Te bol voor je knol?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

xLillith

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 17:11

Vind dat een beetje een banketstaaf reactie..
Ik heb toch al besloten dat ik het inrijden stop ga zetten tot ik weer blij ben met mijn gewicht? Ik wil hem juist niet overbelasten. Bovendien is dit een moment opname. Dit is simpelweg de enige foto die ik heb waar je het kunt zien.

xSlvna

Re: Te bol voor je knol?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 17:15

Er hoort gewoon niemand op de pony als de pony niet correct loopt, onafhankelijk van het gewicht.

xLillith

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 17:18

Een pony moet LEREN om correct te lopen. Gaat een beetje moeilijk als hij nog nooit iemand op zn rug heeft gehad...

SanneFK

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 17:20

te bol voor me knol?

Afbeelding

xRaisin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 17:23

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 17:23

EskeGirl schreef:
Het is mogenlijk, het kan, paarden hoeven er niet onder te lijden, maar paarden zijn niet in al die miljoenrn jaren ontstaan om op te zitten. Of wel soms?

Kan aan mij liggen hoor, maar ik kan mijn paard zowel fysiek als mentaal niet gezond houden als ik haar geen beweging geef. En met enkel wat grondwerk en buitenritjes kom ik er echt niet. Ik heb nou eenmaal geen bewegingswonder. Als ze niet correct getraind word loopt ze zich zelf helemaal vast. Tuurlijk kan dat ook vanaf de grond met werken aan de hand, lange teugelen etc. maar het rijden is daar ook echt een belangrijk onderdeel in.
Ik denk dat rijden voor elk paard juist alleen maar voordelen kan hebben, gezien de manier waarop ze bij ons gehuisvest zijn. Mits ze de juiste training krijgen natuurlijk....

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 17:24

xLillith schreef:
Een pony moet LEREN om correct te lopen. Gaat een beetje moeilijk als hij nog nooit iemand op zn rug heeft gehad...

En het gaat nog moeilijker als er iemand opzit die te zwaar is, ook nog eens in een niet passend zadel zit... :roll:

xLillith

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 17:27

xSlvna schreef:
xLillith schreef:

En het gaat nog moeilijker als er iemand opzit die te zwaar is, ook nog eens in een niet passend zadel zit... :roll:

En dat gebeurd nu toch al niet meer, dus wat zit je nou te zeuren?
Zadel is gebeurd in overleg met de zadelpasser, echter is het aankomen nu zo snel gegaan dat dit nu niet meer geld.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 17:28

Ik zit niet te zeuren. Ik vind dat jij niet op de pony hoort, klaar.

xLillith

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 17:28

xSlvna schreef:

En ik zit al niet meer op de pony, dus je hebt je zin.

SanneFK

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 17:30

xSlvna schreef:

misschien moet je andere mensen lekker de grond in gaan trappen..? ik zie het probleem niet echt en ik ken beide

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 17:31

Super voor de pony. Word ie nu lekker vanaf de grond sterker gemaakt?

Mijn pony drukt ook de rug naar onder, maar die laat ik gewoon aan de longe veel overgangen maken, balkjes draven en dat soort oefeningen.

Ik zie wel een duidelijk probleem: Pony te klein voor de ruiter, ruiter te groot voor de pony.

SanneFK

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 17:32

xSlvna schreef:

Mijn pony drukt ook de rug naar onder, maar die laat ik gewoon aan de longe veel overgangen maken, balkjes draven en dat soort oefeningen.

Ik zie wel een duidelijk probleem: Pony te klein voor de ruiter, ruiter te groot voor de pony.

zal ik wel blind zijn ofzo ;) als je haar zo vergelijkt ben ik waarschijnlijk een olifant op een shetlander ;)

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 17:33

xLillith schreef:
xSlvna schreef:

En ik zit al niet meer op de pony, dus je hebt je zin.

Ik vind het er niet zo naar uit zien hoor. Heb wel erger gezien. Wel verstandig dat je de keus heb gemaakt om eerst wat dingen aan te pakken.
Zou je overigens wel willen adviseren om je pony vanaf de grond wat meer voor te bereiden op het rijden, doormiddel van werken aan de hand/dubbele lange lijnen etc. Dan zou het correct lopen onder de man niet zo'n probleem moeten zijn.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 17:34

Ruiter moet duidelijk in een groter zadel, groter zadel past niet op korte rug. Simpel.

