Wat vind je van Gert van den Hof?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Wat vind je van Gert van der Hof?

Helemaal geweldig!
93 (21%)
In sommige gevallen een prima oplossing
232 (53%)
Slecht (en ouderwets)
112 (25%)

Totaal aantal stemmen: 437

_zwikkie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 10:50

kamsel schreef:
_zwikkie_ schreef:
Ik heb er wel ervaring mee mijn verzorgpaard wou ook niets begon te blazen en te doen tijdens het hangen maar heb gewoon door gezet.. Madam accepteerde het hangen ook niet.. Maar toch door gezet.. Na een uur er op gestapt wat na een minuut al weer er naast liggen betekende omdat ze niemand op haar rug wou hebben.. Maanden mee bezig geweest voor de tijd om haar aan het zadel te laten wennen maar helaas was niet genoeg.. Na mijn val gigantisch last van de rug toch weer op haar gestapt.. Werd een rodeo maar madam gaf het op en liet het toe.. Tja zo kan het ook natuurlijk he.. Was ik geen Gert bij nodig.. Alleen mn eigen lef..

Maar even terug komend op de jaren wat ik vermelde... merk ik dat een paard zadel niet accepteerd en het hangen niet dan laat ik hem nog lekker van zijn pubertijd genieten in de wei en zou het na een jaartje weer op pakken.. Zou het lef niet meer hebben wat ik toen had.. Alleen zou het dan weer gebeuren zou ik doorzetten..

Kijk nu ben je maanden bezig geweest, heb je tóch een rodeo gehad en ben je er tóch afgestuiterd.
Dit alles had met een beter resultaat een stuk sneller gekund en had je geen last van je rug gehad.
Daarbij een uur bezig zijn met een groen paard vind ik persoonlijk veel te lang.

Mag ik hier even bij kwijt dat ik 14 was dus nu 11 jaar geleden, mijn eerste paard wat ik ging in rijden en vanuit de eigenaar zolang bezig moest zijn om haar zadelmak te maken??

Dat als ik het nu zou moeten doen er echt wel zelf bij stil sta dat ik het sneller moet doen..
Dat ik het alleen niet binnen een dag zou doen maar echt wel een maand bezig zou zijn met alles en dit mijn mening is en ik dan zelf wel aanvoel of het goed of fout zou zijn??

Enige wat ik nog kan vermelden is dat het paardje wat ik toen ingereden is goed is door gereden en nooit meer problemen mee zijn geweest..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 10:50

_zwikkie_ schreef:
Ik ben het hier dan ook wel met je eens, maar dan heb ik persoonlijk zoiets de mensen die het positief bij hem hebben gevonden laten deze mensen dan ook eens een filmpje plaatsen ervan zodat hij uit het negativiteit wordt gezet.. Want door veel filmpjes is het zoals je zelf ook al zegt negatief.. En doet voor Gert geen goede dingen zoals je hier ook al merkt..

als ik Gert was zou het me geen ... kunnen schelen.. ik zou denken nou dan breng je je paard toch niet :P Als je als eigenaar de manier waarop niet waardeert of aan Gert twijfelt moet je vooral je paard daar niet brengen vind ik, dan krijg je dat achteraf gezeik van "hij deed dit en dat was zielig" of "hij heeft mijn paard verpest"....

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 10:51

@ Zwikkie: Nu geef ik je over je laatste bericht grotendeels gelijk. Alleen zit ik en met mij veel mensen,die hem gewoon in alle rust naar Gert brengen er niet op te wachten, om mijn paard op het medium genaamd internet te zetten. Ik heb een paard om te rijden en breng hem naar Gert als klant. Als Gert beter in de publiciteit wil staan, dan hij nu al staat, dan heeft hij zelf wel iemand die dit kan filmen.
Gert geeft niet om de negatieve kritiek, die mensen heeft hij niet nodig, werk heeft hij toch wel en hij gaat zich echt niet druk maken om een negatief kritiek zo lang er genoeg mensen vertrouwen in hem hebben en paarden naar hem brengen.
Hij lacht er hooguit om, omdat hij ook weet, dat de mensen hun kritiek hebben aan de hand van de filmpjes en niet de werkelijkheid!
Het is gewoon een volwassen kerel!

