Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
cle0o_o0 schreef:DebbieY, dat is ook zeker wel iets wat ik me besef. Ik ben er dan ook heel dankbaar voor dat ik al deze kansen krijg. Ik heb trouwens erg veel pony's gehad en wij zijn door schade en schande wijs moeten worden en Igor was mijn eerste Z2 pony, ik heb er nog een Z1-er bij gehad voor een tijdje maar had er geen tijd meer voor en heb die als leuke leer pony verkocht en heb daar geen wereld bedrag voor gevraagd. Igor heb ik ook als leuke leerpony verkocht, voor mensen die dat verhaal graag willen weten kunnen me PB-en.
Als je mij op een jong paard zet, komt er ook helemaal niks van. Daar ben ik heel eerlijk in, ik heb er geen geduld voor en zou het aardig eng vinden. Dit klinkt misschien heel verwend, arrogant etc. maar als ik geen fijn betrouwbaar leerpaard had gehad, had ik al lang niet meer gepaardrijd, dan was ik lekker gaan golven.
, maar ik weet niet hoe ik dat moet uitleggen eigenlijk, maar ik geloof dat je wel snapt wat ik bedoel toch?
Ik heb zelf dus een pony gekocht wat níks kende. Van voetjes geven tot menwerk, dat was allemaal nieuw voor hem. Ik vind het heerlijk om alles hem aan te leren zoals IK dat wil en op welke tijd ik hem daar klaar voor vindt. Het is heerlijk om vooruitgang te zien, je pony ineens zien doorhebben hoe iets moet. Ik geef wel toe het gaat niet allemaal even gemakkelijk, nu nog heb ik het af en toe helemaal gehad omdat hij weer periodes heeft dat er niks met hem te beginnen is. Nu lekker aan het voorbereiden op het mennen, en ik heb er het volste vertrouwen in. superwoman schreef:Het lijkt er nu op dat de mensen die voor een goedkoop paard of pony hebben gekozen, nu in de slachtoffer-rol gaan spreken en zich gaan afzetten.
Gimli_ schreef:Voor de rest ben ik 't absoluut met je eens, echter een onervaren ruiter kan, mits hij goede begeleiding heeft, van een groen paard ook heel veel leren, en dan heb ik 't niet over de hulpen voor bepaalde oefeningen, die je bij een 'leerpaard' zo fijn kunt leren aanvoelen.