voor of tegen elastiek!!!!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: voor of tegen elastiek!!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 19:02

Ik zie geen geweldig ingevuld bij de voorstanders
een van de weinige is ts, maar of je daar blij van wordt...

Shayenne93

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 19:04

ik ga naar mijn paardjj en naar ts,,,
het ging hier tog om het elastiek en tog niet om het profiel maar okay ,,, Doeii

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 19:05

Het gaat om de ervaring wie er wat zegt.
En dat kun je soms wel eens wat van zien in een profiel...

En aan de MSN taal, die niet mag....

nikki160287

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 19:12

Achja, ze weten het allemaal beter. Zolang de pony maar met de kop naar beneden loopt is het goed toch??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 19:14

yep Ja
Want dat ziet er stoer uit of zo?

Dat een ander daar voor traint en oefent, zien ze niet
als de kop maar op de juiste plek zit, hoe dat tot stand komt hoef je toch niet te weten?
Onzin, al dat theoretisch geleuter
geen gel*l, in de krul

twinducklin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 19:39

Ik voel me hierdoor niet aangesproken..
Ik heb de hulpteugel nooit gebruikt omdat ze perse aan de teugel moest, maar het is misschien wel fijn om een paard om een betere manier te laten lopen, ipv rug laten weg drukken en kop de lucht in..

En een profiel zegt niet alles.. Waarom zou ik me profiel moeten invullen? Mijn verhaal speelt 3 jaar terug af, mijn paardje wordt momenteel alleen nog maar recreatief bereden ( door een oude blessure )

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 19:40

Stond iets wat ik niet had moeten posten.
Laatst bijgewerkt door Julia op 02-02-07 19:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 19:41

Maar ze lopen er niet door over de rug..kun jij ineens soepel dansen omdat het moet?

Owja??
Waar staat dat?

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 19:41

.

twinducklin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 19:43

Je krijgt er een paard alleen niet mee gereden nee, maar het kan wel net dat hulpje zijn om duidelijk te maken wat er nou eigenlijk verwacht wordt..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 19:44

Ja er stond dat ik het speciaal over het profiel van twin had..beter lezen, dan pas reageren....

Oamaru

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 19:46

Ik ben tegen. Een elastiek ''trekt'' hem zonder pardon met de kop naar beneden, helemaal als je hem vanaf begin af aan gebruikt. Hij komt dus niet ontspannen naar beneden, met alle gevolgen van dien die hier vast wel zijn genoemt. Uiteindelijk wordt hij tegen de hand en heb je een probleem met wedstrijden (want daar wil je tenslotte beter voor worden?) want daar mag je hem niet gebruiken. Je schiet er dus niets mee op.

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 19:48

Dat zag ik. Ik heb het al aangepast.

twinducklin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 19:57

Ik zet hier even foto's van mij neer in een link.
En ik wil echt niet beweren dat een elastiek altijd een prima een hulpmiddel is, maar mij heeft het wel heel erg geholpen..

foto zonder elastiek
http://tkfiles.storage.msn.com/x1p6lafcXdF7vENqHq2H89ENEQNjAGdUts69pbWa3XMuR0XxrhzLlRBziGFzwbyoUnAWSA-nTgIH_HUrhGxu1HQXKqKmsT4h9QUOCLslayzFX4

foto met elastiek, zit maandje tussen ongeveer
http://tkfiles.storage.msn.com/x1p6lafcXdF7vENqHq2H89ENKWtqMpwmMyiJM0Ej6BM5F06zJsmEjGEa5bN0s_1VqZjR6CiUM_7sHrkGWLe8pkkpYXDlTa0DwFs7xPpO-nUc_k

galop foto nadat elastiek is gebruikt, sta extra een beetje omdat ze zo makkelijker kon galoperen
http://tkfiles.storage.msn.com/x1p6lafcXdF7vENqHq2H89ENO5Pq_6Q-SnNYVNE-SiiIIlaBoww3iOgrrXNtdPQL7edZOBAvNnzPRfxt97oAyGDf5JOs4oATucn_uq9G-Zsy3o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 20:29

