Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
EskeGirl schreef:Het is mogenlijk, het kan, paarden hoeven er niet onder te lijden, maar paarden zijn niet in al die miljoenrn jaren ontstaan om op te zitten. Of wel soms?
xSlvna schreef:xLillith schreef:Een pony moet LEREN om correct te lopen. Gaat een beetje moeilijk als hij nog nooit iemand op zn rug heeft gehad...
En het gaat nog moeilijker als er iemand opzit die te zwaar is, ook nog eens in een niet passend zadel zit...
xSlvna schreef:Super voor de pony. Word ie nu lekker vanaf de grond sterker gemaakt?
Mijn pony drukt ook de rug naar onder, maar die laat ik gewoon aan de longe veel overgangen maken, balkjes draven en dat soort oefeningen.
Ik zie wel een duidelijk probleem: Pony te klein voor de ruiter, ruiter te groot voor de pony.
xLillith schreef:xSlvna schreef:Ik zit niet te zeuren. Ik vind dat jij niet op de pony hoort, klaar.
En ik zit al niet meer op de pony, dus je hebt je zin.
xSlvna schreef:Super voor de pony. Word ie nu lekker vanaf de grond sterker gemaakt?
Mijn pony drukt ook de rug naar onder, maar die laat ik gewoon aan de longe veel overgangen maken, balkjes draven en dat soort oefeningen.
Ik zie wel een duidelijk probleem: Pony te klein voor de ruiter, ruiter te groot voor de pony.
xSlvna schreef:Als iemand zich in de grond geboord voelt omdat ik gewoon duidelijk ben, is niet mijn schuld.
Ik vind dat het niet kan, klaar. Ik vind ook niet dat je je paard met een niet passend zadel KAN rijden, daar zeg ik dan wat van en wat er mee gedaan word moet iedereen zelf weten.
Een jonge pony voorbereiden op het rijden doe je ook niet door er op te klimmen.
Sanne, mij maakt het allemaal niet uit. Ik vind dat jij er niet ophoort maar het is niet mijn knol.
Groter zadel bedoelde ik op de pony van de vorige pagina.
xSlvna schreef:Als iemand zich in de grond geboord voelt omdat ik gewoon duidelijk ben, is niet mijn schuld.
Ik vind dat het niet kan, klaar. Ik vind ook niet dat je je paard met een niet passend zadel KAN rijden, daar zeg ik dan wat van en wat er mee gedaan word moet iedereen zelf weten.
Een jonge pony voorbereiden op het rijden doe je ook niet door er op te klimmen.
Sanne, mij maakt het allemaal niet uit. Ik vind dat jij er niet ophoort maar het is niet mijn knol.
Groter zadel bedoelde ik op de pony van de vorige pagina.
xSlvna schreef:Jellebie, heb genoeg paarden ingereden en doorgereden. Maar ik heb paarden veelal getraind wanneer ze op oudere leeftijd nog niet in/doorgereden waren. Ik heb dus inderdaad geen ervaring met 3 jarige, maar ik weet wel dondersgoed dat een 17 inch zadel vaak niet op zo een kleine pony past terwijl de ruiter deze wel nodig heeft. Op een jong groen paard!