Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
roebietinker schreef:Ik denk dat het onderhand wel moet op zown jonge leeftijd het zadelmak maken etc. want ze fokken de paarden voortaan zo dat er een flinke hevige bloedlijn in zit waardoor de paarden HEEL erg pittig kunnen worden en hoe eerder je begint hoe beter je ze nog in de hand kunt houden. en dan heb ik het over de echte sportpaarden niet over de makkelijkere onder ons.
roebietinker schreef:Iets wat heel normaal is hoeft niet heel goed te zijn. (we rijden allemaal immers auto, maar dat is ook niet goed voor het milieu) Je weet dan zelf ook wel de reden dat ze er op gaan zitten. En dat is geld, geld geld en alleen maar geld. Ik als (eind)gebruiker zou daar niks mee te maken willen hebben, dus een 3 jarige die mij in april al zadelmak of B-niveauklaar is hoef ik bij voorbaat al niet eens.Sammie ik denk dat ik iets te veel ervaring heb bij handelsstallen en daar is het heel normaal dat je een paard begint zadel mak te maken en erop gaat zitten met de 2.5jaar.
Yamcha schreef:je hebt op zich wel een punt hoor! als je met een uitgegroeit paard van 2,5 langzaam begint kan het minder kwaad als dat je met een 3-jarige begint die totaal nog niet klopt om het zo maar te zeggen...
bizzybijtje schreef:Yamcha schreef:je hebt op zich wel een punt hoor! als je met een uitgegroeit paard van 2,5 langzaam begint kan het minder kwaad als dat je met een 3-jarige begint die totaal nog niet klopt om het zo maar te zeggen...
Ehm... paarden zijn uitgegroeid op hun 8e
roebietinker schreef:Sammie ik denk dat ik iets te veel ervaring heb bij handelsstallen en daar is het heel normaal dat je een paard begint zadel mak te maken en erop gaat zitten met de 2.5jaar. Ik ben geen groot voorstander maar ik ben nou ook niet direct tegen.
En dan heb je zo af en toen van die klootzakken die al op de 2e jaar beginnen met paarden zadel mak maken. Dit vind ik dus NIET kunnen dan ben ik wel Zwaar tegen.
Maar kijk maar eens naar de hogere ruiters,, veel zijn begonnen met de paarden op hun 2,5 jaar in terijden zodat ze als ze klaar zijn voor wedstrijden dat ze er direct in kunnen zodat als ze 6 zijn direct naar het Z kunnen zodat als ze 9 en ouder zijn grand-prix lopen. niet dat andere het hierdoor direct goed moeten keuren ofzo.. maar het is wel zoals het de laatste tijd gaat.
Kinke schreef:roebietinker schreef:Sammie ik denk dat ik iets te veel ervaring heb bij handelsstallen en daar is het heel normaal dat je een paard begint zadel mak te maken en erop gaat zitten met de 2.5jaar. Ik ben geen groot voorstander maar ik ben nou ook niet direct tegen.
En dan heb je zo af en toen van die klootzakken die al op de 2e jaar beginnen met paarden zadel mak maken. Dit vind ik dus NIET kunnen dan ben ik wel Zwaar tegen.
Maar kijk maar eens naar de hogere ruiters,, veel zijn begonnen met de paarden op hun 2,5 jaar in terijden zodat ze als ze klaar zijn voor wedstrijden dat ze er direct in kunnen zodat als ze 6 zijn direct naar het Z kunnen zodat als ze 9 en ouder zijn grand-prix lopen. niet dat andere het hierdoor direct goed moeten keuren ofzo.. maar het is wel zoals het de laatste tijd gaat.
Het zou mij niet verbazen als over een jaar of 5 het normaal is om een paard op 2,5 jarige leeftijd in te rijden, dat de grens dus blijft verschuiven naar wat de mens het beste uitkomt. Ik zou zelf nooit een paard kopen wat op z'n 3de al de basis onder de knie heeft...
MiesY schreef:de eene is sneller dan de andere