MLoeser schreef:Wauw

Wat ben jij kortzichtig zeg!
Er zijn genoeg mensen die bijvoorbeeld door een ziekte (schilklierproblemen zijn een voorbeeld) of door medicatie (prednison is een voorbeeld)
steviger zijn dan "mooi" is voor het plaatje. Deze mensen willen over het algemeen GRAAG afvallen, maar door medische problemen kan het simpelweg niet. En wie ben jij om deze mensen de lol van het paardrijden niet te gunnen?

Er zijn genoeg aandoeningen waarmee je bepaalde dingen niet mag. Waarom paardrijden dan wel, terwijl het gemiddelde paard niet gebouwd is om veel gewicht te dragen.
Dakotah schreef:Als ik al eens stevige mensen op een paard zie, waarbij het paard gewoon rondgaat in galop draf enz., lijkt het mij niet dat ie er vreselijk last van heeft.
Ik heb het wel gezien. Meerdere keren zelfs. Niet iedereen is blijkbaar in staat om te bedenken of het wel of niet mogelijk is met zijn of haar gewicht op een paard te gaan zitten. Helaas...
Ik heb ook de ervaring dat ook een man, slank gebouwd maar erg lang en dus meer dan 90 kg, te zwaar was voor een paard. Dat paard was 1.67m, maar zijn bouw liet het ondanks de goede bespiering gewoonweg niet toe.
Volgens mij gaat het niet alleen over het gewicht dat iemand heeft. Zoals eerder gezegd is het makkelijk om aan te geven dat iemand te groot is voor een bepaald paard. En helemaal logisch vindt iedereen het dan dat er een paard gezocht moet worden dat wel bij de ruiter past.
Waarom zou dat minder gelden voor dikke(re) mensen? Ik zie hier genoeg mensen voorbij komen die het lef hebben te zeggen dat ze niet hebben gereden in de periode dat ze echt te dik waren. Ook mensen die te dik zijn door medicatie, maar zichzelf wel grenzen hebben gesteld in hoeveel zij mochten aankomen. Ook nog mensen die door een eetstoornis niet konden rijden, maar zich er doorheen hebben geknokt. Vinden de mensen die te dik zijn en zeggen dat het allemaal maar moet kunnen en de rest niet zo moet zeuren, het echt terecht wat ze zeggen, of is het gewoon ontkenning?
Overigens: er zijn genoeg mensen die een paard hebben dat sowieso geen ruiter meer kan dragen (bijvoorbeeld kissing spines). Die gaan dan andere dingen doen met het paard, omdat het paard een beperking heeft.
Mensen met overgewicht zouden toch hetzelfde kunnen doen... tot ze (meer) op gewicht zijn?