Haal het woordje "ongeveer" uit mn tekst en lees m dan nog een keer. Dan sta ik nog achter mn woorden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Whinnylando schreef:Ik zei bovenstaande met een glimlach in de mond maar hier wordt ik niet vrolijk van. Als u de paarden ook allemaal zo negatief benaderd als hier de mensen in het topic zie ik daar ook niet veel klassiek in...
Whinnylando schreef:Bewuster nadenken ja, is wel iets wat er soms bij inschiet maar waar je ieder uur dat je rijd mee bezig zou moeten zijn. Waarom doet een paard iets? Wat doe ik fout waardoor het nu fout gaat? Wat heb ik over het hoofd gezien? Geef ik mijn hulpen wel goed?
Als er iets niet gaat zoals het zou moeten probeer ik mezelf door de ogen van mn instucteur te bekijken en ga dan heel mn zit en hulpen af. Meestal kom ik dan wel tot het knelpunt
Whinnylando schreef:Ik reageerde eigenlijk op een laatste post waarin het ging over bewust blijven paardrijden
(blijkbaar doe ik dat weer helemaal fout omdat prof twee woorden leest en de rest niet belangrijk vind)
Zo net 10 minuten besteed om de laatste proef van Toti te bekijken. Hmm ja wat moet je ervan zeggen. Het is nog een "jonge combinatie". Vertrouwen tussen ruiter en paard kan er thuis misschien al zijn maar op het wedstrijdterrein nog duidelijk niet. Veel spanning en de gevolgen vandien, maarja fouten kijken schiet ik nu niks mee op met zo'n gespannen proef
filmpje wat ik bekeken heb: http://www.topdressage.tv/phpBB3/viewto ... ?f=&t=3231
Whinnylando schreef:Het door de jaren heen zien van de verschillende losrijfilmpjes hebben mijn mening gevormd dat wedstrijdrijden niet iets zijn wat ik zou willen doen als deze training ervoor nodig is om zo hoog te eindigen.
Whinnylando schreef:kan ik zeggen dat ik mijn mening gebaseerd heb door ook hetgeen wat ik op de wedstrijdterreinen zelf zag.
ullaatje schreef:Wij zijn bezig met het aanleren,
het beginstadium zeg maar.
vanuit een kleine volte in stap,
leren klein te stappen wel voorwaarts,
en dan klein aandraven,
het binnenachterbeen iets naar buiten brengen en dan naar de halve tritte.
ullaatje schreef:Ulla word het nu ook aangeleerd vanaf de grond.
Erop doen we de halbe tritte vanauit stap en we doen eerst de piaffe, passage zal het probleem niet opleveren.