suleilitha schreef:Mijn vierjarige is L-klaar, word ik nu gearresteerd?
Hihi zou maar vast heel hard gaan rennen
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
suleilitha schreef:Mijn vierjarige is L-klaar, word ik nu gearresteerd?
.

suleilitha schreef:Ik ga maar vast rennen voor de beleerpolitie. Tot overmaat van ramp moet ik vanavond ook nog met hem over straat naar les, ik denk dat ik zijn geboortedatum maar moet vervalsen
suleilitha schreef:Ik ga maar vast rennen voor de beleerpolitie. Tot overmaat van ramp moet ik vanavond ook nog met hem over straat naar les, ik denk dat ik zijn geboortedatum maar moet vervalsen
Ik ben blij dat ik met dit apparaat niet twee jaar langer heb gewacht, het is al een tijd heel goed te merken dat hij zich steeds zelfverzekerder aan het worden is, naarmate hij ouder en sterker wordt.
. Ik vind het excuus van 'hij wordt te sterk' echt onzin. Dat is een kwestie van goed opvoeden vanaf de grond.
suleilitha schreef:Jij vind het onzin, ik niet. Verder kun je via een pctje niet oordelen over het karakter van mijn paard, en meneer is verder keurig opgevoed, daar ligt het niet aan. Het is dus ook geen excuus, het ene paard is nu eenmaal het andere niet.
Verder heb ik niet de ambitie om van een sportgefokte, behoorlijk hete Fries, een tam recreatiepaardje te maken...... omdat dit paard de dressuur ingaat, is zijn karakter mooi meegenomen, wel moet je met dit temperament kunnen dealen en dat kan niet iedereen. Ik kan dat gelukkig wel.
Wildgirl schreef:Volgens mij moet je als trainer/baas kunnen zien aan je paard wanneer deze er klaar voor is qua bespiering,bouw,karakter en natuurlijk leeftijd.
Kun je dat niet dan moet je óf geen paard hebben óf je dier niet zelf gaan trainen.
suleilitha schreef:Mea, een jong paard kun je juist harden. Juist op jonge leeftijd beweging geven in stap over een harde ondergrond, biedt protectie tegen peesproblemen op oudere leeftijd.
Dat vraag ik me ook af, LADPR.