themuisje schreef:En mensen die wel wat vragen maar geen antwoord verwachten. Die dus gewoon uit voorzorg been blijven houden ''want stel dat hij terug komt'' *meldt zich*
In een aanleerproces vind ik sowieso dat je meer been moet houden om activiteit te behouden. Pas als een paard meer bevestigd is kan je je been meer afleggen, maar vaak als het paard ontspant kun je beter gaan zitten en krijg je uberhaupt meer rust in je lichaam en onderbeen.
een jong paard heeft die begeleiding nodig. Anders worden ze onzeker. Maar ik doe het niet alleen bij jonge dieren
Ik moet niet te perfect willen rijden. Ik krijg het er nog niet in dat het niet erg is als we samen een fout maken, en dat corrigeren beter is dan op voorhand voorkomen. Maar dat wil er nog niet helemaal in. Maargoed, bewustwording is de eerste stap naar verbetering. 

paard gaat enorm op de voorhand, lijkt stug en duwerig in de hals, en traag achter. Je helpt je paard zelf mee voorover door je been af te steken. Hierdoor kom je achter de beweging. Je armen vindt ik ook erg gespannen.