_zwikkie_

Re: Wat vind je van Gert van den Hof?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 10:53

ik reageer later hier weer en lees weer terug mn mobiel wil het even niet meer toelaten dus moet wachten tot ik weer thuis ben en mn laptop weer kan gebruiken.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 10:53

_zwikkie_ schreef:
Cassidy schreef:
Twee of drie jaar om wat te doen? Een ruiter in het zadel te krijgen? Te mogen hangen? Je hebt er duidelijk geen ervaring mee. Soms is het namelijk NIET goed om dingen te lang uit te smeren. Als jij er twee of drie jaar over doen moet, kun je er meer stuk mee maken dan je je op dit moment beseft. Het bevestigd het paard namelijk in zijn gedrag. Ingesleten patronen moet je doorbreken. En je moet ook voorkomen dat bepaalde patronen gaan ontstaan. En die ontstaan doordat de mens niet één keertje (hoeft echt soms maar één keertje) door wil (of durft?) te pakken.

En verder zijn de woorden "altijd" en "nooit" twee woorden waarbij je altijd moet nadenken dat je ze nooit gebruikt.

Ik heb er wel ervaring mee mijn verzorgpaard wou ook niets begon te blazen en te doen tijdens het hangen maar heb gewoon door gezet.. Madam accepteerde het hangen ook niet.. Maar toch door gezet.. Na een uur er op gestapt wat na een minuut al weer er naast liggen betekende omdat ze niemand op haar rug wou hebben.. Maanden mee bezig geweest voor de tijd om haar aan het zadel te laten wennen maar helaas was niet genoeg.. Na mijn val gigantisch last van de rug toch weer op haar gestapt.. Werd een rodeo maar madam gaf het op en liet het toe.. Tja zo kan het ook natuurlijk he.. Was ik geen Gert bij nodig.. Alleen mn eigen lef..

Maar even terug komend op de jaren wat ik vermelde... merk ik dat een paard zadel niet accepteerd en het hangen niet dan laat ik hem nog lekker van zijn pubertijd genieten in de wei en zou het na een jaartje weer op pakken.. Zou het lef niet meer hebben wat ik toen had.. Alleen zou het dan weer gebeuren zou ik doorzetten..

Je hebt geluk gehad dat je verzorgpaard uiteindelijk opgaf. Veel paarden gaan langer door, ruiters vallen eraf en bezorgen het paard dan nog een trauma erbij.

En je aanpak zoals je dat in de toekomst zou doen....tja....als je je paard nergens mee confronteerd gaat het ook niet beter worden. Trainen en beleren van paarden is desensibiliseren en sensibiliseren, weten wanneer je door MOET gaan en wanneer je KUNT stoppen. Op het verkeerde moment stoppen gaat averechts uitpakken.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 10:55

@ Vivalavida: Inderdaad, Gert heeft zelfs een korte wachtlijst, dus die geeft niets om de mensen, die niet naar hem toe wilen.

_zwikkie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 11:14

@cassidy ik zal vanavond gaan kijken

sanne83

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 12:15

missje schreef:

wat is hier niet mis mee?

Ik zit toch nog steeds te wachten op een filmpje van een paard die ECHT een goede vooropleiding heeft gehad en bij Gert wordt ingereden, ipv totaal groene paarden die compleet niets kennen en gewoon overdonderd worden.
Leuk, je kan er op zitten, maar voor mij heeft rijden nog altijd iets te maken met communicatie. Daar zie ik hier niets van.
Al niet bij het opzadelen, niet bij het aansingen, niet bij het "longeren". Paard kent niets, snapt niets, let niet op de begeleider, begeleider sluipt rond zodat het paard vooral niet te vroeg "afgaat"... wat is hier wel goed aan?

Het is natuurlijk gewoon ordinaire flooding wat hier gebruikt wordt (in tegenstelling tot step-by-step-desensitation).
Wetenschappelijk allang aangetoond dat deze manier van leren in de meeste gevallen absoluut niet nodig is en enorm veel stress veroorzaakt. Daarnaast is het ook aangetoond dat een teveel aan stress ervoor zorgt dat het dier niets leert....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 12:16

cassidy: echt super!! helemaal mijn stijl!
Duidelijk voor het paard vooral!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 12:30

sanne83 schreef:
missje schreef:

Ik zit toch nog steeds te wachten op een filmpje van een paard die ECHT een goede vooropleiding heeft gehad en bij Gert wordt ingereden, ipv totaal groene paarden die compleet niets kennen en gewoon overdonderd worden.
Leuk, je kan er op zitten, maar voor mij heeft rijden nog altijd iets te maken met communicatie. Daar zie ik hier niets van.
Al niet bij het opzadelen, niet bij het aansingen, niet bij het "longeren". Paard kent niets, snapt niets, let niet op de begeleider, begeleider sluipt rond zodat het paard vooral niet te vroeg "afgaat"... wat is hier wel goed aan?

