour schreef:
Jasmijn, daar is niks tegenstrijdigs aan; de merrie waar ik het over heb zou met haar rijstijl compleet over de zeik zijn gegaan, daarbij is Anky geen held en die merrie was erg stressgevoelig met een heel andere achtergrond qua carriere..

Of het wel of niet zo is weet je niet omdat zij nooit op jouw paard heeft gereden. Daarom slaat zo'n argument ook helemaal nergens op in een dergelijke discussie. Dan zijn het gewoon insinuaties. Insinuaties die jou beter moeten doen lijken dan een wereldkampioen, en dus daarom gewoon wat zielig overkomen. Waarschijnlijker is dat zij juist uitstekend met stress om kan gaan. Maar voor jou; dream on! Misschien moet je bij haar gaan solliciteren? Kun je haar gaan uitleggen hoe ze met stresspaarden om moet gaan!

Over stress gesproken; misschien moet je haar boek eens lezen en dan met name over de eerste periode van de wedstrijdcarriere van Bonfire...

Overigens denk ik dat Anky haar paarden absoluut geen doetjes zijn, want voor topsort hebben ze aardig wat karakter nodig. En dat Anky geen held is valt ook wel mee, gezien het feit dat ze gewoon weer op Nelson stapt na een bokreprise waar menig bokker de bibbers van zou krijgen. En thuis ligt ze er ook wel eens af, en goed ook (enkele jaren geleden een gebroken been door Joker)

detour schreef:
Omdat Anky veel ervaring heeft in de dressuur betekent het niet dat ze met elk paard overweg kan. Dat vind ik nl een erg naieve gedachte.

Te stellen dat een topruiter als Anky minder goed met een stressig paard om kan gaan dan een doorsnee bokker, DAT is pas een naieve gedachte. Maar goed, we zullen het nooit weten, omdat Anky nooit op jouw vorige paard heeft gereden (tenzij hij nu in Erp staat....)

Misschien moet Anky zich als kundig ruiter geloofwaardig gaan maken door bij iedere bokker in Nederland langs te gaan en daar even laten zien dat ze hun vern**kte paarden in de rondte kan sturen???? Zouden de 'critici' dan wel overtuigd zijn van haar kunnen?

En dan laten we de 'ciritci' op Salinero een prijsuitreiking rijden... Lijkt me lachuh Clown

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 15:52

Weet je jasmijn, jouw mening vind ik echt nergens op slaan, je weet imo niet waar je het over hebt. jet heeft dan ook geen zin verder te leuten hierover. Knipoog

Denk jij het jouwe, denk ik het mijne.

Doei, doei

anneve

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 15:59

Detour word weer getemd.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 16:11

anneve schreef:
Detour word weer getemd.

Anneve moet weer zieken...

Hey waar blijft trouwens je onderzoek mbt DNA en stereotypide gedrag?

anneve

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 16:19

Boktregels zijn er niet voor niks.

Kweetnietje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 16:31

Anky staat wel degelijk synoniem aan goed rijden! Het is de beste reclame voor de Nederlandse ruiter sport. Maakt sommige ruiters hier zich misschien te erg bewust van hun eigen tekortkomingen Haha! Knipoog

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 17:51

anneve schreef:
Boktregels zijn er niet voor niks.

ROFL

Als je dat al als argument moet gebruiken ondermijn je je "wetenschappelijke" praatjes nog meer, Anneve

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 18:14

detour schreef:
anneve schreef:
Detour word weer getemd.

Anneve moet weer zieken...

Hey waar blijft trouwens je onderzoek mbt DNA en stereotypide gedrag?

Ik vind spijtig dat je altijd zo persoonlijk moet aanvallen, en een onderzoek is er niet in een week. Met een beetje wetenschappelijk kennis moest je dat weten. Buiten dat feit heeft het hier niets mee te maken, en is het spijtig dat jij de orde van dit topic wilt verstoren.

On topic heb je er die actief, passief op omstandigheden reageren, maar welke salinero is, of welke gevolgen het heeft voor salinero kunnen wij moeilijk vanuit dit oogpunt (be)oordelen. Daar zijn de wetenschappers nog niet eens uit.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 18:17

Dat onderzoek had allang plaatsgevonden, meid, lees maar eens terug en de vraag is wie wie aanvalt hier; daarbij denk ik dat Anneve heel goed voor zichzelf op kan komen, dat heeft ze laten zien. Knipoog

mbt Salinero: Je kunt eeuwig wetenschappelijk blijven kletsen maar qua gedrag is er genoeg te zien aan spanning en je hoeft geen wetenschapper te zijn om je daarvoor achter je oren te krabben.