kamsel schreef:_zwikkie_ schreef:Ik heb er wel ervaring mee mijn verzorgpaard wou ook niets begon te blazen en te doen tijdens het hangen maar heb gewoon door gezet.. Madam accepteerde het hangen ook niet.. Maar toch door gezet.. Na een uur er op gestapt wat na een minuut al weer er naast liggen betekende omdat ze niemand op haar rug wou hebben.. Maanden mee bezig geweest voor de tijd om haar aan het zadel te laten wennen maar helaas was niet genoeg.. Na mijn val gigantisch last van de rug toch weer op haar gestapt.. Werd een rodeo maar madam gaf het op en liet het toe.. Tja zo kan het ook natuurlijk he.. Was ik geen Gert bij nodig.. Alleen mn eigen lef..
Maar even terug komend op de jaren wat ik vermelde... merk ik dat een paard zadel niet accepteerd en het hangen niet dan laat ik hem nog lekker van zijn pubertijd genieten in de wei en zou het na een jaartje weer op pakken.. Zou het lef niet meer hebben wat ik toen had.. Alleen zou het dan weer gebeuren zou ik doorzetten..
Kijk nu ben je maanden bezig geweest, heb je tóch een rodeo gehad en ben je er tóch afgestuiterd.
Dit alles had met een beter resultaat een stuk sneller gekund en had je geen last van je rug gehad.
Daarbij een uur bezig zijn met een groen paard vind ik persoonlijk veel te lang.
Mag ik hier even bij kwijt dat ik 14 was dus nu 11 jaar geleden, mijn eerste paard wat ik ging in rijden en vanuit de eigenaar zolang bezig moest zijn om haar zadelmak te maken??
Dat als ik het nu zou moeten doen er echt wel zelf bij stil sta dat ik het sneller moet doen..
Dat ik het alleen niet binnen een dag zou doen maar echt wel een maand bezig zou zijn met alles en dit mijn mening is en ik dan zelf wel aanvoel of het goed of fout zou zijn??
Enige wat ik nog kan vermelden is dat het paardje wat ik toen ingereden is goed is door gereden en nooit meer problemen mee zijn geweest..
Als je als eigenaar de manier waarop niet waardeert of aan Gert twijfelt moet je vooral je paard daar niet brengen vind ik, dan krijg je dat achteraf gezeik van "hij deed dit en dat was zielig" of "hij heeft mijn paard verpest".... 
ik longeerde ze los en bijgezet een tijd en daarna ging ik er gewoon op.
Ik weet toch niet wat jij of wie dan ook onder goede voorbereiding verstaan?