Het is natuurlijk gewoon ordinaire flooding wat hier gebruikt wordt (in tegenstelling tot step-by-step-desensitation).
Wetenschappelijk allang aangetoond dat deze manier van leren in de meeste gevallen absoluut niet nodig is en enorm veel stress veroorzaakt. Daarnaast is het ook aangetoond dat een teveel aan stress ervoor zorgt dat het dier niets leert....

Het paard is al gelongeerd en moet dus gewoon voorwaarts gaan op de aanwijzingen van diegene op de grond..... wat is daar sluipen aan dan?

sanne83

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 12:35

Sorry, als dat longeren is, dan hebben we duidelijk een ander beeld bij een GOEDE vooropleiding.
Het sluipen gebeurt bij het opzadelen en aansingelen. Dan kan je toch gewoon wachten op dit soort reactie van het paard?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 12:41

het paard word even aan het halster gelongeerd en weet niet of dat zn eigen omgeving is...?
enne misschien wel ;) ik longeerde ze los en bijgezet een tijd en daarna ging ik er gewoon op.
maar ieder zn eigen manier he?

sanne83

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 12:58

Als het ook nog eens een omgeving is waar het paard zich niet op z'n gemak voelt, is het helemaal 8)7
Lekker stress op stress op stress op stress.

Er is maar een goede manier en dat is de manier waarop dat betreffende paard het minste stress te verduren krijgt (en dus het meest leert.)

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 13:14

sanne83 schreef:
missje schreef:

@ Sanne: Waarom moet jij het perse op film zien??? Kijken is bewijs??? Je kunt ook gewoon op mijn woord geloven!!! Heb het volgens mij heel duidelijk in dit forum staan, hoe het tussen Gert en mijn paard ging....

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 13:16

VivaLaVida schreef:

Zou het je verbazen als op Bokt ook hier negatief commentaar op zou komen?
Ik heb de filmpjes namelijk al vaker op bokt neergezet, commentaar was niet van de lucht...

Zie:

[NH] Natural Horsemanship, een voorbeeld.

Methode in de filmpjes btw is die van Clinton Anderson

sanne83

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 14:14

Tendance schreef:
@ Sanne: Waarom moet jij het perse op film zien??? Kijken is bewijs??? Je kunt ook gewoon op mijn woord geloven!!! Heb het volgens mij heel duidelijk in dit forum staan, hoe het tussen Gert en mijn paard ging....

Omdat er genoeg mensen zijn die de filmpjes die hier staan, compleet normaal vinden en op die filmpjes zelfs een paard met een goede vooropleiding zien :+ Ik weet toch niet wat jij of wie dan ook onder goede voorbereiding verstaan?

Phileine83

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 15:56

Ik vind Gert een geweldige vent omdat hij geen twijfel heeft, zeker weet dat hij blijft zitten en het paard heel duidelijk vertelt wat er moet gebeuren. Ik vind het als eigenaar wél degelijk zaak het dier goed voor te bereiden d.m.v. grondwerk en een zadel. Een dier wat voor het eerst een zadel op krijgt en direct genadeloos aan wordt gesingeld krijg na deze ervaring (pijn, geen lucht) zeker singel-dwang en dat is kwalijk!

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 16:13

sanne83 schreef:
Tendance schreef:

Omdat er genoeg mensen zijn die de filmpjes die hier staan, compleet normaal vinden en op die filmpjes zelfs een paard met een goede vooropleiding zien :+ Ik weet toch niet wat jij of wie dan ook onder goede voorbereiding verstaan?

Dan moet je lezen wat ik allemaal met dit paard gedaan heb. Dat staat namelijk ook allemaal in dit forum. Als je het helemaal goed bekijkt, dan kun je zeggen, dat omdat hij bij ons geboren is en nooit in de koppel heeft gestaan, behalve met zijn ene maatje gewoon bij ons in de wei. Hij iedere dag 3 jaar lang in de hand is geweest. We met allerlei voorbereidingen bezig hebben kunnen zijn, maar hij toch de singel niet accepteerde. Wij zijn geen mensen, die het paard uit het land trekken en ermee aan de slag gaan....
Lees eerst alles voor je, je mening geeft. En inderdaad soms weet je bepaalde informatie niet.. Maar die weet je ook niet over de filmpjes waar je over oordeelt.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 16:20

Winette schreef:
Ik vind Gert een geweldige vent omdat hij geen twijfel heeft, zeker weet dat hij blijft zitten en het paard heel duidelijk vertelt wat er moet gebeuren. Ik vind het als eigenaar wél degelijk zaak het dier goed voor te bereiden d.m.v. grondwerk en een zadel. Een dier wat voor het eerst een zadel op krijgt en direct genadeloos aan wordt gesingeld krijg na deze ervaring (pijn, geen lucht) zeker singel-dwang en dat is kwalijk!

