Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Pikeur schreef:Jahoor, dan ging ze even zitten en dan zegt ze 'kijk als ik zo doe dan doet ie direct dat zie je wel'
Dan weet je gelijkzo moet dat inderdaad, en zie je direct de reactie
Amen.
Ik was gewoon doods- bang om iets verkeerd te doen. Ik vond het heel prettig dat iemand met grote kennis mijn paard ook doorreed. Zo kreeg ik feedback en wist ik dat ik op de juiste spoor zat.
Ik heb altijd regelmatig and loss-springen gedaan, dus de techniek kon ik toch goed zien. En nog belangrijker als mijn paarden niet wilde springen, was de volgende halte de kliniek en een grondig onderzoek ... want tegen staan of stoppen, dat deden ze gewon niet, tenzij iets fysiek mankeerde.
Ryttare schreef:In het verleden heb ik het zo gehad dat mijn (dressuur)instructeur eens per week mijn paard een uur reed, ik was dan ook altijd erbij en keek toe. De rede in de begin was dat ik een jonkie van een paard had, en ik veel te onervaren.Ik was gewoon doods- bang om iets verkeerd te doen. Ik vond het heel prettig dat iemand met grote kennis mijn paard ook doorreed. Zo kreeg ik feedback en wist ik dat ik op de juiste spoor zat.
.
Dit doe ik alleen niet bij mijn Arabier. Die kan er niet tegen als anderen zomaar opstappen.