Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Citaat:Baucher starb am Morgen des 14. März 1873 in seinem Haus an der rue Amelot. Er ist begraben auf dem Friedhof Père-Lachaise.
Posthum erscheint eine 14te Ausgabe seines Werkes “Méthode d’équitation basée sur de nouveaux principes” – verfasst von General Faverot der Kerbrech und Henri Baucher.
Citaat:Gustav Steinbrecht (1808 - 1885)
In Steinbrechts Todesjahr 1885 erschien sein Lebenswerk “Das Gymnasium des Pferdes”, das für die deutsche Reiterei richtungsweisend wurde und bis heute seine Gültigkeit behauptet. Das Buch wurde anhand von Steinbrechts Aufzeichnungen von seinem Schüler Plinzner herausgebracht.
Citaat:De la Broue ist mit Antoine de Pluvinel und Chevalier Saint-Antoine einer der drei bedeutenden Schüler Giovanni Battista Pignatellis aus der neapolitanischen Schule. Zusammen mit Pluvinel gilt er als Gründer der französischen Reitschule. Er war Hofstallmeister Heinrichs des IV. von Frankreich.
Der große Francois R. Guérinierè schätzte nur zwei Werke über die Reitkunst, das Buch von de la Broue und das des Herzogs von Newcastle.
quadripes schreef:bij mijn weten is er maar weinig beschikbaar. Ik heb het meeste gelezen in andere talen dan het NL. Meeste van die oude werken worden niet herdrukt en zeker niet in het NL omdat de afzetmarkt te klein is. Mijn boek wordt overigens ook Engelstalig.
Ik denk dat grootmeesters niet zichzelf zo hebben betiteld. Xenophon bijvoorbeeld heeft alleen maar een heel praktisch handboek geschreven voor zijn 'peers' en een handboek voor de cavaleriecommandant. Hij wilde alleen graag zijn kennis doorgeven en zegt er meteen bij, dat hij alleen uit eigen ervaring praat.
Ik denk zelfs wel eens dat de ware 'grootmeesters' helemaal niet zijn overgeleverd, omdat die waarschijnlijk helemaal de tijd niet hadden of de zin niet hadden om een boek te gaan schrijven- die zaten op hun paarden hun kunst te verfijnen
quadripes schreef:De cultuur in NL is heel anders. Ik heb een paard voor mijn plezier en ik ga niet eerst een half jaar aan de longe zitlessen nemen, bijv.
quadripes schreef:ik zal zeker een berichtje op Bokt plaatsen als mijn thesis af is en publicabel. ondertussen probeer ik hier nog wat te schrijven, maar wordt soms wat afgeleid door de hele discussie hier
juno schreef:Er kan hier helemaal geen eerlijke discussie worden gevoerd. Een aantal mensen richt hun pijlen op de AR (waarover de aanhangers zeer open zijn en bvb video en foto's op internet plaatsen) Maar ze laten niet zien hoe het dan anders kan, hoe zij het zelf doen bijvoorbeeld.
Ja er wordt gesmeten met termen; schwung, aanleuning, verzameling en ga zo maar door. Maar die termen, daar schermt iedereen mee! Ook de moderne dressuurmensen, ook de KR'ers en ook de AR'ers. ..
Ik sta in beginsel voor elke stroming open, belangrijkste is dat ik mijn paard op een gezonde en eerlijke manier kan trainen. Maar ja, het is lastig om achter een stroming te staan of er iets van te leren als ik kennelijk geen foto's of video's mag zien... Jammer.
Iedereen heeft het hier over wat juist is en hoe we onze paarden zouden moeten trainen. Maar ik denk dat mensen niet alleen eerlijk naar hun paard moeten zijn, maar ook naar andere mensen. Want hoe eerlijk is het om een publiek persoon volledig kapot te schrijven, alleen maar omdat zijn of haar stijl niet jouw ding is?
Heb respect voor elkaar. Discussieer op feiten en niet op meningen. Of agree to disagree. En met feiten en voorbeelden van beide kanten is de discussie een stuk zuiverder.
Voor verdere ondersteuning: http://www.carrieretijger.nl/functioner ... gumenteren
en http://www.1gr.tihh.org/nederlands2a/de ... /feit1.htm
Citaat:Dus u beweert dat u meer als 20 zijde van dit topic gelezen te hebben?
En dan oordeeld u?
Stijl of methode dat is een groot verschil, en leest u eens terug en leest u een het thema, misschien begrijpt u dan dat slechts alleen de laatste zijde door toedoen van AR mensen de sfeer omslaat.
Wanneer men een stijl aanspreekt die door een bepaald persoon word gehandhaafd valt men de stijl aan niet de persoon. Deze word niet afgekraakt zijn systeem word aangevallen niet meer en niet minder. Bovendien zeer onderbouwd.
liberty22 schreef:[quote="Citaat:dat van de galop pirroutte , zodra een 4 takt galop ontstaat betekent dat dat er geen diagonaal meer is in de galop zonder deze diagonaal drukken de paarden de rug weg ik denk dat het daaruit ontstaat.
Denk dat dit eenvoudiger te verklaren is, 4 takt galop onstaat doordat de zweeffase er niet meer is, de voorwaartse beweging de schwung is niet meer aanwezig, wat altijd een moeilijk punt is en blijft in het rijden van de Pirouette, zeker als erop de weg er na toe fouten gemaakt zijn.
juno schreef:Ja ik heb meer dan twintig pagina's gelezen. En dan oordeel ik. Ik krijg het idee dat u dat niet gelooft. Maar het is een feit. (ook wel eens leuk voor de verandering)
Het woord 'charlatan' riekt toch behoorlijk naar op de man spelen, en niet alleen het beoordelen van een stijl.
En nu we elkaar toch zo aan het helpen zijn: http://webdisk.planet.nl/hup00026/publi ... ebruik.htm
Citaat:Fijn dat u niets inhoudelijks meer te schrijven heeft dan d en t, wanneer u meer als 35 jaar geen Nederlands meer geschreven heeft wens ik u veel geluk dat u de taal nog perfekt beheerst.Charlatan ja dat schrijf ik dat durf ik openlijk te schrijven en verdedigen kan deze mijnheer zich wel degelijk, alleen ook hij weet wat ik daarmee bedoel.