Ben het helemaal met je eens, maar singeldwang kan ook bij paarden voorkomen met een gedegen vooropleiding... Het kan zelfs erfelijk zijn.. Mijn merrie heeft het namelijk ook en het doorgegeven aan mijn ruin, haar zoon.
Het blijft er altijd wel een beetje in, maar als je maar regelmatig een zadel op doet, dan hebben ze geen last.
Ik heb het dan niet over bijten als er een singel om gaat, maar overeind gaan met een singel.
Nu ik hem namelijk regelmatig rijd, vindt hij het geen probleem om de singel om te krijgen...
En bij mij was het niet het aansingelen, maar het vast doen van de singel alleen al.
Ik heb Gert dus nodig gehad, de het gewoon deed bij hem en klaar, zodat hij in de gaten had, dat die singel hem echt niet ging vermoorden, maar ik kreeg de singel zo ver niet eens.
En ik heb geduld, rust en liefde en tijd erin gestoken geloof me!!!

En met het blijft altijd een beetje bedoel ik:
Mijn merrie ging een half jaar op rust, vanwege een peesblessure, daarna mocht ik weer rijden en deed haar niets vermoedend een zadel op.... Ging ze ineens omhoog/ met 4 benen de lucht in!!! OEPS!!!
En dat terwijl ze 5 jaar (leeftijd op dat moment 10 ) onder het zadel was en nooit moeilijk deed met aansingelen, behalve bij het zadelmak maken 5 jaar eerder etc.

Erfelijk dus... Maar als je erop zit de meest geniale paarden en super braaf, die je kunt rijden... Check mijn hyves en dan zie je daar een meisje van 7 zelfs rustig op deze merrie rondjes rijden...

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 16:54

Even offtopic: Heb nieuwe profielfoto.... Mijn door Gert zadelmak gemaakte paard wilde ook meekijken op het forum!!!

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 16:57

haha :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 17:22

Cassidy schreef:
VivaLaVida schreef:

Zou het je verbazen als op Bokt ook hier negatief commentaar op zou komen?
Ik heb de filmpjes namelijk al vaker op bokt neergezet, commentaar was niet van de lucht...

Zie:

[NH] Natural Horsemanship, een voorbeeld.

Methode in de filmpjes btw is die van Clinton Anderson

nee hoor dat zou me niet verbazen! vooral omdat hij het paard "flexed" (kan even niet op het juiste woord komen, ik bedoel hier mee het links rechts buigen in stilstand/in walk)
toen ik dat zag dacht ik meteen dat is wat voor bokt :P
ik ga eens even lezen!

Nils

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 18:36

Tendance schreef:
Helaas mag je in de dressuurproeven geen stemhulp gebruiken. Lekker als ie eerst het ene leert, dat weer af moet leren om vervolgens toch op alleen beenhulpen te moeten reageren

hij zou er van in de stres schieten.... :Y)

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 18:44

Mindfields schreef:
Ik heb gestemd op in sommige gevallen een prima oplossing. Dan heb ik het over paarden die medisch 100% nagekeken en in orde zijn en het gedrag dus enkel ontstaan is door oenmeloentjes, Gert KAN NIET VALLEN (echt niet!) :D tenzij het paard zelf ook valt. Bij puur staakgedrag vind ik hem super. Voor zadelmakmaken binnen 15 minuten, nee. Ik vindt dat daar een basis van vertrouwen voor nodig is, en het allerbelangrijkste, dat de spieren van het paardvoorbereidt zijn op het dragen van een ruiter. Doe je dat niet en ga je van niets naar in 1 klap ruitermak, is het paard de eerste tijd superbraaf, maar krijg je gegarandeerd na een paar weken giga spierpijn bij het paard en vaak komt er dan bokgedrag om de hoek, wordt het paard afgedaan als zeikbok en dan wordt er even 'doorgepakt' met een zweep. Niet eerlijk.

Sorry..
Heb niet het topic doorgelezen.

Maar ik heb hem een keer zien vallen.
Terwijl er heel weinig gebeurde.
Zag er werkelijk een beetje banketstaaf uit.

Was hier concour (weinig deelnemers, weinig kijkers)
paard stopte heel lauw voor de sprong en plof!! Daar lag Gert.
Ik stond ook ff 2x te knipperen, want zag het weigeren al 20 meter voor de sprong aankomen.
Paard minderde steeds meer het tempo totdat het stil stond.

Hahaha, maar van een bokkend steigerend paard heb ik hem ook nog nooit zien vallen.