Wat jij op je haflinger doet moet je zelf weten, ik vind het niet passen.

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 17:34

xSlvna schreef:

Dit zijn geen oefeningen om een jonge pony voor te bereiden op het rijden?

SanneFK

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 17:36

xSlvna schreef:
Ruiter moet duidelijk in een groter zadel, groter zadel past niet op korte rug. Simpel.

Wat jij op je haflinger doet moet je zelf weten, ik vind het niet passen.

ik zelf ben 93 kilo ongeveer..
haflinger is 1,42 groot?

groter zadel past makkelijk op deze pony hoor

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 17:36

Als iemand zich in de grond geboord voelt omdat ik gewoon duidelijk ben, is niet mijn schuld.

Ik vind dat het niet kan, klaar. Ik vind ook niet dat je je paard met een niet passend zadel KAN rijden, daar zeg ik dan wat van en wat er mee gedaan word moet iedereen zelf weten.

Een jonge pony voorbereiden op het rijden doe je ook niet door er op te klimmen.

Sanne, mij maakt het allemaal niet uit. Ik vind dat jij er niet ophoort maar het is niet mijn knol.
Groter zadel bedoelde ik op de pony van de vorige pagina.

SanneFK

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 17:39

xSlvna schreef:
Als iemand zich in de grond geboord voelt omdat ik gewoon duidelijk ben, is niet mijn schuld.

Ik vind dat het niet kan, klaar. Ik vind ook niet dat je je paard met een niet passend zadel KAN rijden, daar zeg ik dan wat van en wat er mee gedaan word moet iedereen zelf weten.

Een jonge pony voorbereiden op het rijden doe je ook niet door er op te klimmen.

Sanne, mij maakt het allemaal niet uit. Ik vind dat jij er niet ophoort maar het is niet mijn knol.

ja ik snap dat je die pony van lillith bedoelt

beetje respectvol zijn is iemand geprezen.. dit helaas niet

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 17:39

xSlvna schreef:

Ik begin steeds meet te betwijfelen of je wel weet waar je over praat:Y) .

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 17:41

Jellebie, heb genoeg paarden ingereden en doorgereden. Maar ik heb paarden veelal getraind wanneer ze op oudere leeftijd nog niet in/doorgereden waren. Ik heb dus inderdaad geen ervaring met 3 jarige, maar ik weet wel dondersgoed dat een 17 inch zadel vaak niet op zo een kleine pony past terwijl de ruiter deze wel nodig heeft. Op een jong groen paard!

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 17:43

@slvna

Cursus bod reageren met goed gevolg afgesloten?

Ondanks dat ik ook vind dat lillith momenteel niet op de pony past en ik ook vind dat ook met zadelmak maken een passend zadel hoort.
Kan ik me totaal niet vinden in de manier van je berichten.

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 17:44

Duidelijk nee onbeschoft ja.
Hoor je dan wel op een paardenrug?
Niet alleen gewicht is belangrijk maar communicatie is nog veel belangrijker.
Als dat hier al niet lukt dan vraag ik me af hoe dat gaat bij een paard waarbij je het toch echt van de non verbale communicatie moet hebben

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 17:44

Bot reageren, niet bod. Maar prima. Ik ben gewoon duidelijk en direct. Ik gaf als eerst aan dat Lilith het beste vanaf de grond (lange lijnen) kon gaan werken en niet met een niet-passend zadel hoort op te stappen. Ik begon vriendelijk, helaas doet men dan alsof het geen kwaad kan.

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 17:46

xSlvna schreef:
Jellebie, heb genoeg paarden ingereden en doorgereden. Maar ik heb paarden veelal getraind wanneer ze op oudere leeftijd nog niet in/doorgereden waren. Ik heb dus inderdaad geen ervaring met 3 jarige, maar ik weet wel dondersgoed dat een 17 inch zadel vaak niet op zo een kleine pony past terwijl de ruiter deze wel nodig heeft. Op een jong groen paard!

Ik begrijp niet waarom je met balkjes draven en overgangen rijden komt als je zoveel ervaring hebt? Daar kun je geen enkel paard op trainen