Foto 1 veel te veel kracht op de handen, je krijgt een pony naar beneden met kracht
touwtrekken win je niet van 500 kg
Dan trekt hij terug en jij verliest Lachen

foto 2 weer rare handen
Dat hij naar benden loopt is grappig, maar niks zeggend

foto 3
brede sterke handen, amazone die niet zit, kan zo ook een paard niet van achter naar voren rijden Lachen

Verder paard aan het been maken, daarom wil hij voor niet zakken
eerst moet achter de moter het doen Lachen
zachtjes kuit aanleggen betekend al reactie Lachen
Lijkt door de houding van je benen niet aan het been

dit zijn tips bedoel
en wat heb je een machtig mooi dier

twinducklin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 20:45

Ik zal even wat uitleg geven bij dit paardje. Bij haar vorige eigenaren is ze alleen maar op de hand gereden, echt totaal alleen maar, martingaaltje erom en zo strak mogelijk zodat ze haar kin op de borst had. Ik ben eerst op het been gaan laten reageren, maar been aan leggen gaf een vluchtreactie. Rennen en nog eens rennen.

Verder had ik daar inderdaad pianohandjes, maar totaal geen kracht op de handen, die neemt het paard aan ( wilt ze nog steeds af en toe doen, zelfs aan een lange teugel )

De zit, het paard is een draver, de galop vond ze ontzetten moeilijk. Ik was allang blij dat ik haar in een drietakt galop kon krijgen..
Dit paardje reageerd echt ontzettend op je been, maar niet qua zakken, maar qua vluchtreactie. Dat is gelukkig al een heel stuk verbeterd. Maarja zoals al eerder genoemd kan ze wegens een blessure niet meer intensief gereden worden. ( heeft haar bekken zeer waarschijnlijk gebroken gehad )

Ik vind het echt niet goed om zomaar een hulpteugel eraan te hangen, maar ik reed zelf op die foto's pas twee jaar. Een ander erop zette had ik ook al geprobeerd maar daar accepteerde ze niet van om aan het werk gezet te worden, maar gaf alleen maar protest, dat werkt ook niet.

Inmiddels gaat het een heel stuk beter, maar helaas kan ik haar er niet meer verder op trainen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 20:48

op foto 1 heb je vol kracht
Als jij dat geen kracht noemt kan, maar zulke spanning op je vingers, is kracht.

hij is niet aan het been, hij zonder anders al vertrekken opdat jij je hakken zo hoog ophaalt Knipoog

Rennen. vluchten is overigens ook een teken van niet aan het been zijn.

Verder moet je de ontspanning opzoeken, de hand laten volgen, maar dat kan zo niet met die spanning op de hand Lachen
Daar wil een paard vanaf
de een wordt sterk, de ander kruipt achter de teugel

twinducklin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 21:10

Je hebt gelijk. Ik hield haar daar veel te veel in met mijn hand. Maar dat ze niet aan het been was dat klopt echt niet, daar hebben meerdere mensen van staan kijken die hetzelfde dachten als jij en opgestapt waren Lachen

Het feit dat ik haar tegen hield was niet om haar naar beneden te rijden, maar om haar tegen te houden. Ik was er totaal niet mee bezig om haar naar beneden te rijden maar was bang voor haar vluchtgedrag, en daarom hield ik haar zo vast.. Niet goed ik weet het, maarja het is een hele omschakeling van een manegeknol naar een paard die voor alles weg rent en ook voor je been.
Dit deed ze overigens ook met een lange teugel, kop de lucht in en voor je been wegrennen..

Maar dat was drie jaar geleden, inmiddels loopt ze voornamelijk buiten en daar kan ze haar energie wel kwijt Knipoog

Maargoed meer weer ontopic, voordat het dadelijk mijn topic is haha

Chntl_Zrro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-07 09:25

Juultj schreef:
Als je geen penny bent, waarom voel je je dan zo aangevallen als iemand zo'n uitspraak doet? Nagelbijten / Gniffelen

Hoe zou jij je voelen als ze in jou topic wat je hebt geopend pennymeisje neer gaan zetten of dierenmishandelaar ?
Dan voel je je toch aangesproken Denk ? nu zul je wel nee zeggen maar ik weet zeker dat je op dat moment wel anders denkt ..

