Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
ilayda schreef:Jeetje al een tijdje mee gelezen en ben nou wel benieuwd.
Ik heb een haflinger van 1.50 en ik ben 83 kilo en 1.80 lang (ik weet is misschien geen mooi plaatje maar daar gaat het niet om)
Ben ik te zwaar?
marjootje schreef:@Ilayda Ik denk dat het er een beetje aan ligt hoe je haflinger gebouwd is, daar zit tegenwoordig nogal een verschil in.
freeride schreef:ilayda schreef:Jeetje al een tijdje mee gelezen en ben nou wel benieuwd.
Ik heb een haflinger van 1.50 en ik ben 83 kilo en 1.80 lang (ik weet is misschien geen mooi plaatje maar daar gaat het niet om)
Ben ik te zwaar?
Ligt een beetje aan wat je met 'm doet en hoe ie gebouwd is, en hoe oud de haf is....ik vind het zo 123 niet kunnen, maar wellicht kun je aanvulling geven en wijzigt mijn mening nog?
Sees schreef:Ik heb een paard van ± 1.60m (stevig type, Gelder x NRPS) en een (sport)haflinger van, ik schat, tussen de 1.45m - 1.50m en ik ben ± 1.81m en ik weeg ± 70kg. Voor het plaatje vind ik het niet helemaal mooi maar beide paarden kunnen het prima aan. Ze gaan beiden ook regelmatig naar de osteo.
ilayda schreef:ilayda schreef:Jeetje al een tijdje mee gelezen en ben nou wel benieuwd.
Ben ik te zwaar?
Ligt een beetje aan wat je met 'm doet en hoe ie gebouwd is, en hoe oud de haf is....ik vind het zo 123 niet kunnen, maar wellicht kun je aanvulling geven en wijzigt mijn mening nog?
matharitje schreef:Een sterke achterhand krijg je door je paardje recht te richten, tempo aan te leren en vervolgens te zorgen dat je ook ophouding kan vragen door dat die voorruit is en de oefeningen die daar ook mee samengaan.
Hij moet stuwen op zijn achterhand waardoor zijn kader klopt.
Best wel ingewikkeld en onmogelijk om zo even allemaal uit te leggen.
Probleem is dat meeste paarden op hun voorhand gaan lopen en volledig uit het kader gaan getrokken worden als men er niets mee doet. Bij intensievere of regelmatige trainingen gaat dit een grote kans geven op "kreupelheid" zoals men dat zo mooit noemt.
ilayda schreef:Jeetje al een tijdje mee gelezen en ben nou wel benieuwd.
Ben ik te zwaar?
freeride schreef:matharitje schreef:Een sterke achterhand krijg je door je paardje recht te richten, tempo aan te leren en vervolgens te zorgen dat je ook ophouding kan vragen door dat die voorruit is en de oefeningen die daar ook mee samengaan.
Probleem is dat meeste paarden op hun voorhand gaan lopen en volledig uit het kader gaan getrokken worden als men er niets mee doet. Bij intensievere of regelmatige trainingen gaat dit een grote kans geven op "kreupelheid" zoals men dat zo mooit noemt.
AARGGGH, hij moet nooit stuwen, hij moet dragen, over de rug neus voor de LL en over de rug lopend, zo wordt een paard sterker in de achterhand.
freeride schreef:matharitje schreef:Een sterke achterhand krijg je door je paardje recht te richten, tempo aan te leren en vervolgens te zorgen dat je ook ophouding kan vragen door dat die voorruit is en de oefeningen die daar ook mee samengaan.
AARGGGH, hij moet nooit stuwen, hij moet dragen, over de rug neus voor de LL en over de rug lopend, zo wordt een paard sterker in de achterhand.
xStrawberry schreef:xStrawberry schreef:Ik ben rond de 1.60, mijn paard ook.
Sietske is een stevig gebouwde, sterke Fries en ik ben rond de 80 kilo.
Wie houdt mij tegen om op haar te gaan zitten als ik goed mee kan komen?
Mn paard is 14 wordt in juli 15 btw
ilayda schreef:xStrawberry schreef:Ik ben rond de 1.60, mijn paard ook.
Wie houdt mij tegen om op haar te gaan zitten als ik goed mee kan komen?![]()
Mn paard is 14 wordt in juli 15 btw
freeride schreef:Ik ben rond de 1.60, mijn paard ook.
Wie houdt mij tegen om op haar te gaan zitten als ik goed mee kan komen?
Tessa_1 schreef:Hm.. het topic wordt zo wel een beetje een 'ben ik te groot/zwaar voor mijn paard' topic..
(á la [YRT] [Centraal] Ben ik te groot/te zwaar voor mijn pony deel 18!)
Als er blijkbaar intresse is in ook zo'n topic voor volwassenen (niet-Young-Riders) is het misschien geen gek idee om er ook een te openen voor volwassenen?
(Dat mensen bijvoorbeeld een standfoto posten van hun paard, een foto van zichzelf op het paard en dan nog lengte+gewicht, stokmaat paard, leeftijd paard?)
xStrawberry schreef:Ik heb vrij grote borsten en stevige bovenbenen, maar die zitten mij totaal NIET in de weg met rijden. Fijn dat jullie ook denken dat het kan. Zit er soms wel eens over in..