S_en_Z schreef:Ik dacht ik zet er even kort een muziekje onder het filmpje maar dan duurt het gelijk een jaar langer voor hij geupload is haha.
Wat ik zelf zie is vooral dat de ruiter met het beige shirtje de handen afsteekt en te stijf blijft in de armen, de handen zijn hierdoor ook niet gedragen. Ze trekt haar knieen op en duikelt wat naar voren. Dat in combinatie met net te vlot draven zorgt ervoor dat het paard uit elkaar valt en het paard wel in een knikje loopt, maar niet naar de hand toe zakt en rond wordt.
Vooral als je de middelste foto van links vergelijkt met die rechtsonder zie je op beiden wel dat het paard met het neusje nog iets meer naar voren zou mogen maar het grootste verschil zit hem in het beenwerk en de hals. Bij de linker is de drafpas van de voorbenen groter en de halsboog niet rond. Hij is recht en enkel het laatste stukje knikt. Rechtsonder is het paard niet bergop maar is het gewicht wel verdeeld over 4 benen. De passen zijn evenwijdig en de halsboog is rond. Het paard zakt dus wel naar de hand toe. Als je goed kijkt zie je dat de handen van de ruiter met het blauwe shirtje "open" zijn, je ziet de vingers naar voren steken. Dit hoort eigenlijk niet maar ze gunt het paard wel de teugel mee naar beneden te nemen als ze in deze fase nog verder wil zakken. Eigenlijk had ze ook de hand gewoon iets naar voren kunnen geven.
Op de foto linksonder zet de ruiter haar polsen vast door ze geheel naar haar toe te kantelen. Dit laat zien dat ze probeert het contact met het paard te herstellen door met haar handen te werken.
De ruiter met het blauwe shirtje heeft het paard net iets beter aan de hulpen staan. Het paard is actief en loopt naar de hand toe. Zou voor het mooie de ruiterhand nog net iets meer mee mogen nemen naar voren. De handhouding van de ruiter is ook niet helemaal zoals ik graag zie want de ruiter heeft de handen (op 1 plaatje na) niet gedragen.
Wie van de twee ruiters rijd het paard vaker denken jullie?
Het filmpje is ondertussen op 44% (en dat voor die paar seconden die er op staan.. pff.. traag ding)
Nou zat er niet zo ver vandaan
Ik denk dat het meisje met het beige shirtje het paard vaker rijd omdat het paard zich al een houdingheeft gegeven op haar manier van rijden (weet niet zo goed hoe ikhet moet uitleggen
)