Shayenne93

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-07 09:27

idd chantal

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-07 09:28

Ah, hier wel een foto zonder elastiek. Op deze laatste galopfoto loopt je paard ontzettend op de voorhand en ziet het er niet uit alsof ze zichzelf draagt en niet op je hand hangt, integendeel.
Dat was één van de nadelen die genoemd werden.
Sorry, ik zie hier niet het tegendeel bewezen. Jij denkt misschien dat de elastiek je geholpen heeft, maar doordat je dit paard niet meer kunt rijden weet je het eigenlijk niet, toch? Je weet immers niet als je haar in de dressuur verder had willen trainen of je dan niet tegen (door de elastiek veroorzaakte) problemen was aangelopen?

Verder is een paard wat vlucht voor het been, niet "aan het been"!

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-07 11:44

ik vind alle hulpmiddelen (als ze onkundig gebruikt worden) die een paard zonder pardon in de krul trekken, grote onzin.
eerst proberen een paard goed aan het been te rijden, vlot maken op je hulpen (veel figuren rijden) en dan komt die nageeflijkheid vanzelf.

blonde_007

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-07 19:58

ik gebruik sinds kort ook een elastiek. voor mijn paard werkt het nu heel goed. zij loopt nu zonder elastiek met haard hoofd helemaal opgekrult en dan kan ik met mn teugels niet veel doen,, ja rukken mar dat is niet de manier. na een half uur zo opgekrult lopen, gaat haar rug pijn doen en gaat ze idioot bokken, en heel hard, omdat ze haar rug niet goed gebruikt, en zichzelf dus zo pijn doet en mij dan eigenlijk niet goed kan dragen. als ik haar eerst los rij met elastiek loopt ze heel mooi ontspannen,, na een paar rondjes stappen haal ik het elastiek eraf en dan kan ik ontspannen verder rijden. over een tijdje ga ik met mijn instructrice helemaal weer zonder elastiek verder,, maar voor nu is het beter voor mijn paard, ze leert nu hoe ze ontspannen kan lopen,, en dan is over een tijdje het elastiek niet meer nodig omdat ik het dan met mijn handen kan oplossen..

twinducklin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-07 20:08

horseyfries schreef:
Ah, hier wel een foto zonder elastiek. Op deze laatste galopfoto loopt je paard ontzettend op de voorhand en ziet het er niet uit alsof ze zichzelf draagt en niet op je hand hangt, integendeel.
Dat was één van de nadelen die genoemd werden.
Sorry, ik zie hier niet het tegendeel bewezen. Jij denkt misschien dat de elastiek je geholpen heeft, maar doordat je dit paard niet meer kunt rijden weet je het eigenlijk niet, toch? Je weet immers niet als je haar in de dressuur verder had willen trainen of je dan niet tegen (door de elastiek veroorzaakte) problemen was aangelopen?

Verder is een paard wat vlucht voor het been, niet "aan het been"!

Paard loopt niet op de voorhand.. Het paard heeft geen goede galop, dit paard is een draver waar je met heel veel moeite een 3 takt galop uit krijg, beter als dit kon zij het niet. En ze hing daar totaal niet op mijn handen..
Bovendien staat er nergens dat het paard niet meer bereden wordt, ze wordt niet meer dressuurmatig getraind, maar ze wordt wel nog gereden. Dus het heeft me zeker wel geholpen, paard rent niet meer voor het been weg maar reageerd zoals gevraagd wordt.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-07 20:13

Waarom is je k..nt dan zover uit het zadel, zit jij voorover en heb je duidelijk druk op de teugels? Dit is niet bepaald een paard wat op de achterhand loopt hoor....
Als jij hierover tevreden was, prima. Dan weet ik ook waarom jij wel positief bent over een elastiek en ik niet. Ik zou hier namelijk niet tevreden over zijn.