Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
iti schreef:Als je een beetje vetjes hebt,en je valt, breek je veel minder snel wat dan iemand die veel te mager isToch een fijn idee
Twiggy2008 schreef:iti schreef:Als je een beetje vetjes hebt,en je valt, breek je veel minder snel wat dan iemand die veel te mager isToch een fijn idee
Wat een onzin. Ik ben zo vaak gevallen (zeker vroeger als kind) en heb nog nooit wat gebroken. Ligt er vooral aan hoe je valt namelijk en ook aan hoe sterk je botten zijn. Denk jij echt dat je vet je botten beschermd?
Snoevie schreef:ik geloof niet dat vet echt beschermd. misschien tegen de kou
Ania schreef:Ik word regelmatig geconfronteerd met het feit dat ik eigenlijk te dik ben voor een ruiter.
Ik ben 180cm en weeg 72 kilo. Heb broekmaat 40 en heb helaas de pech dat ik XL kuiten heb (43-44 cm omtrek).
Ik begrijp er echt niks van. Behalve dat ik stevige benen heb, is mijn BMI gewoon goed. Mijn conditie is goed en ik heb niet het idee dat ik in de categorie dik val. Mijn buik is ook gewoon plat.
Toch krijg ik regelmatig te horen dat ik te dik ben voor een amazone. Op een stal werd er zelfs van me verwacht dat ik "enkele kilo's" afviel omdat ik niet representatief zou zijn zo. Het paste in het totaalplaatje/uitstraling van de stal. Oftewel ik viel op tussen alle andere meiden met maatje 34/36.
Laatst werd ik zelfs aangesproken dat ik maar beter moest gaan mennen. Omdat dat beter bij me zou staan. Komt best hard aan allemaal.
Ligt het nou aan mij of is het echt zo dat het allemaal maar smaller en mooier moet? Ben ik echt te dik om representatief te kunnen zijn voor een amazone? Is er tegenwoordig een limiet aan broekmaten om te mogen paardrijden? Zijn er meer mensen die dit mee hebben gemaakt? Hoe gaan jullie ermee om?
nanette1 schreef:Als ik 10 kilo minder woog zou ik mijn ezelruin niet hebben kunnen trainen als hij tegen mij op stijgerde kon ik hem van me af drukken 10 kilo lichter was ik omgevallen
nanette1 schreef:Ik heb trouwens wel is gehad dat iemand tegen iemand anders zei kijk dat is delano(tinkerxkwpn) owja is dat meisje niet te dik toen ben ik erheen gegaan en vroeg wat ze zeiden en wou ze uitleggen dat delano 90 kilo kan dragen maar mijn karakter en energie is een beetje fel dus...
isis_karel schreef:wat een gezeik over gewicht
delfa schreef:Laat mensen in hun waarde, niet zeggen dat ze te dik zijn, en ook niet dat ze te mager zijn..
Searcher schreef:Als je nou 150 kilo woog en je kan niet eens fatsoenlijk lichtrijden, ja dan is t zielig.